Jorå den lever men det lär inte mina ben göra imorn. Varit ute & kört 3h idag.
Har småpysslat med varitorerna alla kvällar i veckan så nu, med nästan 26gram i
pinnarna, mjukare std fjäder (3900rpm inslagsvarv). Mera pyssel med ramper & sekundär
så har jag kommit mig ner till 8000rpm.
Kör nu 21 / 39 i drevning = 1.85-1 i utväxling. samt med variator som nu lirar ok & till och med
överväxlar rätt bra så går det åka redigt fort, & det går fort att köra fort
Däremot har jag haft lite strul med att den tyckte den skulle brinna
Här hade jag just tagit in den, spännande bild
Såhär ser kabelstam ut efter branden.
Och såhär ser den ut nu. Svedd & fin huv.
Det var så att den smygfyller motorn med bränsle om den står med full tank. Nålventiler som småläcker
men jag är för snål för att köpa nya (350:-st). Skulle då dra den torr så jag plocka ur stiften & drog, var lite mer
bränsle än jag räknade med. Drog en gång till & det slog en gnista från tändkabeln sen stod den i lågor, i garaget
Fick det dock släckt på 4-5sekunder så all el & slangar osv klarade sig, framförallt garaget. Länge sedan jag hade sånt
adrenalin
Nåväl den funkar nu bättre än förut, till o med efter att den brunnit
Har funkat riktigt bra idag förutom att jag måste gå ner i munstycke på lågfart ett snäpp.
Blir ut & åka nästa helg åxå så jag ska se om jag kanske kan filma lite
//Robban