LARVEN 8200

Allt inom snöskotrar
Flincken
För lite laddtryck
Inlägg: 8
Blev medlem: mån nov 14, 2011 6:40 pm

LARVEN 8200

Inlägg av Flincken »

hej :)

fick för några dagar sedan tag i 2 st larven -82 som var nästa kompletta visserligen stått i minst 10 år.. började givetvis att kolla lite vilket slutade med total nedplockning o renovering haha som ni känner till "skulle bara kolla lite" :lol:
motorn fick jag iaf igång efter lite lättare fix men det saknas drivhjul som var trasiga (som alltid) så undrar om någon vet vart man kan få tag i nya? kan ju vara värt att kolla innan man börjar tillverka egna ;) och sen hur det ska sitta? är ju bara en tom axel... så antar jag att det ska sitta vändhjul med på axeln längst ut? jaja om någon har några ideer så äre välkommet :)

mvh Flincken västerås
Användarvisningsbild
exc
För mycket laddtryck
Inlägg: 130
Blev medlem: fre jan 12, 2007 7:03 pm
Ort: Umeå

Re: LARVEN 8200

Inlägg av exc »

Det finns en gubbe i Anundsjö som köpte upp hela lagret efter fabriken la ner, han har låtigt tillverka nya drivhjul som tål lite mer än de gamla som typ spricker direkt du kör på en klump :) Anundsjö mekaninska. 066-122087 Är en lite speciell man men det går att handla av han, dock kanske inte så pigg på skicka.
Har för mig att han tog 1000kr för en helt komplett framaxel "drivhjul" småhjul lager axel. Det brukar sitta 2 drivhjul och sen 1 stödhjul på var sida utanför drivhjulen, lite osäker om det även sitter ett stödhjul emellan drivhjulen.
//Simon J

O==00==O

Turbo byggartråd Yamaha R1, http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=148341

Turbo Upgrade tråd Yamaha R1, http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=175651

North Side Tech
Utför Chassieriktningar på snöskotrar. Renoverar stötdämpare.
070-3644743 Simon
Flincken
För lite laddtryck
Inlägg: 8
Blev medlem: mån nov 14, 2011 6:40 pm

Re: LARVEN 8200

Inlägg av Flincken »

tacka för tippset köpte av han det gick kanon bra :) 2500 för alla 9 dreven ink frakt :) var o provkörde i förgår så nu bara vänta på lite mera snö ;)

mvh Flincken
Skriv svar