tjaa någon som vet hur man ställer oljepumpen på en mxz 600 -01
här får ni bild. som ni ser så är det 2 sträck på hävarmen och ett sträck på själva pumpen ska någon av sträcken matcha mot sträcket på själva pumpen?
Uploaded with ImageShack.us
oljepump tjustering 600 rotax
-
- Ganska mycket laddtryck
- Inlägg: 71
- Blev medlem: sön maj 02, 2010 4:53 pm
- Ort: vedevåg
Re: oljepump tjustering 600 rotax
load3d_ skrev:tjaa någon som vet hur man ställer oljepumpen på en mxz 600 -01
här får ni bild. som ni ser så är det 2 sträck på hävarmen och ett sträck på själva pumpen ska någon av sträcken matcha mot sträcket på själva pumpen?
Uploaded with ImageShack.us
kör med olje blandad bensin!! din motor kommer gå mycket bätter!, jag körde först med separat olje smörjning och sen gick över till oljeblandad bensin min gick 10 ggr bättre!!
robin jansson
volvo 740GL -90 under renovering
b21at bygge
volvo 740GL -90 under renovering
b21at bygge
- Johan Lindberg
- Forumsberoende
- Inlägg: 750
- Blev medlem: mån nov 08, 2004 6:26 am
- Ort: Bollnäs
- Kontakt:
Nu var det här på farsans 494 för massa år sedan men har för mig att man gasar så man inte har nått slack på vajern till throttlarna å då skall armen stå mitt för markeringen, ta inte mina ord för sanning nu bara utan gå in å fråga om du kan få kika i mekhandboken till din skoter hos åf, kom ihåg att lufta olje pumpen å kör med oljeblandat först så då får fram olja om du har tömt den.
en liten anekdot från lynx fabriken i rovaniemi när en jag känner som jobbar som mek på lynx och skidoo verkstad å var där på besök, dom kommer in i en verkstad där står en kille med en ny skoter upplyft i bakändan å varvar skiten ur den, då säger han som visar dom runt, "Här luftar dom oljepumpen"
en liten anekdot från lynx fabriken i rovaniemi när en jag känner som jobbar som mek på lynx och skidoo verkstad å var där på besök, dom kommer in i en verkstad där står en kille med en ny skoter upplyft i bakändan å varvar skiten ur den, då säger han som visar dom runt, "Här luftar dom oljepumpen"
Hej johan lindberg:).
Nu ska du få höra på en rolig grejj.. igår var jag å mekade och filurade på inställningen (utan att läsa detta inlägg som du skrev) så märkte jag att när jag gasade med avstängd motor så var det först ett dödläge sedan ''fastnade'' armen i ett läge precis som du säger. Och strecket på oljepumpen jämnar nu med det översta på armen:) tycker att det var lite lustigt att du kommer med det idag, men misstänkte att det är så den vill ha tjusteringen på pumpen:).
Men angående luftningen hur gör jag det? den har gått på tomgång 15-20min nu efter renoveringen jag blandade förstås olja i tanken som en safty grej.
Har läst i äldre instruktionsböcker för någon 447motor att man kan
bottna armen till oljepumpen medan skotern går, men då sitter inte oljepumpen lika riskabelt som den gör nu.. vill hälst inte komma med något mellan variatorerna när den går.
Något tips? Ursäktar svammlet:)
Nu ska du få höra på en rolig grejj.. igår var jag å mekade och filurade på inställningen (utan att läsa detta inlägg som du skrev) så märkte jag att när jag gasade med avstängd motor så var det först ett dödläge sedan ''fastnade'' armen i ett läge precis som du säger. Och strecket på oljepumpen jämnar nu med det översta på armen:) tycker att det var lite lustigt att du kommer med det idag, men misstänkte att det är så den vill ha tjusteringen på pumpen:).
Men angående luftningen hur gör jag det? den har gått på tomgång 15-20min nu efter renoveringen jag blandade förstås olja i tanken som en safty grej.
Har läst i äldre instruktionsböcker för någon 447motor att man kan
bottna armen till oljepumpen medan skotern går, men då sitter inte oljepumpen lika riskabelt som den gör nu.. vill hälst inte komma med något mellan variatorerna när den går.
Något tips? Ursäktar svammlet:)
- Johan Lindberg
- Forumsberoende
- Inlägg: 750
- Blev medlem: mån nov 08, 2004 6:26 am
- Ort: Bollnäs
- Kontakt:
jo det stod nånting om det också har jag för mig men på 494an i gtypechassit så är man tvungen att dra i den på nått annat vis eftersom man varken ser eller kommer åt den under förgasarna, men har du inte tömt systemet så skall det väll inte behövas heller, först sitter det ju en plugg på på pumpen du kan släppa på för att få fram olja till pumpen sen skall man köra den å dra pumpen på max för att köra ur luften om det finns nån