Tips på skoter för runt 20-25000?

Allt inom snöskotrar
moddlaren
För mycket laddtryck
Inlägg: 315
Blev medlem: lör okt 30, 2010 8:21 pm
Ort: Mellerud

Inlägg av moddlaren »

Yamaha Vmax4 skönare ljud får man leta efter kvalitet utöver det vanliga o en jäla maskin o gå fort ca 180 km , inte ax snabbast o inte det nyaste i fjädrings väg men den håller i många år.

http://proschoicepower.com/?110000

rulla ned o se film snutten :thumbright:
jkruus
K_Nilsson
För mycket laddtryck
Inlägg: 133
Blev medlem: tor dec 25, 2008 1:23 pm
Ort: Kalix

Inlägg av K_Nilsson »

Dennis Öhman skrev:det jag skulle undvika iaf är tex BRP(Lynx skidoo) 800cc typ 99orna fram till 02.
Skulle vilja säga fram till dags dato jag... fyfan vilka skithögar rotax 800.. oavsett årsmodell..
Per Håkansson
Lite mer laddtryck
Inlägg: 18
Blev medlem: ons sep 09, 2009 3:50 pm

Inlägg av Per Håkansson »

Litet trådkap men då även jag är i skoter köpar tagen å är helt novis.. Då det verkar sitta en hel del skoteråkare här så undrar jag om detta är nått att satsa på http://www.blocket.se/vasterbotten/Pola ... m?ca=4&w=3
Är som sagt helt novis på detta med skotrar.. Men då familjen oxå vill med så är ju en Touring att föredra tror jag i allafall...
Användarvisningsbild
Marino Carlsson
Forumsberoende
Inlägg: 689
Blev medlem: fre feb 04, 2005 5:47 pm
Ort: Lycksele
Kontakt:

Inlägg av Marino Carlsson »

Jag har en optimal skoter, om den är till salu vet jag inte men det är en hygglig kombo för den som vill ta sig fram extremt bra, köra relativt billigt och fruktansvärt driftsäkert.

Recept:

Polaris RMK 700 -1999
Rotax 583 -1998 (kanske en av världens bästa skotermotorer)
Ny: 345x38x51
Foxdämpare i boggie

Kan helt enkelt inte gå fel ;)

Den ligger i de pengarna och då är motorn nyrenoverad och variatorerna genomgången och delar som bör bytas bytta så där har du ett bra tips.
Behöver du speaker? Hör av dig..
Användarvisningsbild
load3d_
För mycket laddtryck
Inlägg: 403
Blev medlem: sön aug 01, 2010 11:27 pm
Ort: Lycksele

Inlägg av load3d_ »

yamaha är överlägsen när det gäller motorerna 2t som 4t pålitliga vad erfarenhet jag har.

Jag har ägt en mxz 600 -01 riktigt fin maskin lätt värd 25.000-30.000kr beroende på skick.

Negativt är att insugsgummina inte håller som dom borde, felet sitter i att luftboxen inte sitter fast ordentligt mot tanken jag byggde fast min på ett bättre sätt och det funkade klockers..

och ett variatorkit är nästan ett måste :)

Lycka till
Skriv svar