Nej, inte vad jag vet...men jag är inget orakel.Johansson skrev:Ha ha, det borde nog räcka...
Vet du någon som kör tvåtaktsturbo på E85? Jag har det i hojen med 9.6:1 och har råkat ladda 1.4 bar utan IC utan problem, på 98 oktan hade nog 0.5 bar varit på gränsen.
En extratank på någon liter med bensin till primern så borde kallstarter funka också.
2 bekymmer:
1) Bränslemängd,
Om du skall modda förgasare för tryckmatning så måste du öka flödet genom spridarröret/emulsionsröret <needle jet> då e85 eller mettis skall användas istället för bensin. Till mikunis VM serie finns hyfsat stora spridare att köpa, även sådana gjorda för mettis på eftermarknaden. Till TM-serien finns vad jag vet antagligen inte tillräckligt stora för e85 (just under 40% extra bränsle, teoretsikt)
Till TMX och TMS finns inte lösa <needle jet> så på de får man brotcha upp...vilken brotch man skall välja är det svåra att veta. "Trial and error" eller räkna om man vet hur...
(Jag kan fixa brotchar i valfri diam i hundradels mm för ~1tusen st.)
Till keihin (som jag vet 0 om) lär det också behöva brotchas
Om man använder LECTRON's (Megatron snow carbs) skall det enl. uppgift räcka med nålbyte men jag vet inte säkert, man får fråga fast by gast.
Megasquirt kan gå att få funktion på, men det är mycket svårare att få till efi på 2-takt än på 4-takt.
2) Pipornas avstämning
Mycket kallare avgaser med alternativa bränslen => behov av kortare totallängd/avstämd längd.
Specialpipor behövs alltså.
Det är definitivt ett faktum när man kör mettis, med e85 kan jag inte ge en siffra på hur mycket avstäningen ändras, tyvärr, men andra pipor lär behövas.
/Järnet