600, kolv ras pga av? (bilder)
600, kolv ras pga av? (bilder)
tjena, tog tag i skotern i dag hann köra 100mil på kolvarna som jag bytta i vintras i förebyggande syfte. Kan ni se på kolvarna vad som inte är som det ska?. Vad jag tror är att den har gått magert, stiften var ganska så vita inte alltför när jag skruva lös stiften på platsen där den nöp den var stumm ca 10min.. För jag har svårt att tänka mig att det är oljepumpen som har tagit semester.
Sen så kände jag på vevstaken att den glappar ganska fint upp och ner, det ska den väl inte göra? den andra staken glappar men inte lika mycket.
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
MVH Jonatan
Sen så kände jag på vevstaken att den glappar ganska fint upp och ner, det ska den väl inte göra? den andra staken glappar men inte lika mycket.
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
MVH Jonatan
- Dennis Öhman
- Forumsberoende
- Inlägg: 3250
- Blev medlem: sön nov 11, 2007 4:01 pm
- Ort: Överkalix
- Kontakt:
Re: 600, kolv ras pga av? (bilder)
Kolvarna ser ut att ha gått magert, Kol ta lös veven och kolla vevstaks lagren, verkar vara det eftersom ena staken glappar = DYRT
Dänniz 073-8447664
Re: 600, kolv ras pga av? (bilder)
jao det blir en dyr historia isf........ för jag kollade stak-skallen och den är inte blå eller så brukar ju bli de när motorn går utan oljaDennis Öhman skrev:Kolvarna ser ut att ha gått magert, Kol ta lös veven och kolla vevstaks lagren, verkar vara det eftersom ena staken glappar = DYRT
- Dennis Öhman
- Forumsberoende
- Inlägg: 3250
- Blev medlem: sön nov 11, 2007 4:01 pm
- Ort: Överkalix
- Kontakt:
- Dennis Öhman
- Forumsberoende
- Inlägg: 3250
- Blev medlem: sön nov 11, 2007 4:01 pm
- Ort: Överkalix
- Kontakt:
- Johan Lindberg
- Forumsberoende
- Inlägg: 750
- Blev medlem: mån nov 08, 2004 6:26 am
- Ort: Bollnäs
- Kontakt:
inte kallnypning.. jag hade kört skotern 1-3 mil så de är inte något sådant.. inge fett på pto sidan har läst om de där problemet på snowmobile kollat efter tjuvlyuft. Men vad jag kan tro är att dom har bestyckat motorn snålt från fabrik när den nöp var det 27grader på låglandet efter en älv kan ha berott på hög syre halt i luften? // mvh Jonatan
- Dennis Öhman
- Forumsberoende
- Inlägg: 3250
- Blev medlem: sön nov 11, 2007 4:01 pm
- Ort: Överkalix
- Kontakt:
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 332
- Blev medlem: fre jun 11, 2004 2:00 am
- Ort: stöcksjö
- Kontakt:
är det 27 minus ligger man inte på även å håller stumt 1-3 mil då får man nästan skylla sig själv, det gäller att ha koll på stiften när man bestyckar.
är det varmt/högland så kan du åka på snålare bestyckning, kallt/lågland måste den få mera mat. .
Sen är varmkörning väldigt viktigt när de gäller 2 takt. gäller förstås alla motorer....
renovera motorn. köp en avgastemp ( om du inte ids läsa stift )
oftast hinner man inte med när avgastemepen skenar, men det underlättar ju vid tex bestyckning.
är motorn orginal i övrigt??
är det varmt/högland så kan du åka på snålare bestyckning, kallt/lågland måste den få mera mat. .
Sen är varmkörning väldigt viktigt när de gäller 2 takt. gäller förstås alla motorer....
renovera motorn. köp en avgastemp ( om du inte ids läsa stift )
oftast hinner man inte med när avgastemepen skenar, men det underlättar ju vid tex bestyckning.
är motorn orginal i övrigt??
vad ska avgastempen ligga på ca? 600+ eller? original förutom cudney v-kit..
Jag hade brottom hem, skitnödig och frusen...
Men det jag tycker är märkligt är att jag måste gå från 500MJ till 520 som 700 har som std bestyckning kan jag inte få tag i ett typ 510,505 för den kommer ju att gå riktigt fett om jag bestyckar upp 20snäpp..
tack för hjälp:)
Jag hade brottom hem, skitnödig och frusen...
Men det jag tycker är märkligt är att jag måste gå från 500MJ till 520 som 700 har som std bestyckning kan jag inte få tag i ett typ 510,505 för den kommer ju att gå riktigt fett om jag bestyckar upp 20snäpp..
tack för hjälp:)