problem polaris 500efi -93a,

Allt inom snöskotrar
Användarvisningsbild
Robert Markström
Forumsberoende
Inlägg: 2098
Blev medlem: mån maj 29, 2006 4:00 am
Ort: Luleå

problem polaris 500efi -93a,

Inlägg av Robert Markström »

går på tok för fett. hörde av en kille som hävda att det skulle gå justera boxen på 2 st potentiometrar i boxen. sitter gummi pluggar över dom från utsidan så man lätt kommer åt dem. kan detta vara något?

har just nu lurat lufttemps givaren å då börja den gå lite bättre men fortfarande ganska svarta stift (tidigare kletiga). suttit å googlat i 40 min men hittar inget om dessa pottar :roll:

någon som vart snäll i år å kan upplysa mig :)
16V/HX40 billet/filat lite överallt & vems. 540hp & 566Nm på naven @ 1.5 bar

Tråd - http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=56489" onclick="window.open(this.href);return false;

TfnNr: 073-844-21-26
///Robban
K_Nilsson
För mycket laddtryck
Inlägg: 133
Blev medlem: tor dec 25, 2008 1:23 pm
Ort: Kalix

Inlägg av K_Nilsson »

Vad blinkar boxen för koder?? Dom går inte fett om allt är som det ska.. ska definitivt inte behövas luras givare eller annat special.. Antingen så kör man med sprutet som det ska vara och håller det i skick och då fungerar det bra (för att vara 20 år gamla grejer) eller byter till gasare. Börjar du trixa med sprutet har du snart ett onödigt motorras på halsen... Så som sagt.. Vad blinkar dioden?? Sitter på sidan av boxen f ö..

God jul förresten.. :)
Användarvisningsbild
Robert Markström
Forumsberoende
Inlägg: 2098
Blev medlem: mån maj 29, 2006 4:00 am
Ort: Luleå

Inlägg av Robert Markström »

boxen blinkar inga felkoder. felkodade på motortempgivaren när jag köpte den men det var bara glappt. funderar dock om motortempen kan vara lite risig så den it visar riktigt rätt? tänkte för den går inte rubba ur fläcken skotern innan den blitt riktigt varm, går helt vansinnigt fett när den är kall. rökfyller halva gården :doh: lura luftttempen funkar kalasbra förövrigt. kurvan på motståndet blir nog inte helt linjär med tempskillnaden men stiften är kollade vid -18 så jag har lite marginal.kört ca15liter med det nu och stiften ser bättre ut dock mycket mörka fortf. även kallstarten vart marginellt bättre men fortf tokfett. men jag är ja bara så nyfiken på vad dessa pottar är till för :? . sitter bakom gummipluggarna på vardera sida om kontakterna. tycker någon borde veta vad de e till för. skulle ju kunna testa ratta lite på dom men vågar it riktigt :hihi:
16V/HX40 billet/filat lite överallt & vems. 540hp & 566Nm på naven @ 1.5 bar

Tråd - http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=56489" onclick="window.open(this.href);return false;

TfnNr: 073-844-21-26
///Robban
Skriv svar