Polaris Indy RMK 800 -00 tips och trix

Allt inom snöskotrar
Wiborg
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 54
Blev medlem: ons mar 03, 2010 9:31 pm
Ort: Köping

Polaris Indy RMK 800 -00 tips och trix

Inlägg av Wiborg »

Har precis varit och köpt mig en skoter för att jag tänkte att det säkert kan va kul att ha :hihi:
Motorn åkte ut första kvällen då en motorkudde var dålig och sen ville jag tajta till styrningen.
Nu när motorn ändå är ur och chassit står på bockar så tänkte jag att jag kunde kosta på mig lite uppgraderingar. Tänkte att jag skulle lägga runt 6-8 tusen på att göra dem roligare och framförallt mer pålitlig, så min fråga nu är vad ni tycker är rätt ända att börja i? och om ni har nå tipps på bra återförsäljare av delar? Någon kanske även har nå "bra att ha" grejer som passar till salu? :hey:
Noe
För lite laddtryck
Inlägg: 1
Blev medlem: fre feb 03, 2012 1:46 pm

Re: Polaris Indy RMK 800 -00 tips och trix

Inlägg av Noe »

Jag har ett chassie och en huv som du behöver ;) Det är grejer som blev över när min motor totalrasade för ett par år sedan.
Användarvisningsbild
Dennis Öhman
Forumsberoende
Inlägg: 3250
Blev medlem: sön nov 11, 2007 4:01 pm
Ort: Överkalix
Kontakt:

Re: Polaris Indy RMK 800 -00 tips och trix

Inlägg av Dennis Öhman »

Kolla oljepumps inställningen direkt, ställ den över strecket eller ännu hellre häll även olja i tanken.. Sen kolla lågfarts bestyckningen, dom kan få tendenser att vandra upp i hög tomgång vilket kan resultera vid skärning när dom gått hårt/varmt..
Dänniz 073-8447664
florri
För lite laddtryck
Inlägg: 1
Blev medlem: mån feb 03, 2014 6:16 am

Re: Polaris Indy RMK 800 -00 tips och trix

Inlägg av florri »

Fanns även en extra box som man kunde köpa till som heter auto tune som funka som en bblambda med lambda targate verka jäkligt simpelt.
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21681
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Re: Polaris Indy RMK 800 -00 tips och trix

Inlägg av Jens Gustavsson »

om den gått långt kan man kosta på sig nya kolvar annars som vanligt på en 2-taktare rengör tank och alla ledningar, filter, pump och rengör förgasarna mycket noga så håller den. sen se till att variatorn är i bra skick och att den (veven) inte kastar.

mvh jens
Skriv svar