Kan väl lägga upp lite snabbspecat.
motorn:
*78.50 borrning med portade cylindrar
*Matchportat block samt filat lite i slidmatningen.
*146/75 skiva som är justerad så att den just börjar
stänga vid TDC.
*Drygt 3mm klämspalt. Kompf okänt men lägre iaf.
Bränsle:
*Volvo 740 turbo 025 pump till soppan
me Malpassi regulator. 0.20 grundtryck.
*Tryck till regulator från plenum.
*45mm vm gasare. 35 på lågfart & 470/490 mainjet.
*Nålventil i gasare borrad från 2.0 - 2.3mm samt filat nålarna på
sidorna för bättre genomströmning.
*trottlarna är trycksatta genom locken.
Överladdning:
*TDO4HL-13G turbo från en C70T5
*K&N luftfilter med 3" ansl.
*20mm 2.5" downpipe ut genom buksidan.
*2" tryckrör med 2st 90g svetsböjjar.
*pitorör på 6mm inv dia monterat i tryckrörets centrum.
Pitoröret förser förgasarnas flottörhus med övertryck.
*Plenumboxen är bygg så symmetrisk som möjligt så
båda förgasarna skall få lika mycket luft.
Smörjning:
*KLr btr till oljtrycket
*1.6L oljetank med ca 1.2L olja.
*10mm invändiga slangar.
*Biltema pump till oljetrycket. Borrat ur backventiler &
andra flödeshämmande kanter & otyg.
*Mobil Super 3000 helsynt 5/30
grov anslutning i botten på oljetanken bakåt. går
upp till pumpen som sitter lågt monterad i buken.
Från pumpen går det en slang på 10 inv. till turbon
där det sitter en dubbelbanjo m12. Från banjon går det
till Btr & sen retur till oljetanken. Btr justerar upp oljetrycket
vid ladd.
Att göra nästa år är att fixa bättre avluftning till oljetanken
då det vill på söla lite olja genom slangen.
kolla veven.
byta kolvar.
365x38x44 back country matta.
ev. chassiebyte då detta börjar bli
lite sargat. Blir indychassie givetvis
Tror jag fick med det viktigaste
Bara fråga på om det är nå ni undrar över!