Turbomata en tvåtaktare?

Allt inom snöskotrar
Användarvisningsbild
Johansson
För mycket laddtryck
Inlägg: 206
Blev medlem: tis jul 10, 2007 4:50 pm
Ort: Östersund
Kontakt:

Inlägg av Johansson »

Ballt projekt! Nu blir man ju lite sugen att skaffa någon gammal häck och bygga på, en polare har en kompressormatad RX-1:a som vore kul att åka ifrån...

Är det några problem med att sätta CV-förgasare på en tvåtaktare? Det vore ju absolut enklast att slakta en mc-brygga istället för att bygga om en gammal Rotax till insprutning.
Användarvisningsbild
raceputte
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 75
Blev medlem: lör mar 08, 2008 6:00 pm
Ort: Sörbygden

Inlägg av raceputte »

Varför CV? Det går ju att trycka genom VM, och mig veterligen så måste du modifiera dom lika med trycksättning osv...
Användarvisningsbild
Johansson
För mycket laddtryck
Inlägg: 206
Blev medlem: tis jul 10, 2007 4:50 pm
Ort: Östersund
Kontakt:

Inlägg av Johansson »

Det har du ju rätt i, jag har nog fastnat lite i CV-tänket då jag har två turbobyggen på gång med såna förgasare.
Användarvisningsbild
Johansson
För mycket laddtryck
Inlägg: 206
Blev medlem: tis jul 10, 2007 4:50 pm
Ort: Östersund
Kontakt:

Inlägg av Johansson »

I slutet av november är vi ett gäng hojåkare som hyrt in Lennart Zander för att hålla ett föredrag om överladdning på en Ålandsbåt så jag ska passa på att klämma ur honom lite info om tvåtaktsturbo.

Jag har inte släppt turboplanerna än, har en Rev 600 som jag är jävligt sugen på att bygga på men det gäller att ha läst på ordentligt först... :twisted:
Användarvisningsbild
yammie
Lite mer laddtryck
Inlägg: 27
Blev medlem: ons okt 29, 2008 12:18 am
Ort: Djurås

Inlägg av yammie »

Johansson skrev:I slutet av november är vi ett gäng hojåkare som hyrt in Lennart Zander för att hålla ett föredrag om överladdning på en Ålandsbåt så jag ska passa på att klämma ur honom lite info om tvåtaktsturbo.

Jag har inte släppt turboplanerna än, har en Rev 600 som jag är jävligt sugen på att bygga på men det gäller att ha läst på ordentligt först... :twisted:
ja vi ses på båten.. :)
Born Free.. Taxed To Death..

GLC= Great Little Car :)

Nihon Retrocar Club
http://www.nrcc.se/forum/
Användarvisningsbild
Markus
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 890
Blev medlem: mån feb 20, 2006 6:22 pm
Ort: Sävar

Inlägg av Markus »

Nu tycker jag de här hög tid att skrämma liv i den här tråden!
har en 2003as f5a som kommer behöva lite effektökning till vintern då den ska bli 144" lång med 2" kammar...
köpa en F7 motor för 25'000kr känns inte som ett alternativ för att få runt 30hp extra...
Så hur har de gått för er alla som kört turbo på era 2taktare?
Användarvisningsbild
Evert
Forumsberoende
Inlägg: 1012
Blev medlem: sön nov 14, 2004 9:28 pm
Ort: Lycksele(Betsele)

Inlägg av Evert »

Markus om du börjar här : http://forum.snowrider.se/forum_posts.asp?TID=18763 Läs hela tråden från början till slut hittar du en del bra och matnyttig info :wink:
Sedan är det bara att sätta tänderna i F5:an

Hade även vart skoj med lite ny info kring Gunnars bygge :thumbright:
Då jag tror det smygmekas :hihi:
Bild

Niklas Evertsson

http://www.s-mod.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.knracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
May the Boost be with you
pusets
För lite laddtryck
Inlägg: 3
Blev medlem: tor maj 20, 2010 10:25 am

Inlägg av pusets »

Er det noen kon hjelpe meg å finne noe fornuftig verksted i nord Sverige, der jeg kan montere turbo på en Nytro Mtx?
Takkr for svar!
Användarvisningsbild
Markus
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 890
Blev medlem: mån feb 20, 2006 6:22 pm
Ort: Sävar

Inlägg av Markus »

MC xpress utanför piteå?
pusets
För lite laddtryck
Inlägg: 3
Blev medlem: tor maj 20, 2010 10:25 am

Inlägg av pusets »

Markus skrev:MC xpress utanför piteå?
Ja, utenfor Piteå/Luleå kan passe fint. Kan du tipse noen verksted? Gjerne med telefon og hjemmesider.
Användarvisningsbild
Markus
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 890
Blev medlem: mån feb 20, 2006 6:22 pm
Ort: Sävar

Inlägg av Markus »

pusets skrev:
Markus skrev:MC xpress utanför piteå?
Ja, utenfor Piteå/Luleå kan passe fint. Kan du tipse noen verksted? Gjerne med telefon og hjemmesider.
MC Xpress AB
Norra Altervägen 821
945 92 Altersbruk
Sweden
Phone: +46 911 202 005
Fax: +46 911 202 008
http://www.mc-xpress.com/
pusets
För lite laddtryck
Inlägg: 3
Blev medlem: tor maj 20, 2010 10:25 am

Inlägg av pusets »

Markus skrev:
pusets skrev: Ja, utenfor Piteå/Luleå kan passe fint. Kan du tipse noen verksted? Gjerne med telefon og hjemmesider.
MC Xpress AB
Norra Altervägen 821
945 92 Altersbruk
Sweden
Phone: +46 911 202 005
Fax: +46 911 202 008
http://www.mc-xpress.com/
Det var glimrende:)
De har telefontid 14-16, så det er bare å vente.
Takker for svar.
Användarvisningsbild
Dennis Öhman
Forumsberoende
Inlägg: 3250
Blev medlem: sön nov 11, 2007 4:01 pm
Ort: Överkalix
Kontakt:

Inlägg av Dennis Öhman »

Markus skrev:Nu tycker jag de här hög tid att skrämma liv i den här tråden!
har en 2003as f5a som kommer behöva lite effektökning till vintern då den ska bli 144" lång med 2" kammar...
köpa en F7 motor för 25'000kr känns inte som ett alternativ för att få runt 30hp extra...
Så hur har de gått för er alla som kört turbo på era 2taktare?
Är det 110hk i en f5 motor? :shock:
Dänniz 073-8447664
SR
För mycket laddtryck
Inlägg: 266
Blev medlem: lör sep 29, 2007 4:34 pm

Inlägg av SR »

2takt turbo är riktigt grymt!
http://www.youtube.com/watch?v=0ie7HlJ_Zn0
Användarvisningsbild
Markus
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 890
Blev medlem: mån feb 20, 2006 6:22 pm
Ort: Sävar

Inlägg av Markus »

Dennis Öhman skrev:
Markus skrev:Nu tycker jag de här hög tid att skrämma liv i den här tråden!
har en 2003as f5a som kommer behöva lite effektökning till vintern då den ska bli 144" lång med 2" kammar...
köpa en F7 motor för 25'000kr känns inte som ett alternativ för att få runt 30hp extra...
Så hur har de gått för er alla som kört turbo på era 2taktare?
Är det 110hk i en f5 motor? :shock:
103-108 tror jag de står i papperet. bara på 03ans dock. dom senare har runt 85 har jag för mig.
Skriv svar