600 sdi hackar på fullgas

Allt inom snöskotrar
Användarvisningsbild
Schlorven
Forumsberoende
Inlägg: 520
Blev medlem: ons mar 24, 2004 12:15 pm
Ort: Lycksele
Kontakt:

Re: 600 sdi hackar på fullgas

Inlägg av Schlorven »

Att den klonkar i varatorn när du använder bak/fram kan ha att gör med sekundärvaratorn snurrar en bit innan den har som passat in sig mot varandra när du skiftar från bak till framåt.
Om det smäller vid inkopplingen kan du pröva att spänna kedjan enligt instruktionsboken, när den blir slapp kan det smälla lite.

Som jag förstod det hade det att göra med att pumpen som sitter i tanken orkar inte mata behållaren med soppa om du ligger och håller full gas hela tiden. Tror bränsletrycket skulle ligga på 58bar, men jag är osäker

Ett tips, gå in på http://www.Lynxtalk.se" onclick="window.open(this.href);return false; och sök, finns skrivet om det där.

Har du kollat kompa, insugningsgummina, bränsletryck etc
Rocken´n roll
Nyberg_
Forumsberoende
Inlägg: 543
Blev medlem: ons jul 25, 2007 8:12 pm
Ort: gräsmyr

Re: 600 sdi hackar på fullgas

Inlägg av Nyberg_ »

okej okej tack jag får ta och kolla upp det där då :)

bränsletryck ska ligga på 58psi men har tyvärr ingen mätare att kolla upp trycket med.

jag har kompa insugsgummin e hela å fina
Stoft
Lite mer laddtryck
Inlägg: 34
Blev medlem: lör jan 09, 2010 6:55 pm
Kontakt:

Re: 600 sdi hackar på fullgas

Inlägg av Stoft »

Antagligen är det primärvariatorn som rasslar. Byt o-ringar och glidklackar.
Klonk när du lägger i back är för att helixen har glider en bit innan det tar stopp.

Ang. fastkörning och den stannar, har du kollat så att slangarna är hela i tanken?
Hade nämligen problem förra vintern på min förra skotern att bensinslangen i tanken gick av så när skotern stod i uppåt lutning så dog den. (Fick ingen bensin)

Men som Schlorven skrev. Bli medlem på http://www.LynxTalk.se" onclick="window.open(this.href);return false; så kommer du få bättre hjälp!
www.LynxTalk.se - Sidan för dig som åker Lynx!
Nyberg_
Forumsberoende
Inlägg: 543
Blev medlem: ons jul 25, 2007 8:12 pm
Ort: gräsmyr

Re: 600 sdi hackar på fullgas

Inlägg av Nyberg_ »

lynxtalk var ingen idé alls fick inte skriva där då det är en ski doo. men ska kika över de du sa, tack!
Nyberg_
Forumsberoende
Inlägg: 543
Blev medlem: ons jul 25, 2007 8:12 pm
Ort: gräsmyr

Re: 600 sdi hackar på fullgas

Inlägg av Nyberg_ »

fann problemet under vinterns gång, det var förmodligen insugsgummina, dom såg hela ut men lite ojämnt ihoptryckta så den fick förmodligen in luft på fel ställe.
tänkte det kunde vara bra att ha ett svar på frågan om det är någon med liknande problem i framtiden
Användarvisningsbild
mattias
Admin
Inlägg: 10081
Blev medlem: ons okt 22, 2003 10:25 pm
Ort: Sävar
Kontakt:

Re: 600 sdi hackar på fullgas

Inlägg av mattias »

Tack för en update! Man tycker det borde varit ett problem på andra belastningar också, men med insprutning kanske det blev annorlunda i det här fallet. Dessa ständiga insugsgummin..
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Nyberg_
Forumsberoende
Inlägg: 543
Blev medlem: ons jul 25, 2007 8:12 pm
Ort: gräsmyr

Re: 600 sdi hackar på fullgas

Inlägg av Nyberg_ »

eftersom firman som gjorde ordning bottendelen hade ställt oljepumpen åt helvete fel så han jag tyvärr inte med i svängarna och skotern hade då dragit i sig all olja (8%) och då skar den mitt i vintern, veckan före semesterveckan till fjälls :O men jag hann renovera motorn och då byttes exakt samma delar som första renoveringen plus insugsgummina och hipps vipps var problemet borta :/ tyckte de var lite lustigt men ja dom jäklas mer än man vill tro de där!
Skriv svar