Turbomata en tvåtaktare?

Allt inom snöskotrar
Användarvisningsbild
khracing
För mycket laddtryck
Inlägg: 160
Blev medlem: mån dec 15, 2008 2:43 am
Ort: Ring Knutstorp
Kontakt:

Inlägg av khracing »

Bild

50cc Apriliamotor- skall sitta i ett bygga som skall slå hastighetsrekordet för 50cc maskiner.
RWD EVO 600+ hk, snart med BMW M3-låda, nej... NU med BMW M3-låda

Kristian Hesselmark
MostWanted93
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 70
Blev medlem: lör okt 31, 2009 12:34 am
Ort: Umedalen, Umeå

Inlägg av MostWanted93 »

Skulle sitta jävligt fint på min DT :villha:
Vad sitter de för tubro på dendär egentligen? En snubbe jag känner hade fått tag i en turbo som tydligen skulle va Världens minsta serietillverkade turbo, och han fick den inte å funka bra med 150 cc, borde ju va svårt och få de och funka med så litet som 50 cc då? Eller? :P
Fast de kanske har å göra med att hans va 4taktare å den där 2taktare?
Eller vare han som va dålig helt enkelt? :P

Kan typ Ingenting om sånthär känner jag xD
Användarvisningsbild
Fredrik Y
För mycket laddtryck
Inlägg: 376
Blev medlem: tor jul 21, 2005 2:39 pm
Ort: Flygrakan ersnäs/ Gällivare
Kontakt:

Inlägg av Fredrik Y »

har funderat många år seriöst på detta men en grej jag inte har kommit fram till är en bra lösning på tanken...
kör juh mest bara uppåt och ibland kan det juh hända att man kör fast i mkt stigande lutning och skulle inte vara så kul att få torsksoppa då..
hur har andra löst detta? eller oroar man sig i onödan?

mvh
Piab
Sofa
Esp

-----
242 m104 hx55
E28 om606 dieselmeken
-----
MVH/ Fredrik Yngvesson
070-2241692 smsa om jag inte svarar så ringer jag upp när jag får tid.
Användarvisningsbild
Pakko
För mycket laddtryck
Inlägg: 290
Blev medlem: tor okt 07, 2004 9:25 pm
Ort: Kiruna/ Fd Arvidsjaur

Inlägg av Pakko »

för mig känns det som ett litet bekymmer, tycker de verkar vara svårare att få förgasaren att lira bra. Håller på med ett litet projekt nu, får väl se om det funkar. Lägger in nån bild sen när det är "klart", om de nu blir det...
____________________________
Andreas Johansson
***Pappa 2009-05-16 & 2011-06-13***
Wikstrom
För mycket laddtryck
Inlägg: 490
Blev medlem: mån maj 17, 2010 3:27 pm
Ort: Boden

Inlägg av Wikstrom »

Pakko skrev:för mig känns det som ett litet bekymmer, tycker de verkar vara svårare att få förgasaren att lira bra. Håller på med ett litet projekt nu, får väl se om det funkar. Lägger in nån bild sen när det är "klart", om de nu blir det...
idag är ju inte förgasare ett måste, finns sprut som klara 2takt, alt att man kör original sprut och "bara" har ett tillsats sprut, me grejjen att få förgasarna lira bra med övertryck på 2takt att man får inte "nog bra" trycksättning i förgasarna, som i sin tur gör att man kan bebstycka upp den brutalt och hutlöst utan att den mättas, och detta kan man avhjälpa med att ta övertrycket till förgasarna från kompressor huset på turbon eller iallafall Före plenumet alternativt att mann gör ett pitot rör med hål på ca 4mm, då verkar alla bestycknings problem försvinna
Johannes wikström
0768486335

"Så en Rejäl vebo är ett måste i vart hushåll om de ska bli nå ordning på livet." - Jonas N
Skriv svar