Bygga turbokit till RS vector

Allt inom snöskotrar
Jesper Eriksson
För lite laddtryck
Inlägg: 7
Blev medlem: sön nov 03, 2013 7:12 pm

Bygga turbokit till RS vector

Inlägg av Jesper Eriksson »

Håller på och spånar i att snickra ihop ett turbokit till min vector, med frontmonterat aggregat. Jobbar som svetsare så konstrueringen är ingen större fara, det är bränslebiten jag inte är i hamn med ännu.

Förgasarna skall ju trycktätas, men hur? Vad jag läst om dessa fuggar (Keihin CVK) så behöver jag bara trycksätta flottörhuset via ett pitot-rör?

Har sneglat lite på MCX kiten som fanns att köpa tidigare, men inte hittat några detaljbilder över just förgasarna.
Det kanske är någon här som tillomed åker Vector turbo?

Ja men ös på med vad ni tror, så bistår jag med lite bilder!


Bild

Bild

Bild

Bild
Wikstrom
För mycket laddtryck
Inlägg: 490
Blev medlem: mån maj 17, 2010 3:27 pm
Ort: Boden

Re: Bygga turbokit till RS vector

Inlägg av Wikstrom »

Pitot-rör använder man vid 2-takts turbo för att få rätt skillnad i tryck mellan gasare o pipa (utöver laddtryck dvs)
tror inte de funkar på riktigt samma vis på förgasar turbo 4takt.., du borde ju kunna kolla på dom som bygger turbo på förgasar mc...
en bränsletrycks regulator för att matcha bränsletryck med laddtryck, sen trycksätta flottörhuset samt trottelkoppen
Johannes wikström
0768486335

"Så en Rejäl vebo är ett måste i vart hushåll om de ska bli nå ordning på livet." - Jonas N
Användarvisningsbild
Dennis Öhman
Forumsberoende
Inlägg: 3250
Blev medlem: sön nov 11, 2007 4:01 pm
Ort: Överkalix
Kontakt:

Re: Bygga turbokit till RS vector

Inlägg av Dennis Öhman »

Du dopar förgasarna även i 4takts turbo på yama.. Se bara gamla r1 motorcyklarna med turbo..
Dänniz 073-8447664
Jesper Eriksson
För lite laddtryck
Inlägg: 7
Blev medlem: sön nov 03, 2013 7:12 pm

Re: Bygga turbokit till RS vector

Inlägg av Jesper Eriksson »

Mitt recept ser ut såhär.

Td04 15g el 16t
Rostfritt hemknåpat grenrör
Rev-tank för mera plats åt turbo