Bränsleproblem Polaris indy 500 -85
Re: Bränsleproblem Polaris indy 500 -85
Ja precis, själva metallblecket till flottörerna.
Du kan ju även ta isär nålventilerna och kolla hur dom ser ut, kan ju vara så att dom är väldigt slitna och inte kan täta riktigt
Du kan ju även ta isär nålventilerna och kolla hur dom ser ut, kan ju vara så att dom är väldigt slitna och inte kan täta riktigt
//Patrik Tikkanen
Re: Bränsleproblem Polaris indy 500 -85
Nålventilerna är inte justerbara... Det du ändrar då är flottörnivån och den ska man inte pilla på om man inte vet vad man sysslar med..
Torbjörn.A
Har man slagit yxan i båten får man ro som fan
Har man slagit yxan i båten får man ro som fan
Re: Bränsleproblem Polaris indy 500 -85
Nä men om blecket blivit lite skevt kan man behöva justera till det så att inte förgasaren svämmar över (eller inte blir tillräckligt fylld med för den delen)
//Patrik Tikkanen
Re: Bränsleproblem Polaris indy 500 -85
Sen är det inte allt för ovanligt att dom där gamla Polarisarna inte riktigt tömmer tanken helt så man bör undvika att ha mindre soppa än en fjärdedel i tanken
J-O Arthursson
PV 444 -53 CSB projekt
Austin Cambridge projekt Såld till en pensionerad Scaniaförsäljare från Skellefteå
http://www.garaget.org/?car=52087 (Frugans Bubbla)
Kolla gärna detta Volvo V8 forum http://v8volvo.forum24.se/v8volvo.html" onclick="window.open(this.href);return false;
PV 444 -53 CSB projekt
Austin Cambridge projekt Såld till en pensionerad Scaniaförsäljare från Skellefteå
http://www.garaget.org/?car=52087 (Frugans Bubbla)
Kolla gärna detta Volvo V8 forum http://v8volvo.forum24.se/v8volvo.html" onclick="window.open(this.href);return false;