problem med yamaha 700 sxr

Allt inom snöskotrar
Rikard B
Forumsberoende
Inlägg: 604
Blev medlem: sön jun 12, 2005 12:14 pm
Ort: Uppsala

problem med yamaha 700 sxr

Inlägg av Rikard B »

Köpte en skoter häromdan och undrar om nån har varit med om samma fel som jag har nämligen att ingen mätare funkar förutom varnings tempmätaren,brorsan lånade den idag å tyckte att han fick ström i sig när han bromsa :lol: ,men vart ska man börja leta och kan ja mäta mig fram på nått vis?
old volvos never die they only go faster
bmw m5
bmw m3
volvo 244 t5 bilen volvo glömde bygga
bmw m535
bmw 528 "lill hajjen"
Användarvisningsbild
stecka
Forumsberoende
Inlägg: 1034
Blev medlem: mån aug 14, 2006 1:34 am
Ort: Östersund,Lit

Inlägg av stecka »

kolla kablar upp till styret.
Rikard B
Forumsberoende
Inlägg: 604
Blev medlem: sön jun 12, 2005 12:14 pm
Ort: Uppsala

Inlägg av Rikard B »

stecka skrev:kolla kablar upp till styret.
mm höll på att kolla idag och jag tycker dom ser bra ut
old volvos never die they only go faster
bmw m5
bmw m3
volvo 244 t5 bilen volvo glömde bygga
bmw m535
bmw 528 "lill hajjen"
Användarvisningsbild
stecka
Forumsberoende
Inlägg: 1034
Blev medlem: mån aug 14, 2006 1:34 am
Ort: Östersund,Lit

Inlägg av stecka »

Ok kommer inte ihåg hur dom dragit härvan på sxr men minns jag inte fel så går den under motorn som på srx så kolla där oxå alltså den som kommer från huven å går till elhärvan
Rikard B
Forumsberoende
Inlägg: 604
Blev medlem: sön jun 12, 2005 12:14 pm
Ort: Uppsala

Inlägg av Rikard B »

stecka skrev:Ok kommer inte ihåg hur dom dragit härvan på sxr men minns jag inte fel så går den under motorn som på srx så kolla där oxå alltså den som kommer från huven å går till elhärvan
japp ska kikas där under så gott d går
old volvos never die they only go faster
bmw m5
bmw m3
volvo 244 t5 bilen volvo glömde bygga
bmw m535
bmw 528 "lill hajjen"
readytorace
Forumsberoende
Inlägg: 919
Blev medlem: tis nov 01, 2005 10:44 am
Ort: Hoting

Inlägg av readytorace »

en kompis hadde en sxr som hadde bara gått en 30-40mil var nån lottvinst han köpta den hadde elfel.han började kolla upp det och tog bort en del krympslang yamaha hadde satt dit.det visade sig att dom byglar ihop kablarna på ett taskigt vis och det hadde glidit isär vid byglingen.
norrländsk och het - jo tack jag vet. Snygg och läcker, tack det räcker. Norrländsk och smart, så uppenbart! Alla vill se oss falla, men vi norrlänningar slår sönder dom alla. Tre ord räcker, jag föddes läcker! Norrlänningar är heta, det ska alla veta! Alla norrlänningar kopiera om du vill visa att du är en ......äkta norrlänning!
Rikard B
Forumsberoende
Inlägg: 604
Blev medlem: sön jun 12, 2005 12:14 pm
Ort: Uppsala

Inlägg av Rikard B »

readytorace skrev:en kompis hadde en sxr som hadde bara gått en 30-40mil var nån lottvinst han köpta den hadde elfel.han började kolla upp det och tog bort en del krympslang yamaha hadde satt dit.det visade sig att dom byglar ihop kablarna på ett taskigt vis och det hadde glidit isär vid byglingen.
ofan har inte hittat nå fel än men ska ut nu så jag får slänga ett öga där,tackar för tipset :thumbright:
old volvos never die they only go faster
bmw m5
bmw m3
volvo 244 t5 bilen volvo glömde bygga
bmw m535
bmw 528 "lill hajjen"
Skriv svar