går inte stänga av rotax 670 -93

Allt inom snöskotrar
Användarvisningsbild
Robert Markström
Forumsberoende
Inlägg: 2098
Blev medlem: mån maj 29, 2006 4:00 am
Ort: Luleå

går inte stänga av rotax 670 -93

Inlägg av Robert Markström »

Drog igång skotern igårkväll & märkte att de inte gick stänga av. trodde jag glömt nån kabel bara men så är
icke fallet.

Mätt upp skoterns elsystem (typ 5 kabar :lol: ) & allt är ok.


Tror att kabeln har släppt inne i själva cdin... svart/vita kabeln.

Kablarna som är från statorn är: Helröd - röd/svart - svart. dessa går till cdin.
Sen från triggern är det: 1st vit & 1st Blå.


från Cdin går det: Helröd - röd/svart - svart. kopplas till statorns m. samma färger.
blåa & vita till triggern. & en kabel som är vit/blå (klippt, ej inkopplad) samt den svartvita till döden.
Sen även + & - till spolen.


Undran är kan jag jorda nån av kablarna från statorn så den dödar eller steker jag det direkt?
Eller ska jag ta en nödstopp från en artic & klippa ena tråden till spolen eller dylikt?

vill ju gärna kunna stänga av den utan chocken eller om jag får gashäng :shock:


//robban
16V/HX40 billet/filat lite överallt & vems. 540hp & 566Nm på naven @ 1.5 bar

Tråd - http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=56489" onclick="window.open(this.href);return false;

TfnNr: 073-844-21-26
///Robban
Wikstrom
För mycket laddtryck
Inlägg: 490
Blev medlem: mån maj 17, 2010 3:27 pm
Ort: Boden

Re: går inte stänga av rotax 670 -93

Inlägg av Wikstrom »

skidoos dödar knappar dödar motor genom att dom jordar ner tändspolen, ist för att trigga den, för den svart-vita kabeln går ju till dödarn o sen ner i jord..

såå t.ex kan du göra så att du löder på en kabel på ena trigger kabeln som sen jordar ner
Johannes wikström
0768486335

"Så en Rejäl vebo är ett måste i vart hushåll om de ska bli nå ordning på livet." - Jonas N
Användarvisningsbild
Robert Markström
Forumsberoende
Inlägg: 2098
Blev medlem: mån maj 29, 2006 4:00 am
Ort: Luleå

Re: går inte stänga av rotax 670 -93

Inlägg av Robert Markström »

You´re sure? haha får väl prova. hade ju vart trevligt om den gick stänga av om den vill rusa : )
16V/HX40 billet/filat lite överallt & vems. 540hp & 566Nm på naven @ 1.5 bar

Tråd - http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=56489" onclick="window.open(this.href);return false;

TfnNr: 073-844-21-26
///Robban
Skriv svar