köpråd, 10-15kkr

Allt inom snöskotrar
jajsen
För mycket laddtryck
Inlägg: 263
Blev medlem: ons jan 11, 2006 9:08 pm
Ort: Trollhättan

köpråd, 10-15kkr

Inlägg av jajsen »

Tja

Skulle vilja ha några bra tips på en vettig skoter för nått mellan 10-15 tusen.

Har själv ingen koll på skotrar, tog kortet i helgen o körde då skoter för första gången i mitt liv (nån gammal yamaha med ca50hk, nått av de roligaste ja gjort på snö) .

Har kollat lite på ski doo mach 1, verkar ju ha en motor som är uppskattad, men finns de några andra alternativ i den prisklassen?

Vi har ju inga leder här nere, så de e blir ut på åkrarna o köra, så är ute efter nån liten, lätt o lättmanuvrerad/smidig leksak bara.

Har som sagt ingen koll alls på skotrar så motivera gärna era förslag.

Mvh Erik
readytorace
Forumsberoende
Inlägg: 919
Blev medlem: tis nov 01, 2005 10:44 am
Ort: Hoting

Re: köpråd, 10-15kkr

Inlägg av readytorace »

kolla efter nån 500 kubikare det är en lagom första skoter.mach1 är en bra maskin men tycker själv dom är lite framtunga.http://www.blocket.se/haparanda/Lynx_en ... m?ca=2&w=3" onclick="window.open(this.href);return false;
till exempel en skaplig första skoter.
http://www.blocket.se/dalarna/Ski_Doo_F ... m?ca=2&w=3" onclick="window.open(this.href);return false;
eller den skidoon är ett bra alternativ.vilket län bor du i så kan man söka direkt där på blocket?mvh morgan
norrländsk och het - jo tack jag vet. Snygg och läcker, tack det räcker. Norrländsk och smart, så uppenbart! Alla vill se oss falla, men vi norrlänningar slår sönder dom alla. Tre ord räcker, jag föddes läcker! Norrlänningar är heta, det ska alla veta! Alla norrlänningar kopiera om du vill visa att du är en ......äkta norrlänning!
nicke.t
Forumsberoende
Inlägg: 1885
Blev medlem: ons okt 03, 2007 10:00 pm
Ort: piteå/umeå

Re: köpråd, 10-15kkr

Inlägg av nicke.t »

ja e rätt ny i skoter oxo.köpte en mach1 för under 10, ja är jättenöjd me den än så länge,men de är väll som med bil/mc stor skillnad på nytt å äldre, men som sagt ja kan rekomendera mach1.
tel 0707149931
jajsen
För mycket laddtryck
Inlägg: 263
Blev medlem: ons jan 11, 2006 9:08 pm
Ort: Trollhättan

Re: köpråd, 10-15kkr

Inlägg av jajsen »

readytorace skrev: kolla efter nån 500 kubikare det är en lagom första skoter.mach1 är en bra maskin men tycker själv dom är lite framtunga.http://www.blocket.se/haparanda/Lynx_en ... m?ca=2&w=3" onclick="window.open(this.href);return false;
till exempel en skaplig första skoter.
http://www.blocket.se/dalarna/Ski_Doo_F ... m?ca=2&w=3" onclick="window.open(this.href);return false;
eller den skidoon är ett bra alternativ.vilket län bor du i så kan man söka direkt där på blocket?mvh morgan

Hej

Jo har läst att mach 1 e ganska framtung, vad ger de för negativa egenskaper i en skoter (e som sagt HELT grön på detta)?

Tack för tipsen, har kollat lite på polaris indy 500 också, några åsikter om den?

Bor i västra götaland, södra spetsen på vänern, så de e 40 mil norrut med kärra som gäller om de ska bli nått köp, men blir troligtvis inget köp denna vintern (barmark över allt här nere nu, o tror inte de kommer tillräkligt med snö för skoterkörning igen denna sesången), så är mest intresserad av vilka modeller som kan va bra allternativ. Med för o nakckdelar om dom samt vad man ska kolla efter vid ett eventuellt köp.

Mvh Erik
Bengan
För mycket laddtryck
Inlägg: 318
Blev medlem: ons nov 23, 2005 10:56 am

Re: köpråd, 10-15kkr

Inlägg av Bengan »

Jag köpte just en SRX 700 -98 för 18, med ny matta, rem, slides och stift.. 700 mil. Måste väl anses som rätt bra pris?
"det är meningslöst att argumentera med idioter eftersom dom drar ner en till deras nivå och slår en med erfarenhet."
readytorace
Forumsberoende
Inlägg: 919
Blev medlem: tis nov 01, 2005 10:44 am
Ort: Hoting

Re: köpråd, 10-15kkr

Inlägg av readytorace »

bra pris bengan och en fin skoter att åka fort med på led och sjö men tyvärr tung och tämligen dålig i snö på att ta sig fram.tack vare låg kamhöjd på mattan och låg bak
norrländsk och het - jo tack jag vet. Snygg och läcker, tack det räcker. Norrländsk och smart, så uppenbart! Alla vill se oss falla, men vi norrlänningar slår sönder dom alla. Tre ord räcker, jag föddes läcker! Norrlänningar är heta, det ska alla veta! Alla norrlänningar kopiera om du vill visa att du är en ......äkta norrlänning!
Bengan
För mycket laddtryck
Inlägg: 318
Blev medlem: ons nov 23, 2005 10:56 am

Re: köpråd, 10-15kkr

Inlägg av Bengan »

Man tar sig fram rätt bra med lite planering och fart.. kanske varit bättre med lite högre kammar än 25.4 men det e nog bättre än original iallafall det e väl knappt 20 mm då.. Men helt klart rolig skoter om man mest åker sjö och bra leder..
"det är meningslöst att argumentera med idioter eftersom dom drar ner en till deras nivå och slår en med erfarenhet."
readytorace
Forumsberoende
Inlägg: 919
Blev medlem: tis nov 01, 2005 10:44 am
Ort: Hoting

Re: köpråd, 10-15kkr

Inlägg av readytorace »

tror orginal var 19mm var så på min gamla 99as srx 700 köpte den ny.men som du säger bra skoter om man kör led och sjö.eller sätt på en 38as matta och bygg om den med sxr dämpare så man får den högre bak så borde den bli bättre i snön :)
norrländsk och het - jo tack jag vet. Snygg och läcker, tack det räcker. Norrländsk och smart, så uppenbart! Alla vill se oss falla, men vi norrlänningar slår sönder dom alla. Tre ord räcker, jag föddes läcker! Norrlänningar är heta, det ska alla veta! Alla norrlänningar kopiera om du vill visa att du är en ......äkta norrlänning!
Skriv svar