Sävar Turbo Site

Ett forum för motorentusiaster
Aktuellt datum och tid: mån dec 17, 2018 1:54 am

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme

Ny tråd Svara på tråd  [ 47 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4
Författare Meddelande
InläggPostat: tis sep 11, 2018 1:07 pm 
Forumsberoende

I lördags (den 8/9) så åkte vi ner till Bråvalla utanför Norrköping för att köra lite på flygfältet där Racegruppen i Norrköping arrangerade en mindre tävling.

Väderprognosen visa att det skulle regna men att det skulle ge sig efter lunch så vi chansade och åkte neråt och efter en riktigt blöt morgon/förmiddag så lugnade regnet till slut ner sig och solen trängde sig sakta igenom dom mörka molnen och vädret blev bättre på eftermiddagen. Körning fram till kl 16.00 var utlovat och framåt 15-tiden så var det tillräckligt torrt för att påbörja körningen, man lyckades dessutom förhandla fram att körningen fick pågå fram till kl 17.00 istället och det var ju skönt för annars hade det inte blivit så mycket körning.

Helt opreppad bana så fästet var tyvärr ganska dåligt så tiderna blev nog för dom flesta lite sämre än vanligt och så även för mig, körde 10,2 220km/tim som bäst med en usel 60fot på 1,80 :thumbdown: Hjulspinn som var svårt att kontrollera pga helt avsaknaden av fäste i starten men det var ändå ett bra tillfälle att testa bilen efter mappningen. Tyckte ändå att det tog något längre tid än vanligt att bygga laddtryck i starten samt att bilen borde haft en bättre slutfart men tänkte att det var nog jag som var ovan efter ett helt år utan körning. Tillbaka i depån efter 3e försöket så upptäckte vi att den plastslang jag har mellan laddtrycksstyrningen och kompressorhuset nästan helt smält av… Ett hyfsat stort läckage i den slangen så jag antar att med en hel slang där och lite bättre fäste i starten så bör bilen gå 9or igen.

Annars ett trevligt och bra arrangemang som jag gärna åker på fler gånger när vädret och temperaturen är lite bättre!

Ett litet klipp på första försöket och tyvärr var det lika dåligt fäste i samtliga försök
https://www.youtube.com/watch?v=Il7UyJUy3Fk

Vi får se om man hittar något mer lämpligt tillfälle att testa bilen innan vintern, ska i alla fall byta slang och testa om laddtrycksstyrningen fungerar bättre :eclipsee_steering:

Med stöd från: Krilles Motor i Torshälla, Mikael Janssons Åkeri AB, MIKAB.se, Mälarhydralik i Köping och LMR.se

Besök oss gärna på Facebook: https://m.facebook.com/profile.php?id=531689153511705 (eller sök på Overload Racing). Overload Racing finns även på Instagram

PB 2017: 6,0/9,64

InläggPostat: tis nov 13, 2018 2:07 pm 
Forumsberoende

Blev dessvärre ingen mer körning i år för min del… Eller i alla fall inte något mer på banan men har kört bilen lite på gatan för att se så att allt fungerar som det ska och det mesta verkar fungera bra!
Här på senhösten var det ett lite mindre Swapmeet med bilutställning här i staden/byn där jag bor så passade på att köra dit och visa upp bilen. Det var lite kul då en del bara sett eller hört bilen på avstånd och dom fick nu chansen att kika närmare på bilen 

En bild från när vi nästan nyss kommit dit (det blev som tur var betydligt fler fordon under dagen). Det var en kul blandning av nyare gatbilar, gamla veteranbilar, motorcyklar samt mopeder (även brorsan var dit med min gamla Kadett).

Bild

Bild från den lokala tidningen
Bild

För ca 3 veckor sedan var det invigning av en ny eller snarare ombyggd huvudgata i hemstaden/byn så den lokala Bil och MC klubben hade lovat kommunen att ordna med en liten fordonsutställning där för att visa upp att det fortfarande finns motorintresse så jag och min far som köpt sig en busbil på äldre dagar passade på att köra dit och stötta dom. Helt kass bild från när det i princip var slut men hittade tyvärr ingen annan bild från detta :wink:
Bild

Utöver det här lilla så har det faktiskt inte hänt så mycket med bilen då jag bygger om lite i hemmet och det behövs det med, åtminstone för husfridens skull :lol:

Har lite svårt att stalla och därmed även svårt att bygga laddtryck snabbt så får då mycket svårt att köra efter granen så det är väl något som jag börjat kikat på lite smått. Min 8” turbin är kanske lite för tight och har därför blivit rekommenderad av han som beställt turbin samt byggt lådan att montera det lustgaskitt som jag har liggandes för att avhjälpa problemet men är lite osäker på installation och inställningarna i Autronic SM4 så söker därför lite hjälp med information gällande detta. Vet du som läser här hur man gör så får du gärna skicka PM eller liknande

Det är i så fall ett vått 75hp lustgaskitt som jag eventuellt tänkt koppla in, tänkte i alla fall dra fram kablage osv så är den biten färdigt i bilen om man bestämmer sig för att använda det sen!

Med stöd från: Krilles Motor i Torshälla, Mikael Janssons Åkeri AB, MIKAB.se, Mälarhydralik i Köping och LMR.se

Besök oss gärna på Facebook: https://m.facebook.com/profile.php?id=531689153511705 (eller sök på Overload Racing). Overload Racing finns även på Instagram

PB 2017: 6,0/9,64

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 47 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme