200sx Bunny Style! (Vägen tillbaka)

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
datraxx
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 89
Blev medlem: ons apr 09, 2014 4:27 pm
Ort: Umeå

Re: 200sx Bunny Style! (Vägen tillbaka)

Inlägg av datraxx »

jao!! Så här blev min "snabba" rost fix.. Det duger just nu kletat iun allt i roststoppande medel 3ggr sen 2 lager hammarlack..

Bild

Bild

Sen har jag upptäckt att jag har lite problem med motten i fronten kring lycktorna..
ok!!
Bild

Ej ok
Bild

Sen för att få fronten att passa lite bättre så hehe kapade jag skärmarna blev fördjävla bra!!:)

Bild

Bild
'
Bild

Ser ju va mycket bättre fronten passar nu :D :D
Bild Bild
Turbokoftan
Alltid på trycket
Inlägg: 1220
Blev medlem: tor nov 03, 2005 1:21 pm
Ort: Örnsköldsvik

Re: 200sx Bunny Style! (Vägen tillbaka)

Inlägg av Turbokoftan »

Ser bra ut men hammarlack bör du nog undvika att använda, innehåller silikon så risken är stor att du får problem vid lack senare.
Cassius
Forumsberoende
Inlägg: 1012
Blev medlem: tis jan 25, 2005 7:43 pm
Ort: Göteborg

Re: 200sx Bunny Style! (Vägen tillbaka)

Inlägg av Cassius »

Att hammarlack inte går lacka över är ju ganska välkänt, men övriga ytor ska väl inte vara några konstigheter?
Manta A Rallye - Såld till Polen
Kadett C -76, på gång med V8 från Audi
Audi V8 -91, med RS4 B7 V8
https://www.instagram.com/retro_motorsports_garage/
datraxx
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 89
Blev medlem: ons apr 09, 2014 4:27 pm
Ort: Umeå

Re: 200sx Bunny Style! (Vägen tillbaka)

Inlägg av datraxx »

Thx för infon!! Nä tanken va att inte lacka just där.. Det området ska ju ändå täckas över av ett plast "grej"!! :shock: Kommer inte på vad jag ska kalla det hehe!!

Ja! Nu har jag fixat sidorna på fronten blev skit fint!! Har lite spackel att lägga på huven när jag slipade ner den så upptäckte jag en massa bucklor och veck åh skit som jag aldrig har sett förr..

Bild

Bild

Bild

Bild

Tycker det blev perfa!!

Fronten ser ju bra ut mot huven ochså!!

Bild

Sen här e huven och en himla massa små ojämnheter men det ska fixas till!!! Men kan inte komma ifrån tanken att det skulle va förknävligt snyggt med en glasfiber huv med ett skysst skop i mitten och två på sidorna!! Alltid bra om man kan ventilera hettan från turbo och grenrör på ett skysst sätt!!

Bild

Bild

Bild

Nu är det taket och fönster lister kvar och lite pyssel på sidokjolarna!!

Tack för denna gång!! :D :D
Bild Bild
kymi
Lite mer laddtryck
Inlägg: 43
Blev medlem: ons apr 08, 2009 11:48 pm
Ort: Kristianstad

Re: 200sx Bunny Style! (Vägen tillbaka)

Inlägg av kymi »

Kommer bli finfint detta.När i tid är det tänkt för lack?
Andreas Nilsson
datraxx
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 89
Blev medlem: ons apr 09, 2014 4:27 pm
Ort: Umeå

Re: 200sx Bunny Style! (Vägen tillbaka)

Inlägg av datraxx »

Hmm!! Jadu. Jag måste hitta ett ställe där jag kan hänga upp plast och få en hyfsat damfri miljö! Jag har definitivt inte råd att lämna in den i alla fall..
Har ett ställe hos svärföreldrarna i tankarna men vi får se hur det blir!!

Nu är huven färdig.. Blev också jädra bra.. Men skulle vilja ha en glasfiber huv..

Bild

Bild

Bild

Nu måste jag få bort all 1 komps lack eller spackla över den med sprutspackel får se..

Nä ut och slita på:)
Bild Bild
Cassius
Forumsberoende
Inlägg: 1012
Blev medlem: tis jan 25, 2005 7:43 pm
Ort: Göteborg

Re: 200sx Bunny Style! (Vägen tillbaka)

Inlägg av Cassius »

De måste du inte, de är väl sprutspackel du lagt på eller är de grundfärg?

Om det är 1-komp kulörfärg, typ bättringsfärg, så krackilerar de rätt fort. Men är de sprutspackel/grund är de lugnt. Vill du vara seriös så lägg ett lager grundfärg från sickens t ex först. Något du får blanda ut med förtunning i alla fall. Så märker du om de krackilerar, den ytan är bara att slipa slät och dra över igen sen. Nr allt har grundfärg är de bara att köra på :)

Jag har själv lackat ett par bilar hemma (nåja.. vart med åtminstone, lackat en helt själv och bistått med hjälp, gjort all prep och byggt "box" 2ggr ytterliggare). Det går få bra, men kan vara lite bängligt.. Bygg boxen rejält stor, gärna 1.5m fritt runt om bilen, det är skönt senare :) Sen skulle jag råda dig att verkligen ta din tid. Lägg flera tunnare lager och frestas inte av att dra på liiiite extra för att få bättre täckning någonstans, som amatör är de då man sabbar allt och får rinningar..

Den sista, som jag gjorde allt själv på, la jag först ett väldigt tunt lager över hela bilen och lät de mellan torka. Sen la jag två lager med mellantork på det där jag försökte få mer täck på det hela. När väl de var klart hade jag fortfarande inte den täckning jag ville, och slut på tid så bilen fick stå ett halvår. Sen mellanslipa och ett nytt täcklager och då blev de bra!

Den stora tabben jag gjorde var att jag hade flera kulörer under (originalfärg, sprutspackel, grundfärg i både grått och rött..) och skulle lacka gult som har väldigt dålig täckförmåga. En homogen färg under så blir de mycket lättare att få jämn täckning! Den lackade jag med Biltemas spruta, och nä de är ingen showlack, men för att vara garagelackat av en amatör blev de riktigt bra! Inga rinningar, apelsinskal eller torrsput :)
Manta A Rallye - Såld till Polen
Kadett C -76, på gång med V8 från Audi
Audi V8 -91, med RS4 B7 V8
https://www.instagram.com/retro_motorsports_garage/
datraxx
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 89
Blev medlem: ons apr 09, 2014 4:27 pm
Ort: Umeå

Re: 200sx Bunny Style! (Vägen tillbaka)

Inlägg av datraxx »

Tack för tipset!! En negativ grej på fönsterlisterna/vindavvisarna är ju att det är en del gummi som är lackat med en komp av mig själv såklart så vette tusan om det blir nya lister... Sen så har jag lyckats bli påkörd av nån dildo som inte hade något att göra i trafiken..
Bild Bild
Skriv svar