Tips på skoter för runt 20-25000?

Allt inom snöskotrar
Användarvisningsbild
Mikael S
Skogen Racing
Inlägg: 1370
Blev medlem: tor mar 04, 2004 6:44 pm
Ort: Gävle
Kontakt:

Tips på skoter för runt 20-25000?

Inlägg av Mikael S »

Sugen på nått halvmodernt. Vill inte lägga mer än 25k och jag vill ha nå sportskoter aktigt, alltså smidig skoter som går skapligt
Användarvisningsbild
Johan Lindberg
Forumsberoende
Inlägg: 750
Blev medlem: mån nov 08, 2004 6:26 am
Ort: Bollnäs
Kontakt:

Re: Tips på skoter för runt 20-25000?

Inlägg av Johan Lindberg »

Mikael S skrev:Sugen på nått halvmodernt. Vill inte lägga mer än 25k och jag vill ha nå sportskoter aktigt, alltså smidig skoter som går skapligt
Aj aj aj nu börjar du trilla dit ;-)

Lynx enduro 01-04 borde gå att hitta en 500a för de slantarna, går billigt och har nog bland dom bättre dämparna i klassen.
rotkkiv
Lite mer laddtryck
Inlägg: 26
Blev medlem: tis sep 14, 2010 9:12 pm
Ort: Stöde

Inlägg av rotkkiv »

tänkte på lynxen ja å.
men en 500 känns lite klent.

eller så en mxz av samma årsmodell
zalsson
För mycket laddtryck
Inlägg: 264
Blev medlem: tor jan 19, 2006 7:06 pm
Ort: P-Town (Piteå)

Inlägg av zalsson »

Kan bara hålla med men minst 600
John Rönnbäck
För mycket laddtryck
Inlägg: 320
Blev medlem: mån mar 19, 2007 6:50 pm
Ort: Piteå

Inlägg av John Rönnbäck »

Summit X 670ho -99, sån får du för runt 20-25 en fin. jag har två sånna, en till mig och en till tjejjen. dom går kalasfint! många säger att det är den bästa motorn rotax byggt. sen sitter det 44as matta på dom standard.
Bild
Fd GOLiO
Torger
För lite laddtryck
Inlägg: 7
Blev medlem: sön jan 04, 2009 10:58 pm
Ort: Östersund

köp

Inlägg av Torger »

Hör med sebbe i oviken han letar fram nå bra åt dig!
Larsson_200TQ
För mycket laddtryck
Inlägg: 185
Blev medlem: tis jun 03, 2008 11:47 am
Ort: Kalix

Inlägg av Larsson_200TQ »

Letar du prisvärd maskin så rekomenderar jag Arctic ZR 800 -01.
Skottsäker 800cc 2cyl 140hk med flatslide gasare och elektroniskt styrda avgasportar, inga problem med kapslade lager eller spruckna insugsgummin som en del andra märken har.
Skön och bra fjädring, bra dämpare - inga trailingarmar som kröks.
32mm kammar orginal - tillräckligt för en del.

Äger själv en och har piskat den rejält i åratal. Ägt den sen 500mil tills idag då den passerat 1100mil. I mina ögon en hållbar och snabb maskin - fast så säger väl dom flesta om sina egna maskiner 8)

Köp ingen gammal trippel iaf, dom låter skönt men när dom rasar blir det tyvärr dyrt - har kört skoter i 17år och provat en massa rackel :)
My weapons of choice:
1989 Audi 200TQ 20v (svart gangsterstuk)
1991 Audi 200TQ 20v (blått avant-lik)
1990 Audi 100 2.0 (random svenne-åk)
2001 Arctic Cat ZR800 (all black..)
1987 Chevrolet G20 Van (servicebil)

http://www.garaget.org/Larsson_200TQ
Användarvisningsbild
Dennis Öhman
Forumsberoende
Inlägg: 3250
Blev medlem: sön nov 11, 2007 4:01 pm
Ort: Överkalix
Kontakt:

Inlägg av Dennis Öhman »

det jag skulle undvika iaf är tex BRP(Lynx skidoo) 800cc typ 99orna fram till 02.
Dom går ju bra när dom går, men när jag jobbade på Kalixmaskiner fick jag beskrivningen av Jens i verkstaden där jag själv monterade nya skotar på rad, "Det är som att äga en handgranat med sprinten utdragen" :hihi:

Alternativen i min skalle för 20-25tusen är: Polaris Edge/RMK 600, skulle inte gått på 800orna.
Arctic cat zr serien 600 och 800orna.
Och så BRP med 670motorn som någon ovanstående skrev, men om jag anser det vara bästa rotax motorn håller jag inte med om, Älskar den nya E-tek 800an :twisted:
Pulver med låg soppaförbrukning :thumbright:
Dänniz 073-8447664
Användarvisningsbild
Mikael S
Skogen Racing
Inlägg: 1370
Blev medlem: tor mar 04, 2004 6:44 pm
Ort: Gävle
Kontakt:

Inlägg av Mikael S »

Finns det tripplar som funkar bra, är ju så gött ljud i en sån

Hitta en artic zr800 i närheten faktiskt men lite över min budget men får prova pruta lite.

Sitter och kikar på blocket hela tiden och jag blir lite nyfiken på varför så många skidoo har nya kolvar medans t.ex polaris och yamaha nästan aldrig verkar byta?

Står en yamaha srx600 i närheten av mig, vad tror ni om dom? Vad är det för maskin i en sån?
Användarvisningsbild
Dennis Öhman
Forumsberoende
Inlägg: 3250
Blev medlem: sön nov 11, 2007 4:01 pm
Ort: Överkalix
Kontakt:

Inlägg av Dennis Öhman »

i min åsikt ska yamaha fortsätta göra hojjar och inte snö-maskiner..
är en trippel 600cc srx:en du skrev..
Dänniz 073-8447664
Användarvisningsbild
Mikael S
Skogen Racing
Inlägg: 1370
Blev medlem: tor mar 04, 2004 6:44 pm
Ort: Gävle
Kontakt:

Inlägg av Mikael S »

Dennis Öhman skrev:i min åsikt ska yamaha fortsätta göra hojjar och inte snö-maskiner..
är en trippel 600cc srx:en du skrev..
Har du nå fakta bakom det påståndet eller är det en sån där "känslomässig" grej? :)
Användarvisningsbild
JBlom
För mycket laddtryck
Inlägg: 288
Blev medlem: sön sep 03, 2006 10:45 am
Ort: Gävle

Inlägg av JBlom »

En Zr får fn bli min nästa. :)
SkogenRacing Gävle
Användarvisningsbild
Dennis Öhman
Forumsberoende
Inlägg: 3250
Blev medlem: sön nov 11, 2007 4:01 pm
Ort: Överkalix
Kontakt:

Inlägg av Dennis Öhman »

Mikael S skrev:
Dennis Öhman skrev:i min åsikt ska yamaha fortsätta göra hojjar och inte snö-maskiner..
är en trippel 600cc srx:en du skrev..
Har du nå fakta bakom det påståndet eller är det en sån där "känslomässig" grej? :)
känslomässig, och sen kan du se hur "bra" det går för yamaha på tävlingbanorna, du ser dom sällan oxå. Någon enstaka nytro är med ibland..
Dänniz 073-8447664
Användarvisningsbild
stecka
Forumsberoende
Inlägg: 1034
Blev medlem: mån aug 14, 2006 1:34 am
Ort: Östersund,Lit

Inlägg av stecka »

är väl inte så konstigt att yamaha inte syns på banorna dom bygger inte skotrar för att tävla i skotercross som alla andra märken, nog om de.

Vill du ha en trippel kolla efter sxr/xtc 700 mkt driftsäkra maskiner inte mest effekt men väldigt roliga å skönt ljud.

tex http://www.blocket.se/vasterbotten/Yama ... m?ca=3&w=3

http://www.blocket.se/vasterbotten/Yama ... m?ca=3&w=3
K_Nilsson
För mycket laddtryck
Inlägg: 133
Blev medlem: tor dec 25, 2008 1:23 pm
Ort: Kalix

Inlägg av K_Nilsson »

Dennis Öhman skrev:i min åsikt ska yamaha fortsätta göra hojjar och inte snö-maskiner..
är en trippel 600cc srx:en du skrev..
Det srxen är tänkt till dvs led/isracer är den oslagbar på... Bara det inte är för gropigt... Totalt värdelös i snö, men som sagt inte tänkt för det heller.. Och dom brutalaste tripplar standard som gjorts det talar resultaten i snöcupen för då det begav sej.. överlägsna i 6-7-800 stock under många år..

Man kan inte jämföra äpplen och päron.. Man måste ju fundera på vad man ska ha för sorts maskin.. Och sen att tänka på att den nyaste 600an är 11 år numer och 700an 8... så dom börjar ju bli gamla så kan ju behöva en koll och genomgång.. Men.. underbara maskiner... (sken det förresten genom att jag är yamahafantast) :hihi:
Skriv svar