HJÄLP!! Glasfiber front som sjunkit ihop!!!!

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
datraxx
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 89
Blev medlem: ons apr 09, 2014 4:27 pm
Ort: Umeå

HJÄLP!! Glasfiber front som sjunkit ihop!!!!

Inlägg av datraxx »

Halloj! Jag ar ett problem som behöver svearikes motornördars samlade kunskaper!
'det är så här jag fick en gf front och den har som sjunkit ihop i mitten som att dom skulle ha tagit den ur formen för tidigt! Bilen är en 200sx s13 rocket Bunny front!

Som ni ser här så är fronten säkert 8-10cm ifrån vars den ska vara!
Bild

Sedan sätter jag dit fästena i mitten genom att lirka in dom och sedan skruva dom på plats och SPÄNNA upp fronten!

Bild

Då hamnar den ju hyfsat rätt men allt sitter ju och pressar och sliter i hörnen på fram skärmarna och när ic´n sitter där kan jag inte sätta dit fästena efteråt utan jag måste hitta ett sätt där jag kan få fronten tillbaka till sin ursprungliga form den som va tänkt åtminstone..

Hur fasen ska jag få fronten dit??? Det är ju absolut inte bra att fronten pressar på skärmarna hela tiden och att behöva slita skiten på plats kan inte vara en lösning så jag kan tänka mig att både lacken och skärmar kommer ta mycket stryk av det så jag måste ju fixa det på nått sätt..
Skärmar och front är tillverkade av AutoR
Bild Bild
Användarvisningsbild
Kadett4wd
Forumsberoende
Inlägg: 10189
Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582

Re: HJÄLP!! Glasfiber front som sjunkit ihop!!!!

Inlägg av Kadett4wd »

Ta kontakt med AutoR?
///AMG
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt :D
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
datraxx
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 89
Blev medlem: ons apr 09, 2014 4:27 pm
Ort: Umeå

Re: HJÄLP!! Glasfiber front som sjunkit ihop!!!!

Inlägg av datraxx »

Jo tjena redangjort väntat l en vecka men tror knappast att dom svarar. Redan löst det värmde up efter ena linjen med gasbrännare och ökade avståndet tills ja va lite över huven så nu e de götr :-)
Bild Bild
Lillen
Forumsberoende
Inlägg: 798
Blev medlem: fre jan 16, 2009 5:48 pm
Ort: Umeå

Re: HJÄLP!! Glasfiber front som sjunkit ihop!!!!

Inlägg av Lillen »

Tänk på att de kan krympa och sjunka igen.
Glasfiber är lurigt när formen sjunkit en gång.
Håller de så äre ju grejt!
VW & Volvo.
datraxx
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 89
Blev medlem: ons apr 09, 2014 4:27 pm
Ort: Umeå

Re: HJÄLP!! Glasfiber front som sjunkit ihop!!!!

Inlägg av datraxx »

spände bara upp det med tvingar sen haka jag fast den på sina fästen. nu sitter det på plats och går och ta av och på hur enkelt som helst:)
Bild Bild
Skriv svar