trimma skidoo 600 tripple

Allt inom snöskotrar
cridde94
För lite laddtryck
Inlägg: 6
Blev medlem: fre aug 31, 2012 7:28 pm

trimma skidoo 600 tripple

Inlägg av cridde94 »

hej, är det någon där ute som vet något om trimm till min 600 tripple, hur man ska göra vilka sätt det finns. jag vill ha all effekt från start och om någon vet hur man lättast får det :D
Användarvisningsbild
Dennis Öhman
Forumsberoende
Inlägg: 3250
Blev medlem: sön nov 11, 2007 4:01 pm
Ort: Överkalix
Kontakt:

Re: trimma skidoo 600 tripple

Inlägg av Dennis Öhman »

ska du ha all effekt från start måste du göra om variatorn så den klickar igång på 7000rpm typ. eller rättare sagt där toppeffekten finns ska variatorn slå in..
Dänniz 073-8447664
Sten
Forumsberoende
Inlägg: 841
Blev medlem: tor jun 11, 2009 2:15 pm
Ort: Härjedalen.

Re: trimma skidoo 600 tripple

Inlägg av Sten »

Eller nä....den ska växla där toppeffekten är,har du tillslaget där toppeffekten är så kommer det inte funka bra.

Tillslaget bör vara därifrån maskinen "orkar" vilket är väldigt individuellt och beroende på hur hård eller lös eller hur flack eller brant kam profiler på vikter mm,mm.

Vill du ha bra,rapp redan från början så kan du ju ha "högre" startvarv,men inte säkert den blir snabbare.
Man slirar bort sig istället,men hellre fränare rivare än snabbare start :wink: !

Hur du "lättast" får det är kanske inte så lätt....börja med att kolla så variatorerna verkligen är linjerade det brukar dom inte vara om man inte justerat på länge.
Kolla oxå så remmen ligger högt i sekundären gärna nån mm över sekundärskivans kant.
I'd rather be a racer for a moment than a spectator for life.
Användarvisningsbild
Dennis Öhman
Forumsberoende
Inlägg: 3250
Blev medlem: sön nov 11, 2007 4:01 pm
Ort: Överkalix
Kontakt:

Re: trimma skidoo 600 tripple

Inlägg av Dennis Öhman »

Men han skrev ordagrant att "jag vill ha all effekt från start" och då måste inslaget synka med toppeffekten.. därav mitt halvdryga inlägg..
Dänniz 073-8447664
cridde94
För lite laddtryck
Inlägg: 6
Blev medlem: fre aug 31, 2012 7:28 pm

Re: trimma skidoo 600 tripple

Inlägg av cridde94 »

tack för svar :) jag ska ha den på vatten i sommar och vill kunna starta så nära vatten som mögligt ;)
Skriv svar