Ett tag sen sist! Varit lite upp och ner med motivationen på sistone, men lite har blivit gjort iallafall!
Tänkte göra en liten uppdatering på vad som hänt sen sist, och se om lusten infinner sig att åka till garaget snart igen.
Vissa bilder blev vridna, orkar inte fixa det nu..
Började svetsa igen hålet för turbon samt lägga tillbaks sista plåtbiten vid baksätet, innan svetstråden tog slut.
Började sen fundera på hur jag skulle få hydraulisk koppling. Med lite ögonmått från bilen och kvalificerade gissningar så gjordes först en cad-modell. (Onshape, tips till er som vill prova. Web-baserat och lätt (och gratis) att använda)
Skars sen ut av grannfirman på jobbet mot en bullpåse, tyvärr litet missförstånd så blev 3mm istället för 2, blev en aningen tungjobbat
Specialsvarvad bult för att inte klämma ihop ”gaffeln”.
Här provmonterad i bil, kommer behövas lite anpassningar till verkligheten för att den ska gå att fästa i överkant. Jag är dock lite rädd att slaget på pedalen blev för kort, nu bottnar den ca 5cm innan golvet. Pedalen är ju högre än övriga i viloläget så man skulle ju kunna bocka den lite, men är rädd att det kanske blir tungtrampad och svårdoserad med så kort slag?
Nästa steg var 240 bromscylinder på kadett-servo. Cylindrarna är snarlika, förutom att hålen behövde filas upp lite så har opels cylinder ett spår som en gummigrej tätar emot på servot.
Så upp i kallsågen med den..
Svarva lite..
.. tills ringen ploppar av!
Sen stämde inte riktigt avståndet till tryckstången, så svarvade ur den delen på kadett-kolven till rätt mått och tryckte i 240-cylindern.
Här provmonterat på servot, och i bilen. Trångt mot generatorn, men lutar åt att jag gör ett nytt fäste åt den ändå.
Renoverade dom bakre oken, gick förvånansvärt smärtfritt.
Så, blev ganska mycket bilder den här gången. Vet inte vad för nivå som önskas på mängd bilder och text i processerna, eller om en bild på det färdiga resultatet räcker.
Det var allt för nu!