Rev 800 -04 "Project, Nytt för -11"

Allt inom snöskotrar
Användarvisningsbild
Jimmie
För mycket laddtryck
Inlägg: 124
Blev medlem: lör jul 07, 2007 4:03 pm
Ort: Skellefteå

Inlägg av Jimmie »

Problem med brp,s dubbelrör ? :shock: :shock:
Åker själv rev pro 600 06a , Alltså en Fabriks pro.
Är pro ECM brp.s dubbelrör teamvariatorer , tra light , tmx osv
klart så vill maskinen ha lite mera oktan,
Själv kör jag på 98oktan å en skvätt oktanbooster och det funkar perfekt.. lämnar 136hk ! :thumbright:
med allt du har på din maskin så skulle jag iaf tippa på att med brps dubbelrör sen portar du blocket så lämnar motorn garanterat 160hk + :thumbright:


Motorvarv för pro 800 ska ligga på ca 8200-8400 om jag inte minns fel ,
pro 600 ligger på 8600-9000 iaf så sattsa på brps dubbelrör...vet möjligt vis av ett par.. !
Användarvisningsbild
Patrik E
No turbo shit - Just real power!
Inlägg: 270
Blev medlem: sön jul 18, 2004 8:33 pm
Ort: Bjurholm

Inlägg av Patrik E »

136hk, måste vara en sagobänk.
En fabrikspro 600-07 ger 124hk här.
Bild
fixar portningar och bygger pipor,
Bromsar skotrar.
Nicklas
För mycket laddtryck
Inlägg: 332
Blev medlem: fre jun 11, 2004 2:00 am
Ort: stöcksjö
Kontakt:

Inlägg av Nicklas »

ja körde med Crankshop´s fullrace rör i min maskin ja hade för nå år sen.
Pro 800 motor bygd av stranbergs, Tmx 38or, 440ins tändning.
Blev aldrig bromsad men den gick då betydligt bättre med crankshop än med brps rör.
Användarvisningsbild
Jimmie
För mycket laddtryck
Inlägg: 124
Blev medlem: lör jul 07, 2007 4:03 pm
Ort: Skellefteå

Inlägg av Jimmie »

Nicklas skrev:ja körde med Crankshop´s fullrace rör i min maskin ja hade för nå år sen.
Pro 800 motor bygd av stranbergs, Tmx 38or, 440ins tändning.
Blev aldrig bromsad men den gick då betydligt bättre med crankshop än med brps rör.



Få väll komma och provbänka hos dig då Patrik då kan jag lämna 152 i bänken om så önskas med andra cyllar , =)

Sen så är det så att du kastar bort 30 hk i sjön om du åker med 440tändning och brps dubbelrör . är en hel vetenskap för att få det att lira ihop med brps saker , En äkta pro 800 lämnar mellan 160 till 170kus i bänken, så det ära med 440tändning är bara att lägga ner ,
Användarvisningsbild
exc
För mycket laddtryck
Inlägg: 130
Blev medlem: fre jan 12, 2007 7:03 pm
Ort: Umeå

Inlägg av exc »

Min -04 brp pro 800 var bromsad till 147,4 hk och då var den lite tillsnyggad i kanalerna.
//Simon J

O==00==O

Turbo byggartråd Yamaha R1, http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=148341

Turbo Upgrade tråd Yamaha R1, http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=175651

North Side Tech
Utför Chassieriktningar på snöskotrar. Renoverar stötdämpare.
070-3644743 Simon
Nicklas
För mycket laddtryck
Inlägg: 332
Blev medlem: fre jun 11, 2004 2:00 am
Ort: stöcksjö
Kontakt:

Inlägg av Nicklas »

ja körde med pro tändning på min 03as 800 ( samma motor ) sen på 06an så passade inte kontakter så ja körde med 440 tändning istället. märkte ingen skillnad. klart om man bormsar skotern kanske man ser skillnaden,

va först i starten flera gånger på crossbanan så spec dåligt gick den inte..
Användarvisningsbild
Mattias Hahlin
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 277
Blev medlem: tor jul 08, 2004 6:47 pm
Ort: Rättvik

Inlägg av Mattias Hahlin »

Du måste ju lägga upp nå bilder på skotren!! :thumbright:
Mvh Mattias

Volvo 142 GTR
Camaro -69 SS/RS

www.facebook.com/hahlinengineering

Bild
Användarvisningsbild
HaLinG
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 617
Blev medlem: tor nov 27, 2003 1:15 pm
Ort: Umeå

Inlägg av HaLinG »

Före
Bild

Efter

Bild

Bild

I pudret i Klimpfjäll
Bild

I pudret i Borgafjäll
Bild

Och i ny garaget 10st skotrar 150kv dusch,komplett kök :thumbright:
Bild
Mitsubishi Evo IV
HAHLIN7 9.30@236kmh Såld
Volvo 965 LS1 V8 Dragbil Såld
Simon Hahlin

Bild
8200rpm
För mycket laddtryck
Inlägg: 221
Blev medlem: fre mar 06, 2009 6:38 pm
Ort: Piteå

Inlägg av 8200rpm »

Fan du körde samma look som jag tänkte köra på :wink:
Trodde jag skulle bli ensam med en sån rev men icke.

Ajja min fjädrar är vita iaf ^^
:hihi:

När jag lika gör ett inlägg kan jag väl fråga också om du inte har en frontbåge till övers ? sprucken funkar lika bra. Är nämligen helt utan :(
Användarvisningsbild
exc
För mycket laddtryck
Inlägg: 130
Blev medlem: fre jan 12, 2007 7:03 pm
Ort: Umeå

Inlägg av exc »

"HaLinG" Såg att du färgat dynan svart,, är det vinylspray? Såg även att det släppt lite.. ett tips om det är vinylspray du använt, är att istället använda Narvsvart från skomakaren det är de de färgar läder med, funkar klockers på min RS dyna.
//Simon J

O==00==O

Turbo byggartråd Yamaha R1, http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=148341

Turbo Upgrade tråd Yamaha R1, http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=175651

North Side Tech
Utför Chassieriktningar på snöskotrar. Renoverar stötdämpare.
070-3644743 Simon
Användarvisningsbild
HaLinG
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 617
Blev medlem: tor nov 27, 2003 1:15 pm
Ort: Umeå

Inlägg av HaLinG »

Ok ska kanske prova de. de är bara vanlig billack jag har :) Varför de släppte tror jag va för att de var dåligt rengjort jusst där. För de har inte släppt på andra sidan.
Mitsubishi Evo IV
HAHLIN7 9.30@236kmh Såld
Volvo 965 LS1 V8 Dragbil Såld
Simon Hahlin

Bild
Användarvisningsbild
exc
För mycket laddtryck
Inlägg: 130
Blev medlem: fre jan 12, 2007 7:03 pm
Ort: Umeå

Inlägg av exc »

HaLinG skrev:Ok ska kanske prova de. de är bara vanlig billack jag har :) Varför de släppte tror jag va för att de var dåligt rengjort jusst där. För de har inte släppt på andra sidan.
Ok ok det kan det vara. Men narvsvarta drar rent in i dynan så det går inte att nöta el. skrapa bort.
//Simon J

O==00==O

Turbo byggartråd Yamaha R1, http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=148341

Turbo Upgrade tråd Yamaha R1, http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=175651

North Side Tech
Utför Chassieriktningar på snöskotrar. Renoverar stötdämpare.
070-3644743 Simon
Användarvisningsbild
exc
För mycket laddtryck
Inlägg: 130
Blev medlem: fre jan 12, 2007 7:03 pm
Ort: Umeå

Inlägg av exc »

Mattias Hahalin.. Häftigt att läsa om dig/er i aftonbladet, Gratulera.. är det det där man ska göra efter man gått Micro :hihi:
//Simon J

O==00==O

Turbo byggartråd Yamaha R1, http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=148341

Turbo Upgrade tråd Yamaha R1, http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=175651

North Side Tech
Utför Chassieriktningar på snöskotrar. Renoverar stötdämpare.
070-3644743 Simon
Användarvisningsbild
HaLinG
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 617
Blev medlem: tor nov 27, 2003 1:15 pm
Ort: Umeå

Inlägg av HaLinG »

Uppdateringarna för i år! Det blir ny längre matta 41*345*59mm kammar :twisted:
Räknade ut att anläggnings ytan blir 32% mer än med orginal 307*38s bredd och jag tror det blir lämpligt! Jag vill ha lite mer lössnö egenskaper men ändå inte ha den full lång.

Bild

Bild
Mitsubishi Evo IV
HAHLIN7 9.30@236kmh Såld
Volvo 965 LS1 V8 Dragbil Såld
Simon Hahlin

Bild
Användarvisningsbild
Schlorven
Forumsberoende
Inlägg: 520
Blev medlem: ons mar 24, 2004 12:15 pm
Ort: Lycksele
Kontakt:

Inlägg av Schlorven »

ett tips om man nu ska riva ner en rotax 800, är att borra oljekanaler istället för att köra med dom fettade lagrena på PTO och MAG sidan.
Finns en hel del skrivet på snowrider eller snowmobile.
Rocken´n roll
Skriv svar