skidoo summit 583-94
-
- För lite laddtryck
- Inlägg: 6
- Blev medlem: sön jan 29, 2012 1:57 pm
skidoo summit 583-94
Hej alla skoteråkare!, har en summit 583a som är tungdragen som satan!. är det någon som vet om det går att få den att bli lättare på att dra igång? annan magnapull eller dyligt?
Mvh
Mvh
Re: skidoo summit 583-94
hej du jag har en -96 summit och den är likadan.
för liten diameter på rullen det enda man kan göra är att bygga upp sig själv tror inte det är lönt att bry sig om det för det är endast när man ska starta på morgonen som det är besvärligt,jaa ha bjudit fler än en kamrat på att starta vid -20 och dom har skrattat före åt att ja har klagat ibland trots bara 600cc men efter dom har provat så skrattar dom inte längre tur den alltid startar på andra rycket.
för liten diameter på rullen det enda man kan göra är att bygga upp sig själv tror inte det är lönt att bry sig om det för det är endast när man ska starta på morgonen som det är besvärligt,jaa ha bjudit fler än en kamrat på att starta vid -20 och dom har skrattat före åt att ja har klagat ibland trots bara 600cc men efter dom har provat så skrattar dom inte längre tur den alltid startar på andra rycket.
Sv: skidoo summit 583-94
Så jävla högt komp i de motorerna så det är därför
Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
Alexander lind
sundsvall
0762485272
sundsvall
0762485272
Re: skidoo summit 583-94
Nja större magnapull är lösningen. Kom på senare årsmodeller dock annan innfästning,"slangklämma" istället för skruv.bmw*alex skrev:Så jävla högt komp i de motorerna så det är därför
Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
Har inte provat,men passar nog inte utan modifikation på vevhuset.
putte67 skrev:hej du jag har en -96 summit och den är likadan.
för liten diameter på rullen det enda man kan göra är att bygga upp sig själv tror inte det är lönt att bry sig om det för det är endast när man ska starta på morgonen som det är besvärligt,jaa ha bjudit fler än en kamrat på att starta vid -20 och dom har skrattat före åt att ja har klagat ibland trots bara 600cc men efter dom har provat så skrattar dom inte längre tur den alltid startar på andra rycket.
I'd rather be a racer for a moment than a spectator for life.
- Patrik E
- No turbo shit - Just real power!
- Inlägg: 270
- Blev medlem: sön jul 18, 2004 8:33 pm
- Ort: Bjurholm
Re: skidoo summit 583-94
Ha ha ät mer gröt, eller köp elstart.
snålversionen är väl att modda dit en nyare magnapull med större remhjul.
Då är det väl inte lönt att ringa då jag vill ha 1240in(2cyl) igångdragen?
snålversionen är väl att modda dit en nyare magnapull med större remhjul.
Då är det väl inte lönt att ringa då jag vill ha 1240in(2cyl) igångdragen?
fixar portningar och bygger pipor,
Bromsar skotrar.
Re: skidoo summit 583-94
Sedärja! Får man vara nyfiken å fråga vad det är för special?
I'd rather be a racer for a moment than a spectator for life.
- Patrik E
- No turbo shit - Just real power!
- Inlägg: 270
- Blev medlem: sön jul 18, 2004 8:33 pm
- Ort: Bjurholm
Re: skidoo summit 583-94
Den är baserad på Rotax 995.
Cylindrarna är gjutämnen från CS som jag portade och gjorde färdiga, 98mm kolvar.
Cylindrarna är gjutämnen från CS som jag portade och gjorde färdiga, 98mm kolvar.
fixar portningar och bygger pipor,
Bromsar skotrar.
Re: skidoo summit 583-94
Jaha,Mach Z twinnen?
CrankShop cylindrar,funkar den bra?
Har det inte varit mycket "problem" med Rotax stor twin?
CrankShop cylindrar,funkar den bra?
Har det inte varit mycket "problem" med Rotax stor twin?
I'd rather be a racer for a moment than a spectator for life.
- Patrik E
- No turbo shit - Just real power!
- Inlägg: 270
- Blev medlem: sön jul 18, 2004 8:33 pm
- Ort: Bjurholm
Re: skidoo summit 583-94
Jag fick tag på råämnen som behövde maskinbearbetas,portas och nikasilas.
Den har varit lite problem att bli vän med pga styrboxens egna ideer, går in och ändrar efter behag utan att tala om det.
Nu funkar den bra, 5500-6000= 160hk plus,7000= 200hk peak på 7800 =200hk+++++++
Går på handelsbränsle och är väldigt snäll, men INTE med remmarna då man använder TRA junket med BRPs sekundär.
Har inte kunnat mata på så mycket som motorn orkar för då slirar det i variatorn, har tvingats fismata så det bara tomvarvar för att remmen ska hålla.
Nu har jag köpt en Micro Belmont 4 arm och så blir det en Hyperlight sekundär, då kommer det garanterat att funka.
995an har oförtjänt dåligt rykte, dom behöver nån som förstår sig på dom som servar dom.
Luftfilter i boxen är ett måste, annars skottar veven pga remdamm.
Rätt programvara och rätt justerade avgasventiler och ett vettigt variatorkit så går dom BRA.
Den har varit lite problem att bli vän med pga styrboxens egna ideer, går in och ändrar efter behag utan att tala om det.
Nu funkar den bra, 5500-6000= 160hk plus,7000= 200hk peak på 7800 =200hk+++++++
Går på handelsbränsle och är väldigt snäll, men INTE med remmarna då man använder TRA junket med BRPs sekundär.
Har inte kunnat mata på så mycket som motorn orkar för då slirar det i variatorn, har tvingats fismata så det bara tomvarvar för att remmen ska hålla.
Nu har jag köpt en Micro Belmont 4 arm och så blir det en Hyperlight sekundär, då kommer det garanterat att funka.
995an har oförtjänt dåligt rykte, dom behöver nån som förstår sig på dom som servar dom.
Luftfilter i boxen är ett måste, annars skottar veven pga remdamm.
Rätt programvara och rätt justerade avgasventiler och ett vettigt variatorkit så går dom BRA.
fixar portningar och bygger pipor,
Bromsar skotrar.