Sävar Turbo Site

Ett forum för motorentusiaster
Aktuellt datum och tid: fre jun 23, 2017 2:47 pm

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 8 inlägg ] 
Författare Meddelande
InläggPostat: lör dec 27, 2014 12:35 am 
Offline
Ganska mycket laddtryck

Blev medlem: lör okt 31, 2009 12:34 am
Inlägg: 68
Ort: Umedalen, Umeå
Nån som vet hur höga kammar som går dit utan att de tar i?
Och vilken höjd som är lämplig utan att de blir för tungdrivet? 38mm är lite väl och ta i antar jag?
Motor är bytt till en Rotax 467


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: lör dec 27, 2014 4:43 pm 
Offline
För mycket laddtryck
Användarvisningsbild

Blev medlem: tis feb 14, 2012 11:39 am
Inlägg: 104
Ort: lycksele
på min indy 500 har jag 32mm kammar och mer en så går det inte in på den.
är vell typ samma chassi.


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: lör dec 27, 2014 4:43 pm 
Offline
För mycket laddtryck
Användarvisningsbild

Blev medlem: tis feb 14, 2012 11:39 am
Inlägg: 104
Ort: lycksele
på min indy 500 har jag 32mm kammar och mer en så går det inte in på den.
är vell typ samma chassi.


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: lör dec 27, 2014 9:57 pm 
Offline
Forumsberoende
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån maj 29, 2006 4:00 am
Inlägg: 2030
Ort: Luleå
38mm med 9 kuggs hjul går det in på min 93a. vet it om de skiljer något i tunneln på ditt? med 8kuggs drivhj. ska det lätt
rymmas en 44 men enligt sägen även 51mm men det kan jag inte bekräfta. Ska dock prova snart :)

_________________
16V/HX40 billet/filat lite överallt & vems. 540hp & 566Nm på naven @ 1.5 bar

Tråd - viewtopic.php?f=21&t=56489" onclick="window.open(this.href);return false;

TfnNr: 073-844-21-26
///Robban


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: sön dec 28, 2014 12:59 am 
Offline
Ganska mycket laddtryck

Blev medlem: lör okt 31, 2009 12:34 am
Inlägg: 68
Ort: Umedalen, Umeå
Om tunnlarna skiljer har jag ingen som helst aning om, men kan inte tänka mej att de skiljer nått nämnvärt överhuvudtaget mellan dom då dom flesta indys från den tiden verkar ha samma chassie.
Frågan är ju bara då hur många kugg de är på orginal drivhjulen?


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: sön dec 28, 2014 3:41 am 
Offline
Forumsberoende
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån maj 29, 2006 4:00 am
Inlägg: 2030
Ort: Luleå
9 brukar det vara :)

_________________
16V/HX40 billet/filat lite överallt & vems. 540hp & 566Nm på naven @ 1.5 bar

Tråd - viewtopic.php?f=21&t=56489" onclick="window.open(this.href);return false;

TfnNr: 073-844-21-26
///Robban


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: sön feb 08, 2015 11:04 pm 
Offline
Ganska mycket laddtryck

Blev medlem: sön dec 25, 2005 11:57 am
Inlägg: 91
Ort: 08:a på rymen i Norrland
Går fint med en 44. Du har väll bara kylare under fotstegen samt framför drivhjulen. Sitter det kylare längsmed i tuneln kan det bli lite trängre.

_________________
164E -72
244Dl-76 Turbo projekt
244GL automat-84
244DL-79 Bruksbil
Caddy 1,9d-00 ska väll bli bruksbil när snön e borta. Tydligen ligger det snö här året om.........


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: mån mar 02, 2015 9:19 pm 
Offline
För mycket laddtryck
Användarvisningsbild

Blev medlem: tor jul 21, 2005 2:39 pm
Inlägg: 374
Ort: Flygrakan ersnäs/ Gällivare
Har själv åkt med en 51mm Yamaha matta på min Indy 650 för nått år sen, Vill minnas att de var trängst mot kylaren i vändningen.
Dock med små Yamaha drivhjul, men mät så seru.
Mvh/

_________________
Piab
Sofa
Esp

-----
242 m104 hx55
E28 om606 dieselmeken
-----
MVH/ Fredrik Yngvesson
070-2241692 smsa om jag inte svarar så ringer jag upp när jag får tid.


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 8 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
POWERED_BY
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010