Lenko Larven (Mera skräck än vrede)

Allt inom snöskotrar
Användarvisningsbild
Galant turbo
För mycket laddtryck
Inlägg: 332
Blev medlem: fre mar 17, 2006 9:31 pm
Ort: Sundsvall
Kontakt:

Inlägg av Galant turbo »

Man väntar ju ut säsongen pga feghet, men nu är det nära!

Den här stackaren har ju aldrig stått så länge inomhus och mattans beroende av luftfuktighet gjorde sej påmind.
Mattan krympte så illa att mattsträckningen inte räckte, fick lossa hela mattspännings-mekanismen och släppa
några stag i "karossen"

Mattlängden kan variera upp till 30cm beroende på luftfuktighet :shock:

Har varken vatten eller avlopp i garaget, men en presenning och dunk löste problemet, en vecka i vatten ger ung. en decimeter.
Praktiska saker det här :oops:
Bild
*När nyfikenheten överträffar förståndet*

Jens Larsson
Porsche 996 Carrera -00
BMW 750 V12 Dubbelturbo -88 (på pallbockar)
Starion Turbo Intercooler -86 (på pallbockar)
BMW 520d -12 (wtf?)
Lenko Larven 340cc -82 (på pallställ)
Race-Jimmy
För mycket laddtryck
Inlägg: 179
Blev medlem: sön aug 21, 2005 11:19 pm
Ort: Sala
Kontakt:

Inlägg av Race-Jimmy »

haha herrej*vlar vilken härlig skapelse detta är! så skön bild där på förstasidan, hahaha!
┌∩┐(_)┌∩┐
Användarvisningsbild
Galant turbo
För mycket laddtryck
Inlägg: 332
Blev medlem: fre mar 17, 2006 9:31 pm
Ort: Sundsvall
Kontakt:

Inlägg av Galant turbo »

Fjolårets totala avsaknad av världsrekordsförsök och övriga attacker ska förhoppningsvis kompenseras med underhållande fiaskon av rang i år. Finns som vanligt inget som kan gå fel när en soffsittande gammelpotatis i sin inbillade ungdom försöker göra något coolt.

Mottot i år är inspirerat av "gör om-gör rätt" Men det blir väl så här: "gör fel, blunda- kör hårt" Men jag ser så dåligt när jag blundar...
*När nyfikenheten överträffar förståndet*

Jens Larsson
Porsche 996 Carrera -00
BMW 750 V12 Dubbelturbo -88 (på pallbockar)
Starion Turbo Intercooler -86 (på pallbockar)
BMW 520d -12 (wtf?)
Lenko Larven 340cc -82 (på pallställ)
Timsan
För mycket laddtryck
Inlägg: 194
Blev medlem: fre nov 27, 2009 11:54 pm
Ort: Helsingborg

Inlägg av Timsan »

Har du korrekta verktyg denna säsongen då? :hihi:
Trimmning o överladdning är något som jag vaggats in att tro att det är en vetenskap, så är icke fallet! Det är en religion.
En religion med en massa olika profeter och det är endast profeten som verkligen har sett ljuset.
Alla dom andra profeterna har inte alls sett ljuset, de lider bara av svetsblänk!

Trots att man är född i en spilloljedunk med 2hjärnceller o liten kewk med en vinkelslip i näven så lyckas jag aldrig göra någonting rätt!
bcool
För lite laddtryck
Inlägg: 5
Blev medlem: tor nov 04, 2010 2:40 am

Inlägg av bcool »

Hahaha, helt galet projekt!

Mest underhållande läsning jag sett på läääänge, skrattkramp i kinderna... :lol:

Kommer följas! :thumbright:
bcool
För lite laddtryck
Inlägg: 5
Blev medlem: tor nov 04, 2010 2:40 am

Inlägg av bcool »

Hur går det här då?
Henka_
För mycket laddtryck
Inlägg: 373
Blev medlem: mån okt 13, 2008 11:29 pm
Ort: Gävle

Inlägg av Henka_ »

bcool skrev:Hur går det här då?
Ett fint nytt ordspråk borde myntas här.. "När fegheten överträffar förståndet"
*Fyndig text*

Henke K
Användarvisningsbild
Mikael S
Skogen Racing
Inlägg: 1370
Blev medlem: tor mar 04, 2004 6:44 pm
Ort: Gävle
Kontakt:

Re: Lenko Larven (Mera skräck än vrede)

Inlägg av Mikael S »

Det är inte "Galant turbo" som stuntar med en larven i denna video? :) http://www.youtube.com/watch?v=Maasxs5L ... r_embedded" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
Galant turbo
För mycket laddtryck
Inlägg: 332
Blev medlem: fre mar 17, 2006 9:31 pm
Ort: Sundsvall
Kontakt:

Re: Lenko Larven (Mera skräck än vrede)

Inlägg av Galant turbo »

Mikael S, det var inte jag, -jag är inte så cool! :) -Sen gick den Larven lite för ynkligt också. :wink:

Har hänt en del sen sist, en missad säsong pga av troligt överambitiöst slipande och portande bl.a.
Men det vart en "bakofram-motor" till slut.
Bild
Bild
Gick kort sagt skitdåligt, gick som ett skott på fullgas men startade knappt och jag bytte i samma veva förgasare till en en Mikuni.
Trixade i flera dagar med bestyckningen på den men den ville bara sura ner sig och det verkade även som att den spottade
bränsleblandningen baklänges när man startade. Var det nya förgasaren, portningen, eller vändningen av cylindrarna?
Ännu en gång ett nybörjarmisstag, ändrade för mycket på en gång...

Men höll man fullgas och inte släppte av när man drog i snöret så bar det av, det kan ju fungera med 10Hk.
Med tredubbla effekten den gav då är det inte riktigt kul annat än för den som kollar på farsen.
Lite mer spektakulärt än så hade jag väl tänkt brinna upp.

Så en "ny" 40 år gammal motor införskaffades, dom "jackade" kolvarna byttes ut och, smärtsamt nog tillbaka till Tillotson.
Dock en bättre version av Tillotson denna gång. Avgassystemet har för övrigt en skaplig strypning i slutet av systemet.
Det är allt annat än avstämt, men det ser ut som om det är raka rör bara, -så är det inte...
Men tips här mottages tacksamt, det finns ingen plats för ett avstämt system, men någon kompromiss vore fint.
Bild
Bild
*När nyfikenheten överträffar förståndet*

Jens Larsson
Porsche 996 Carrera -00
BMW 750 V12 Dubbelturbo -88 (på pallbockar)
Starion Turbo Intercooler -86 (på pallbockar)
BMW 520d -12 (wtf?)
Lenko Larven 340cc -82 (på pallställ)
moddlaren
För mycket laddtryck
Inlägg: 315
Blev medlem: lör okt 30, 2010 8:21 pm
Ort: Mellerud

Re: Lenko Larven (Mera skräck än vrede)

Inlägg av moddlaren »

varför skulle det inte få plats med två riktigt avstämda rör?? det ser ju ut att vara hur my plats som helst.

mvh
jkruus
David Herbertsson
Forumsberoende
Inlägg: 1341
Blev medlem: tor dec 21, 2006 5:53 pm
Ort: Varberg

Re: Lenko Larven (Mera skräck än vrede)

Inlägg av David Herbertsson »

Halleluja! Äntligen en uppdatering på denna! :thumbright: Du har möjligtvis inte ett filmklipp på startförsök medelst fullgas? :lol:

/David
Camaro Turbo.
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=52292" onclick="window.open(this.href);return false;

Kadett C Turbo.
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=86085
Användarvisningsbild
Galant turbo
För mycket laddtryck
Inlägg: 332
Blev medlem: fre mar 17, 2006 9:31 pm
Ort: Sundsvall
Kontakt:

Re: Lenko Larven (Mera skräck än vrede)

Inlägg av Galant turbo »

moddlaren skrev:varför skulle det inte få plats med två riktigt avstämda rör?? det ser ju ut att vara hur my plats som helst.

mvh
Allt är ju relativt, kanske ser ut som gott om plats. Skulle så klart gå, man skulle kunna gå ett varv runt variatoraxeln kanske. :)
Jag inbildar mig att ett avstämt skulle bli ganska långt, men jag har väldigt dålig koll på det egentligen, är nog latheten som talar emot innerst inne...
David Herbertsson skrev:Du har möjligtvis inte ett filmklipp på startförsök medelst fullgas? :lol:
Kanske det :) Men det hoppas jag mänskligheten ska slippa se.
*När nyfikenheten överträffar förståndet*

Jens Larsson
Porsche 996 Carrera -00
BMW 750 V12 Dubbelturbo -88 (på pallbockar)
Starion Turbo Intercooler -86 (på pallbockar)
BMW 520d -12 (wtf?)
Lenko Larven 340cc -82 (på pallställ)
moddlaren
För mycket laddtryck
Inlägg: 315
Blev medlem: lör okt 30, 2010 8:21 pm
Ort: Mellerud

Re: Lenko Larven (Mera skräck än vrede)

Inlägg av moddlaren »

skulle nog våga sätta min hatt i pant att det är ditt SK kallade avstämda system som är boven i dramat.

Du kan vira en pipa hur som helst bara den inte blir platt eller med 90 graders veck. längden beror ju på hur mycket du varvar o hur hög temp du vill ha.

Här kan du ladda ner ett bra prog som bevisligen fungerar ok

http://www.filecrop.com/exhaust-calculator.html" onclick="window.open(this.href);return false;

du får slå in den kod som visas i rutan sedan börjar nedladdningen, Inget virus jag har den skälv därifrån.

mvh
jkruus
Användarvisningsbild
Galant turbo
För mycket laddtryck
Inlägg: 332
Blev medlem: fre mar 17, 2006 9:31 pm
Ort: Sundsvall
Kontakt:

Re: Lenko Larven (Mera skräck än vrede)

Inlägg av Galant turbo »

Det ser nog lite värre ut än det är avgassystemet, det är ju inte så grovt hela vägen som det man ser direkt från motorn. Det är nog inte mer än 1,5cm grovt på slutet. Sen har jag ju kört med den här ljuddämparuppsättningen innan jag vände på cylindrarna. Den gick som ett skållat troll då, men då vart ju rördragningen väldigt bökig då utblåset på motorn vart i rumpan på mig och inte Larven.

Tackar för tipset, ska ladda ner programmet och se om jag orkar ta tag i det.
*När nyfikenheten överträffar förståndet*

Jens Larsson
Porsche 996 Carrera -00
BMW 750 V12 Dubbelturbo -88 (på pallbockar)
Starion Turbo Intercooler -86 (på pallbockar)
BMW 520d -12 (wtf?)
Lenko Larven 340cc -82 (på pallställ)
Användarvisningsbild
Galant turbo
För mycket laddtryck
Inlägg: 332
Blev medlem: fre mar 17, 2006 9:31 pm
Ort: Sundsvall
Kontakt:

Re: Lenko Larven (Mera skräck än vrede)

Inlägg av Galant turbo »

Gick åt helvete ordentligt innan det ens började, -gick och snubblade omkull och bröt både sken, och vadben för drygt en månad sen. :doh: Går fortfarande i gips. :( Funkar skitdåligt att köra Larven då. Även om jag nu hade fått den att gå riktigt...
*När nyfikenheten överträffar förståndet*

Jens Larsson
Porsche 996 Carrera -00
BMW 750 V12 Dubbelturbo -88 (på pallbockar)
Starion Turbo Intercooler -86 (på pallbockar)
BMW 520d -12 (wtf?)
Lenko Larven 340cc -82 (på pallställ)
Skriv svar