36 or pa Elan ss250
36 or pa Elan ss250
Kopte ett par 36or i brist pa andra mindre och battre passande forgasare. Men monterade dit dom efter lite latt portning. Tappat lite vrid men startar och funkar skapligt upp till ca uppskattningsvis 3-4000 men sen vill den inte varva mer. Har tagit bort vikter pa primaren men ska prova ta mer. Aven om forgasarna ar ofantligt forstora for effekten och motorvolymen borde det inte fungera pa varv nar det funkar *bra* pa lagre varv? Tycker det ar pa lagfart det borde bli for lag gashastighet. Best kanske ? har 040 lag och 250 hog med nalarna 2 hack upp fran langst ner. Gick snalt och kvammna innan jag stallde upp nalarna 2 hack fran lagnst ner. Stiften ser skapliga ut ev lite for ljusa. org sitter det en enkel 35mm spjallforgasare.
- Holländaren
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 391
- Blev medlem: lör jun 09, 2007 6:33 pm
- Ort: Harads
- Kontakt:
Prova plocka bort remmen o se om du kan få den å varva mer då?
Dock så är nog 36:or på tok för stor för den där motorn... Om du nu inte har portat som en tok också iaf I Mikunis konverteringslista ska det vara 1 st VM30 till en 294SS! Hittar inte 250SS i listan men jag tror det sitter en VM30 på min också.
Finns det alls nån vrid kvar i motorn om den har tappat vrid från orginal? Tycker att min börjar inte leva förens vid 5000 varv kanske och den är helt orginal vad jag vet, förutom gasaren då.
Dock så är nog 36:or på tok för stor för den där motorn... Om du nu inte har portat som en tok också iaf I Mikunis konverteringslista ska det vara 1 st VM30 till en 294SS! Hittar inte 250SS i listan men jag tror det sitter en VM30 på min också.
Finns det alls nån vrid kvar i motorn om den har tappat vrid från orginal? Tycker att min börjar inte leva förens vid 5000 varv kanske och den är helt orginal vad jag vet, förutom gasaren då.
Den varvar fint utan rem. Portningen är itne så grov tog ca 2,4 mm på in och ut. Mätte alldrig upp durationen efter det. Den har tappat vrid men inte nå brutalt. Tänkte på om förhållandet mellan luft och nål blir fel när man har så stora gasare. Att nålen lyfts för lite ur munstycket i förhållande till hur mycket luft motorn får med stor trottlarna, den kvammnar efter ca halv gas. Ska det inte gå med 2 st 30 om det funkar med 1st? Ser inte motorn en enkel 36a nu igentligen? Delade insug självklart
- Johan Lindberg
- Forumsberoende
- Inlägg: 750
- Blev medlem: mån nov 08, 2004 6:26 am
- Ort: Bollnäs
- Kontakt: