200sx Bunny Style! (Vägen tillbaka)

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
datraxx
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 89
Blev medlem: ons apr 09, 2014 4:27 pm
Ort: Umeå

Re: 200sx Bunny Style! (Vägen tillbaka)

Inlägg av datraxx »

Nu har jag monterat tillbaka skärmen sidokjolar och breddare på högra sidan samt finslipat en hel del.. Nu när jag fått bort dom största glappen på breddarna så tejpade jag bara på karossen satte dit breddarna och la på tunnflytande finspackel.. blev ju hur kung som helst.. Men jag gissar att jag ändå gjort rätt att jag plastat så pass mycket så det håller..

Så här såg högra sidan ut innan jag finspacklade kanterna Så ändå riktigt bra.
Bild

Bild

Bild

Bild

Här har jag spacklat men ej slipat har inte tagit några foton på det än men det kommer..

Bild

Bild

Nu har jag även vänt på steken och ska ut och kriga nu!!! Jag har redan tagit bort framskärm, sidokjol, och breddarna på vänster sida så nu ska det plastas utav bara snatan!! :headbang:
Senast redigerad av datraxx den tor maj 31, 2018 1:45 pm, redigerad totalt 1 gånger.
Bild Bild
datraxx
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 89
Blev medlem: ons apr 09, 2014 4:27 pm
Ort: Umeå

Re: 200sx Bunny Style! (Vägen tillbaka)

Inlägg av datraxx »

Hehe!! En jävla skillnad på högra och vänstra sidan :D

Höger.
Bild

Vänster.
Bild
Bild Bild
Drakir
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 66
Blev medlem: tor apr 26, 2007 4:57 pm
Ort: Täfteå, Fäbodsanden

Re: 200sx Bunny Style! (Vägen tillbaka)

Inlägg av Drakir »

Man kan göra som Nakai San som gör RAUH-Welt Begriff Porschar, kolla fogen mellan hans breddare och resultatet!
https://www.youtube.com/watch?v=zU5wp72ZJs4
datraxx
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 89
Blev medlem: ons apr 09, 2014 4:27 pm
Ort: Umeå

Re: 200sx Bunny Style! (Vägen tillbaka)

Inlägg av datraxx »

Yes!! Inte lika flitig på att uppdatera men här kommer lite :D
Jag har vänt bilen börjat med vänster sida och fronten.. Bakdelen kommer sist trots att den är vad dom flesta kommer att se mest av :lakrits: hehe
Fixat antenn hålet.. svetsade dit en platta som jag höll på plats med en mangnet och kylde ordentligt mellan punkterna
Bild

Bild

Bild

Blev hur bra som helst inget slog sig och nu syns det inte ens..
Jag har spacklat alla lister och kanter för att få bort alla linjer och få en jämn kaross. Samt har jag spacklat hela förar dörren där moppe jäveln ramlade in för några år sedan..

Bild
Sen har jag slipat och fixat fronten den va lite ojämnt gjuten men nu är allt symetriskt (TYP)

Bild

Bild

Bild

Byggde ett nytt undre front fäste som även ska leda luften..

Bild

Bild

Byggde även en plåt som skulle jämna ut läppen på gapet då den hängde neråt lite därav nitarna..
här kan man skymta den
Bild

Jag har plastat sista förstärkningen till vänser breddare så snart ska dom på..

BRB hade gött så länge :D :D
Bild Bild
perraiskogen
För lite laddtryck
Inlägg: 8
Blev medlem: ons okt 05, 2011 11:09 am

Re: 200sx Bunny Style! (Vägen tillbaka)

Inlägg av perraiskogen »

Snyggt bygge. Absolut. Att du orkar hålla på när det är kallt och jävligt.
Har bara en liten fundering, varför kapade du bort en del av kamremskåpan?
datraxx
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 89
Blev medlem: ons apr 09, 2014 4:27 pm
Ort: Umeå

Re: 200sx Bunny Style! (Vägen tillbaka)

Inlägg av datraxx »

Hehe!! Tackar. Jo ibland så kan det vara en riktig pärs när det är kallt och jävligt ute!! Men med dieselkanon och kläder så går det mesta :-) !! Jo jag kapade ut en del av kåpan då jag ska dit med justerbara k-drev så småningom. Då kan det vara ganska skönt att slippa demontera kåpan varje gång man ska justera.. Det finns ju några japaner som jag sett har gjutit hela kåpan i typ plexiglas lr liknande.. Men till 90% så är det väl för att det är snyggt när man monterat skjyssta eftermarknads drev. Då vill jag gärna visa upp dom lite istället för att gömma dom.. Och så länge som jag inte har ett annat sprut med triggerhjul så måste ju CAS'en sitta kvar så det fick bli sådär!!:-)
Bild Bild
datraxx
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 89
Blev medlem: ons apr 09, 2014 4:27 pm
Ort: Umeå

Re: 200sx Bunny Style! (Vägen tillbaka)

Inlägg av datraxx »

Tjena tjena.. Ja det har inte hänt så jättemycket.. Men sakta och säkert går det framåt..:) Nu är jag i princip färdig med vänstra sidan också håller på att våtslipa och har lagt på flera lager sprutspackel så allt ska bli jämt.. Jag har också blivit tvungen att spackla väldigt många små ställen där jag slipat glasfibern då det har blivit som porer i glasfibern från fabrik.. Men det blir snyggt :D Ska finjustera lite på högra sidan också samt ta mig an baksidan som är den sista delen sedan blir det lack!! WHEEEE.. glad sommar på er
Bild Bild
datraxx
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 89
Blev medlem: ons apr 09, 2014 4:27 pm
Ort: Umeå

Re: 200sx Bunny Style! (Vägen tillbaka)

Inlägg av datraxx »

HALLÅ HALLÅ!!! Ja på grund av över jävlig värme denna sommar så har arbetet i detta oisolerade garage legat nere!! Men nu har jag börjat återuppta arbetet som nu handlar om att fixa till bakdelen!! Sedan är det lite arbete på fronten samt finjusteringar på högra sidan sedan ska det sannolikt byta huv men vet inte när!! Men jag är tillbaka i garaget i alla fall!!!!
Bild Bild
MatsN
Forumsberoende
Inlägg: 634
Blev medlem: sön sep 19, 2010 7:29 pm
Ort: Lule

Re: 200sx Bunny Style! (Vägen tillbaka)

Inlägg av MatsN »

Du är som mig, klarar mer kyla än värme :hihi:
datraxx
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 89
Blev medlem: ons apr 09, 2014 4:27 pm
Ort: Umeå

Re: 200sx Bunny Style! (Vägen tillbaka)

Inlägg av datraxx »

MatsN skrev:Du är som mig, klarar mer kyla än värme :hihi:
Hehe! Ja absolut!! Pallar inte med när det blir riktigt varmt ute tempen i garaget blir helt olidlig..
Bild Bild
datraxx
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 89
Blev medlem: ons apr 09, 2014 4:27 pm
Ort: Umeå

Re: 200sx Bunny Style! (Vägen tillbaka)

Inlägg av datraxx »

Yes.. Nu kommer en liten uppdatering på det senaste som jag har hunnit med..

Jag har ju övergått till den sista delen som va i princip orörd, bakdelen..
Och som alla andra delar så va ju passformen när jag satte dit den i början av projektet kass.. Ihop sjunken och lite skev.

Men det som stör mig mest är att den har blivit lite skev där vid regskylten. (se bild)
Vänster sida..
Bild
Bild
Bild

Höger sida..
Bild
Bild

Man ser ju att vänstra sidan mot skylten gradvis sjunker in.. medans högra sidan är nästan helt spikrak men den sjunker också in men väldigt lite närmare skylten.. Allt detta gör ju att linjerna ser hel skumma ut bakifrån.. Jag började experimentera med spackel man jag insåg snabbt att det inte skulle funka!! Köra runt med 1,5kg spackel på vänstersida skulle nog sluta med en polis anmälan när klumpen lossnar efter E4´an!! :shock:

Så jag slipade bort allt det så nu måste jag börja om från start igen.. jag har redan värmt och dragit hela nederdelen en bra bit bakåt vilket gjorde väldigt stor skillnad men det är sista 0,5-0,8cm som fattas och är svårast.. blir nog att plasta tills det blir rätt istället...

Tack för den här gången!! Återkommer...
Bild Bild
Lillen
Forumsberoende
Inlägg: 798
Blev medlem: fre jan 16, 2009 5:48 pm
Ort: Umeå

Re: 200sx Bunny Style! (Vägen tillbaka)

Inlägg av Lillen »

Man måste ju bli imponerad.
Hur mycket plastning kunde du egentligen när du började?
Vet själv hur svårt det är att få det bra.
VW & Volvo.
datraxx
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 89
Blev medlem: ons apr 09, 2014 4:27 pm
Ort: Umeå

Re: 200sx Bunny Style! (Vägen tillbaka)

Inlägg av datraxx »

Lillen skrev:Man måste ju bli imponerad.
Hur mycket plastning kunde du egentligen när du började?
Vet själv hur svårt det är att få det bra.
Hehehe! Ja svaret på den frågan är i princip ingenting..
Jag hade lekt några gånger och försökt göra en "hylsa" i bla kolfiber som skulle träs över ljuddämparen på moppen men det blev pannkaka..

Men nu får man väl snart kalla sig kunnig inom glasfiber! hehe
Bild Bild
datraxx
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 89
Blev medlem: ons apr 09, 2014 4:27 pm
Ort: Umeå

Re: 200sx Bunny Style! (Vägen tillbaka)

Inlägg av datraxx »

Yes yes.. Då är jag nästan helt färdig med "röven" på häcken!! :hihi: LOL..

Jag störde ju ihjäl mig på att linjerna som korsar regplåten hamnade olika.. Den ena skilde typ 5mm från övre linje andra va typ 1-1,5cm fel så det såg ju helt wonky ut eller nått!!

Men efter en hel del plastning.. Slipning.. osv osv.. Så är jag nu typ nöjd med resultatet... Beskåda!! Röven på min häck!!! hehe sry va ba tvungen! :D

Bild

Bild

Jag tycker att det blev riktigt jävla bra.. Nu ser bilen åtminstone inte helt skev ut bakifrån..
Så här gick det till..

Här kan man ju se att vinklarna på vardera sida inte riktigt har samma lutning..

Bild

Här har jag redan plastat lite men den röda linjen är där kanten ska gå för att vara rak.. Som ni ochså ser så blev jag tvungen att bygga ena sidan mycket högre.. Vette tusan vad dom gjort på AutoR igentligen..

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild


Jag gjorde en mall av papper där varje streck skulle bli ett ark glasfiber matta..
Det tog lite tankekraft och första iden slopades men detta dög ju gott och väl som grund.
Va ju väl medveten om att finliret skulle bli med spackel iallafall..

Bild

Bild

En hel del spackling..

Bild

Bild

Bild

Bild

Sen efter mycket slipning så blev det dags att fixa alla linjer och se till att allt va rakt..
Tack Biltema för billig tejp:D Ett pen sträck är ju väldigt lätt att slipa över och blir inte lika exakt..
Men med den här metoden blir det ganska enkelt..

Bild

Bild

Bild

Bild

Sedan så tog jag sandpapper som jag rullade runt en bit jag skruit ut ur ett gammalt knäskydd mjukt och flexibelt och rundade av kanterna med det och ja!! Här är ju resultatet!!!

Bild

Bild

Den undre delen som är lite böjd fick jag fixa till med en 80mm osilerande slip rondell och en 125mm. och lite för hand då...

Nä nu ska jag ta och kasta mig i säng brevid lill dottern Saga som redan ligger och sover som ett sträck :thumbright: :thumbright:

Ses och hörs gott folk!!
Senast redigerad av datraxx den lör aug 18, 2018 11:35 am, redigerad totalt 1 gånger.
Bild Bild
kymi
Lite mer laddtryck
Inlägg: 43
Blev medlem: ons apr 08, 2009 11:48 pm
Ort: Kristianstad

Re: 200sx Bunny Style! (Vägen tillbaka)

Inlägg av kymi »

Fy fasen så sunkit gjorda bitar du köpte...Men du har banne mig gjort det sjukt bra,kul att se när det blir så bra som de förhoppningsvis hade tänkt från början :-) Du får sälja bitarna till dem så de kan göra formar av dem ;-)
Andreas Nilsson
Skriv svar