Re: Opel kadett city + B230Fk
Postat: sön jan 13, 2019 11:44 pm
Ett tag sen sist, men försökt spara ihop till en någorlunda innehållsrik uppdatering.
Torped/växellådstunnel är punktad, kvar är rostlagning vid batterihyllan och motsvarande på förarsidan, samt övergången till kardantunneln. Den sistnämnda väntar jag med tills kardan är på plats tror jag, ifall det behöver ändras också.
Inte det vackraste världen skådat, har fått sänka mina förväntningar lite, det kommer ändå inte synas sen och så ska man ju bli klar någon gång utan att det tar flera år eller att man tröttnar och säljer halvvägs..
Blev iallafall lite extra utrymme för dp som synes, borde man göra en ”tunnel” för resten av avgassystemet också så det inte hänger ner för mycket? Kollade inte supernoga hur man skulle kunna dra det, kanske går att få dit utan att det hänger ner för mycket.
Bröt sen av den plåtjobb för att börja med renovering/ombyggnad av fram och bakvagn.
För att få fjäderskålarna rätt på volvoaxeln sen så svetsade jag ihop dom med en 4-kantsprofil, ställde bakaxeln med ingående i våg, och svetsade på en plåtbit som även den är i våg. Gör sen även motsvarande på volvoaxeln när jag kommit dit.
Jag har kapat bort resten av axelrören efter bilden är tagen, och skålarna samt en del framvagnsdetaljer och annat skrot ligger i bruksbilen i väntan på att bli lämnade på blästring.
Sen förvånade jag mig själv lite.. behöver inom en överskådlig tid kunna ställa den på hjul med Volvo bultdelning, så jag har letat lite halvt efter något lämpligt. Jag jag alltid tänkt svarta plåtfälgar, tills jag snubblade över turbinfälgar till 240. Ser tidsenligt ut.. 14”, då kan jag använda däcken från opelfälgarna som ändå är rätt fräscha.. och är det inte lite tråkigt med plåtfälgar? Ja till slut hade jag övertygat mig själv så jag köpte en uppsättning.
Obligatorisk mockup, tror det ka bli bra!
Det var allt för den här gången
Torped/växellådstunnel är punktad, kvar är rostlagning vid batterihyllan och motsvarande på förarsidan, samt övergången till kardantunneln. Den sistnämnda väntar jag med tills kardan är på plats tror jag, ifall det behöver ändras också.
Inte det vackraste världen skådat, har fått sänka mina förväntningar lite, det kommer ändå inte synas sen och så ska man ju bli klar någon gång utan att det tar flera år eller att man tröttnar och säljer halvvägs..
Blev iallafall lite extra utrymme för dp som synes, borde man göra en ”tunnel” för resten av avgassystemet också så det inte hänger ner för mycket? Kollade inte supernoga hur man skulle kunna dra det, kanske går att få dit utan att det hänger ner för mycket.
Bröt sen av den plåtjobb för att börja med renovering/ombyggnad av fram och bakvagn.
För att få fjäderskålarna rätt på volvoaxeln sen så svetsade jag ihop dom med en 4-kantsprofil, ställde bakaxeln med ingående i våg, och svetsade på en plåtbit som även den är i våg. Gör sen även motsvarande på volvoaxeln när jag kommit dit.
Jag har kapat bort resten av axelrören efter bilden är tagen, och skålarna samt en del framvagnsdetaljer och annat skrot ligger i bruksbilen i väntan på att bli lämnade på blästring.
Sen förvånade jag mig själv lite.. behöver inom en överskådlig tid kunna ställa den på hjul med Volvo bultdelning, så jag har letat lite halvt efter något lämpligt. Jag jag alltid tänkt svarta plåtfälgar, tills jag snubblade över turbinfälgar till 240. Ser tidsenligt ut.. 14”, då kan jag använda däcken från opelfälgarna som ändå är rätt fräscha.. och är det inte lite tråkigt med plåtfälgar? Ja till slut hade jag övertygat mig själv så jag köpte en uppsättning.
Obligatorisk mockup, tror det ka bli bra!
Det var allt för den här gången