Lenko Larven (Mera skräck än vrede)
-
- Ganska mycket laddtryck
- Inlägg: 89
- Blev medlem: lör aug 23, 2008 10:25 am
- Ort: Piteå
- Kontakt:
- Galant turbo
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 332
- Blev medlem: fre mar 17, 2006 9:31 pm
- Ort: Sundsvall
- Kontakt:
What could possible go wrong here?
Tyckte att jag var nästan klar nu, men satan vad små detaljer tar tid. Höll på hela kvällen och det syns inte att jag gjort ett skit. Förberedde för gas- och choke-vajer, ingen av vajrarna har jag men man får ju ha lite fantasi! Monterade förgasaren och slang med filter. Stålomspunnen slang från Biltema så klart så det blir lite rejsigt, för det skall det ju vara på en sportskoter
Bankade ihop en liten aluminiumplåt för att skydda förgasaren lite från strålningsvärmen från avgassystemet. Ska modifiera den lite till så blir det nog bra.
Limmade! dit bromsskivan också, gick allt annat än bra, kan för mitt liv inte tro på att den skall kunna sitta kvar, fast det vore väl lika bra för jag tror jag fick dit den lite fel också, härdar ju snabbt när det väl börjar och markeringarna jag gjort i axeln försvann i all smet. Har lim på hela maskinen, på kläderna, i håret, i kalsongerna men eventuellt fastnade en del på rätt ställe också. Kalsongerna ville jag ju inte limma fast egentligen, det är lika jobbigt varje gång...
Borde vara nära en provstart nu för tiden börjar ta slut, på måndag morgon skall jag åka till fjälls. Då ska allt fungera och sitta under en "motorhuv" och den huven finns det inte ens ett embryo till.
Tyckte att jag var nästan klar nu, men satan vad små detaljer tar tid. Höll på hela kvällen och det syns inte att jag gjort ett skit. Förberedde för gas- och choke-vajer, ingen av vajrarna har jag men man får ju ha lite fantasi! Monterade förgasaren och slang med filter. Stålomspunnen slang från Biltema så klart så det blir lite rejsigt, för det skall det ju vara på en sportskoter
Bankade ihop en liten aluminiumplåt för att skydda förgasaren lite från strålningsvärmen från avgassystemet. Ska modifiera den lite till så blir det nog bra.
Limmade! dit bromsskivan också, gick allt annat än bra, kan för mitt liv inte tro på att den skall kunna sitta kvar, fast det vore väl lika bra för jag tror jag fick dit den lite fel också, härdar ju snabbt när det väl börjar och markeringarna jag gjort i axeln försvann i all smet. Har lim på hela maskinen, på kläderna, i håret, i kalsongerna men eventuellt fastnade en del på rätt ställe också. Kalsongerna ville jag ju inte limma fast egentligen, det är lika jobbigt varje gång...
Borde vara nära en provstart nu för tiden börjar ta slut, på måndag morgon skall jag åka till fjälls. Då ska allt fungera och sitta under en "motorhuv" och den huven finns det inte ens ett embryo till.
*När nyfikenheten överträffar förståndet*
Jens Larsson
Porsche 996 Carrera -00
BMW 750 V12 Dubbelturbo -88 (på pallbockar)
Starion Turbo Intercooler -86 (på pallbockar)
BMW 520d -12 (wtf?)
Lenko Larven 340cc -82 (på pallställ)
Jens Larsson
Porsche 996 Carrera -00
BMW 750 V12 Dubbelturbo -88 (på pallbockar)
Starion Turbo Intercooler -86 (på pallbockar)
BMW 520d -12 (wtf?)
Lenko Larven 340cc -82 (på pallställ)
- Galant turbo
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 332
- Blev medlem: fre mar 17, 2006 9:31 pm
- Ort: Sundsvall
- Kontakt:
Nu är tempot högt!
Slutmontering idag, bromsskive-jäveln hamnade fel förstås, "schimsade" lite så oket hamnade rätt ändå. Fick rikta bromsskivan med släggan också, var lika plan som Åre ungefär. Är ju bara en tunn rund plåt så det är lättjobbat iaf.
Börjar likna något nu, vet inte vad bara...
Kapade ner orginalhuven i bitar för att se om något skulle gå att använda. Började montera lite:
Men vad är det jag gjort egentligen? Kul med en före/efterbild.
Så här såg det ut före:
Så här ser det ut nu:
Men inte vart man klar idag heller, någonstans vid glasfiberkapandet slog en elak huvudvärk in. Hoppas man inte skickade in en fiber rakt in i hjärnan via ögat bara. Liten risk att den skulle pricka något när den passerat ögat men studsar den runt en stund i tomrummet kan den kanske fastna i något som gör ont.
Slutmontering idag, bromsskive-jäveln hamnade fel förstås, "schimsade" lite så oket hamnade rätt ändå. Fick rikta bromsskivan med släggan också, var lika plan som Åre ungefär. Är ju bara en tunn rund plåt så det är lättjobbat iaf.
Börjar likna något nu, vet inte vad bara...
Kapade ner orginalhuven i bitar för att se om något skulle gå att använda. Började montera lite:
Men vad är det jag gjort egentligen? Kul med en före/efterbild.
Så här såg det ut före:
Så här ser det ut nu:
Men inte vart man klar idag heller, någonstans vid glasfiberkapandet slog en elak huvudvärk in. Hoppas man inte skickade in en fiber rakt in i hjärnan via ögat bara. Liten risk att den skulle pricka något när den passerat ögat men studsar den runt en stund i tomrummet kan den kanske fastna i något som gör ont.
*När nyfikenheten överträffar förståndet*
Jens Larsson
Porsche 996 Carrera -00
BMW 750 V12 Dubbelturbo -88 (på pallbockar)
Starion Turbo Intercooler -86 (på pallbockar)
BMW 520d -12 (wtf?)
Lenko Larven 340cc -82 (på pallställ)
Jens Larsson
Porsche 996 Carrera -00
BMW 750 V12 Dubbelturbo -88 (på pallbockar)
Starion Turbo Intercooler -86 (på pallbockar)
BMW 520d -12 (wtf?)
Lenko Larven 340cc -82 (på pallställ)
- Hjorleifsson
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 164
- Blev medlem: sön dec 18, 2005 9:33 pm
- Ort: Sundsvall
Snabb fråga bara innan du åker. Får jag din tv när du bryter ansiktet samt fastnar med pungen i klykan på grenrören?
För det är en jävligt fräck tv, och vore synd att slösa bort den på någon som varken kommer att kunna se eller föröka sig
för att vara lite mer seriös så ser det jävligt bra ut, och jag har klart funderat på att starta en insamling på jobbet för att köpa påsar för att frakta hem dig i.
För det är en jävligt fräck tv, och vore synd att slösa bort den på någon som varken kommer att kunna se eller föröka sig
för att vara lite mer seriös så ser det jävligt bra ut, och jag har klart funderat på att starta en insamling på jobbet för att köpa påsar för att frakta hem dig i.
Jonas Hjörleifsson
Sundsvall
Sundsvall
-
- Ganska mycket laddtryck
- Inlägg: 89
- Blev medlem: lör aug 23, 2008 10:25 am
- Ort: Piteå
- Kontakt:
ahahahhahaa. Nu kom det såna där roliga inlägg igen . Det ser bra ut för övrigt... Och jo, det är de små detaljerna som tar tid. och som inte syns... lite tråkigt, men desto roligare när man är klar och det funkar .
Det lär komma ett till Feus-monster snart, fast kanske lite mindre folkraceaktigt... lite mer åt rallycrosshållet förhoppningsvis, men känner jag mig själv rätt så blir det funktion före form, så därav lär det bli ett Feus-monster v2.0 . Vem vill se ett Feus-konstverk? Inte jag iallafall =)
Nån som har nå tips på hur man rullar konor på ett vettigt vis?
//Robert
Det lär komma ett till Feus-monster snart, fast kanske lite mindre folkraceaktigt... lite mer åt rallycrosshållet förhoppningsvis, men känner jag mig själv rätt så blir det funktion före form, så därav lär det bli ett Feus-monster v2.0 . Vem vill se ett Feus-konstverk? Inte jag iallafall =)
Nån som har nå tips på hur man rullar konor på ett vettigt vis?
//Robert
- Galant turbo
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 332
- Blev medlem: fre mar 17, 2006 9:31 pm
- Ort: Sundsvall
- Kontakt:
Mänskligheten skulle ju jubla om mina kronjuveler kapades vid roten.Hjorleifsson skrev:Snabb fråga bara innan du åker. Får jag din tv när du bryter ansiktet samt fastnar med pungen i klykan på grenrören?
För det är en jävligt fräck tv, och vore synd att slösa bort den på någon som varken kommer att kunna se eller föröka sig
för att vara lite mer seriös så ser det jävligt bra ut, och jag har klart funderat på att starta en insamling på jobbet för att köpa påsar för att frakta hem dig i.
Du kan få TVn om du bär ut den med en arm, orkar du inte det så tillfaller den någon av resterande idioter som tycker att drygt 60 000kr är Ok för en 28" strålkanon. Troligen den dyraste och tyngsta 28"s TV som byggts, men den är en riktig show stopper, mekanisk metallridå som går upp när man startar den, sen givetvis motorer i stativet också som man kan vrida skärmen med.
Med TVn kan man i princip styra hela lägenheten, alla lampor/högtalare i alla rum, ljud i köket eller sovrummet, i stort sett konfigurerbart som man vill. Går att tidstyra också så man kan lägga in ett visst datum och vald tid som lamporna tänds i ett rum till en viss nivå samtidigt som en cd-skiva startar en utvald låt i ett annat rum. Dyrare än en Nissan micra när den var ny. Givetvis finns det ett uppdaterings-kit så man kan styra allting från datorn med dess MP3 och spellistor, med fjärren som är från 80-talet Fjärren väger ett kilo och kostade 14 000 extra, då med benstativ och laddare så det var ju rätt billigt...
Total engineering overkill, men vart hittar man sånt nuförtiden? Det kan jag iofs svara på, -på samma ställe! senaste modellen som släpptes nu kostar 100 000 euro plus moms. Varken bildrör eller 28" men givetvis med mekanik och motorer som alla TV-apparater borde ha.
Vart ju VM i urspårning nu, men angående plastpåsarna och syftet för dessa så måste du nog ljuga friskt för att någon skall bidra. Du får säga att det är till din Flick-scoutförening istället, det är troligare i ditt fall. Ska man lägga det här slakt-renset i påsar så räcker det ju med en liten skinnflik så kan polisens brottsregister fastställa identiteten. Det överblivande slaktrenset lämnar jag åt fjäll-lemlrar, bjärvar och allt annat otyg ute i bushen.
*När nyfikenheten överträffar förståndet*
Jens Larsson
Porsche 996 Carrera -00
BMW 750 V12 Dubbelturbo -88 (på pallbockar)
Starion Turbo Intercooler -86 (på pallbockar)
BMW 520d -12 (wtf?)
Lenko Larven 340cc -82 (på pallställ)
Jens Larsson
Porsche 996 Carrera -00
BMW 750 V12 Dubbelturbo -88 (på pallbockar)
Starion Turbo Intercooler -86 (på pallbockar)
BMW 520d -12 (wtf?)
Lenko Larven 340cc -82 (på pallställ)
- Galant turbo
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 332
- Blev medlem: fre mar 17, 2006 9:31 pm
- Ort: Sundsvall
- Kontakt:
Vem vill inte se ett Feus-monster?PiteRobban skrev: Det lär komma ett till Feus-monster snart, fast kanske lite mindre folkraceaktigt... lite mer åt rallycrosshållet förhoppningsvis, men känner jag mig själv rätt så blir det funktion före form, så därav lär det bli ett Feus-monster v2.0 . Vem vill se ett Feus-konstverk? Inte jag iallafall =)
Nån som har nå tips på hur man rullar konor på ett vettigt vis?
//Robert
Rulla konor vet jag inte, men rulla hatt är jag duktig på.
Vad är det för konor du vill ha?
*När nyfikenheten överträffar förståndet*
Jens Larsson
Porsche 996 Carrera -00
BMW 750 V12 Dubbelturbo -88 (på pallbockar)
Starion Turbo Intercooler -86 (på pallbockar)
BMW 520d -12 (wtf?)
Lenko Larven 340cc -82 (på pallställ)
Jens Larsson
Porsche 996 Carrera -00
BMW 750 V12 Dubbelturbo -88 (på pallbockar)
Starion Turbo Intercooler -86 (på pallbockar)
BMW 520d -12 (wtf?)
Lenko Larven 340cc -82 (på pallställ)
-
- Ganska mycket laddtryck
- Inlägg: 89
- Blev medlem: lör aug 23, 2008 10:25 am
- Ort: Piteå
- Kontakt:
Det blivande feusmonstret blir mer originalbetonat... typ . Ska börja med en komplett skoter och modifiera.
Tänkte räkna ut nå pipor och klämma ner dom under en ohyggligt liten huv .
Tanken med v2.0 är att optimera en gammelskoter för maximal prestanda till så liten kostnad som möjligt. Lyckas man få den att gå nog bra så blir det kanske bromsning och seriös variatorbestyckning, då det är där största delen av effekten sitter...
Sen kanske åka ner till sävar och smiska skidoosar på sävar open nästa år
Grundplanen är dock att delta i burkarcupen.
//Robert
Tänkte räkna ut nå pipor och klämma ner dom under en ohyggligt liten huv .
Tanken med v2.0 är att optimera en gammelskoter för maximal prestanda till så liten kostnad som möjligt. Lyckas man få den att gå nog bra så blir det kanske bromsning och seriös variatorbestyckning, då det är där största delen av effekten sitter...
Sen kanske åka ner till sävar och smiska skidoosar på sävar open nästa år
Grundplanen är dock att delta i burkarcupen.
//Robert
- Galant turbo
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 332
- Blev medlem: fre mar 17, 2006 9:31 pm
- Ort: Sundsvall
- Kontakt:
Vadå urspårade inlägg?
Blir till Gäddede i västra Jämtland, syrran har en stuga i skogen utanför. Är pimpeltävling på långfredagen där vi ställt upp med ett "Team Larven" i 10tals år. På grund av den tekniskt totala odugligheten på Larven så har det ju oftast blivit en gammal Lynx vi åkt dit på. Trots två Larven vid stugan
Men när det funkar är det satans roligt att fräsa omkring bland de nya fina kapitalistskotrerna, hehe. Fast med det väder det varit ett tag nu är det väl en vattenskoter man skulle haft.
Blir till Gäddede i västra Jämtland, syrran har en stuga i skogen utanför. Är pimpeltävling på långfredagen där vi ställt upp med ett "Team Larven" i 10tals år. På grund av den tekniskt totala odugligheten på Larven så har det ju oftast blivit en gammal Lynx vi åkt dit på. Trots två Larven vid stugan
Men när det funkar är det satans roligt att fräsa omkring bland de nya fina kapitalistskotrerna, hehe. Fast med det väder det varit ett tag nu är det väl en vattenskoter man skulle haft.
*När nyfikenheten överträffar förståndet*
Jens Larsson
Porsche 996 Carrera -00
BMW 750 V12 Dubbelturbo -88 (på pallbockar)
Starion Turbo Intercooler -86 (på pallbockar)
BMW 520d -12 (wtf?)
Lenko Larven 340cc -82 (på pallställ)
Jens Larsson
Porsche 996 Carrera -00
BMW 750 V12 Dubbelturbo -88 (på pallbockar)
Starion Turbo Intercooler -86 (på pallbockar)
BMW 520d -12 (wtf?)
Lenko Larven 340cc -82 (på pallställ)
- Galant turbo
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 332
- Blev medlem: fre mar 17, 2006 9:31 pm
- Ort: Sundsvall
- Kontakt:
Resan mot fjälltopparna vart framflyttad en dag så jag skulle hinna klart. Men gissa hur klar jag vart
Får fortsätta i snöslasket utomhus däruppe. Koncentrerade mej på att få till motorkåpan över variatorn, Grovsmidet är klart iaf. Gjorde även ett remskydd så man inte får remmen upp i tvåan om den skulle flyga i bitar.
Är rätt tjock aluminium runt variatorn också så man slipper splitter från den vid haveri.
Hann en del till med huven, men glömde fota det. Kommer ju inte att bli bra alls, men samtidigt så är det här avgassystemet en lösning som jag vill ha kvar, är alldeles för stort och otympligt. Men så är det ju med snabba ekonomibyggen, när man tar var man har och slänger ihop så måste man ju ha mycket saker för att det ska bli bra.
Är lite jobbigt då jag har gjort detta utan vinkelslip, något att bocka med och endast bågfil att kapa med. Hade inte verktygslådan hemma då jag glömt den i en bil för några månader sen och garagepolarens verktygslåda har han i sin bil, inte så mycket kvar i garaget att trolla med Fick ta pannloben som mothåll och ett motorblock att banka med för att forma aluminiumplåtarna.
Får fortsätta i snöslasket utomhus däruppe. Koncentrerade mej på att få till motorkåpan över variatorn, Grovsmidet är klart iaf. Gjorde även ett remskydd så man inte får remmen upp i tvåan om den skulle flyga i bitar.
Är rätt tjock aluminium runt variatorn också så man slipper splitter från den vid haveri.
Hann en del till med huven, men glömde fota det. Kommer ju inte att bli bra alls, men samtidigt så är det här avgassystemet en lösning som jag vill ha kvar, är alldeles för stort och otympligt. Men så är det ju med snabba ekonomibyggen, när man tar var man har och slänger ihop så måste man ju ha mycket saker för att det ska bli bra.
Är lite jobbigt då jag har gjort detta utan vinkelslip, något att bocka med och endast bågfil att kapa med. Hade inte verktygslådan hemma då jag glömt den i en bil för några månader sen och garagepolarens verktygslåda har han i sin bil, inte så mycket kvar i garaget att trolla med Fick ta pannloben som mothåll och ett motorblock att banka med för att forma aluminiumplåtarna.
*När nyfikenheten överträffar förståndet*
Jens Larsson
Porsche 996 Carrera -00
BMW 750 V12 Dubbelturbo -88 (på pallbockar)
Starion Turbo Intercooler -86 (på pallbockar)
BMW 520d -12 (wtf?)
Lenko Larven 340cc -82 (på pallställ)
Jens Larsson
Porsche 996 Carrera -00
BMW 750 V12 Dubbelturbo -88 (på pallbockar)
Starion Turbo Intercooler -86 (på pallbockar)
BMW 520d -12 (wtf?)
Lenko Larven 340cc -82 (på pallställ)
- Galant turbo
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 332
- Blev medlem: fre mar 17, 2006 9:31 pm
- Ort: Sundsvall
- Kontakt:
Tro det eller ej, men hela skiten plus verktyg och material för motorhuvsbygge gick ner i skuffen, inklusive en reservmotor (orginalmotorn). Fick plocka ur golvmattan, så tight var det, men dom är stor i arslet BMW 750
Håll tummarna nu, och Glad Påsk på er!
Håll tummarna nu, och Glad Påsk på er!
*När nyfikenheten överträffar förståndet*
Jens Larsson
Porsche 996 Carrera -00
BMW 750 V12 Dubbelturbo -88 (på pallbockar)
Starion Turbo Intercooler -86 (på pallbockar)
BMW 520d -12 (wtf?)
Lenko Larven 340cc -82 (på pallställ)
Jens Larsson
Porsche 996 Carrera -00
BMW 750 V12 Dubbelturbo -88 (på pallbockar)
Starion Turbo Intercooler -86 (på pallbockar)
BMW 520d -12 (wtf?)
Lenko Larven 340cc -82 (på pallställ)
- Hjorleifsson
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 164
- Blev medlem: sön dec 18, 2005 9:33 pm
- Ort: Sundsvall
Lite strul var det med soppan igår men
tyvär så fick jag ett samtal från min ärkefiende för några minuter sedan
och det verkar som om att den fungerar ganska bra, inte riktigt 100kmh än men den går fett så inte ouppnåbart
Morgondagen skall tillägnas inställning av förknasare och förhoppningsvis så får han åka lite ambulanshelikopter också.
tyvär så fick jag ett samtal från min ärkefiende för några minuter sedan
och det verkar som om att den fungerar ganska bra, inte riktigt 100kmh än men den går fett så inte ouppnåbart
Överlevde gjorde han, en dag till dvs, men än är inte hoppet ute.Huven for av när det började vobbla i 80, nära att vurpa då. Finns på film
Morgondagen skall tillägnas inställning av förknasare och förhoppningsvis så får han åka lite ambulanshelikopter också.
Jonas Hjörleifsson
Sundsvall
Sundsvall
-
- Ganska mycket laddtryck
- Inlägg: 89
- Blev medlem: lör aug 23, 2008 10:25 am
- Ort: Piteå
- Kontakt: