Ski-doo summit 670x -99 har skurit.

Allt inom snöskotrar
Isak Wahlberg
Lite mer laddtryck
Inlägg: 29
Blev medlem: mån jun 16, 2014 2:35 pm
Ort: Långnäs

Ski-doo summit 670x -99 har skurit.

Inlägg av Isak Wahlberg »

Hej! Det är så att för någon månad sedan när snön började komma skulle jag ta en liten tur på isen. Startade skotern som vanligt och for ut. Sen när jag kom ut på isen körde jag runt lite i nån minut innan jag började dra på och efter två fullgasrepor så när jag saktade in började den gå på en cylinder och den lät väldigt konstigt och försökte hålle den vid liv och till slut dog den och den var stum. Är fullt medveten om att det hela förmodligen var förarfel och att jag hade för bråttom, men tänkte ändå höra vad ni har för synpunkter och vad som kan ha hänt. Hur ser jag t.ex. om det är oljepumpen som har gått sönder eller något i den stilen? Den hade inte varit startad på nån vecka iaf och olja och bensin är från förra året. Vad tror ni det är som måste bytas? Hur ser jag om det hänt något med veven? Ni får gärna hålla era kommentarer om hur klantig jag är osv för er själva, för det är inte vad jag frågar efter. MVH Isak Wahlberg
Kirre
HK Performance
Inlägg: 1890
Blev medlem: tor jun 02, 2005 11:35 am
Ort: Lycksele

Re: Ski-doo summit 670x -99 har skurit.

Inlägg av Kirre »

ta isär den och fota lite så får du nog bättre svar
Håkan Kirjonen

Evighetsprojekten
John Rönnbäck
För mycket laddtryck
Inlägg: 320
Blev medlem: mån mar 19, 2007 6:50 pm
Ort: Piteå

Re: Ski-doo summit 670x -99 har skurit.

Inlägg av John Rönnbäck »

Skulle gissa på att ett munstycke satt igen lite under sommaren med mager gång och lite för varm kolv som följd. Dom är känliga de där 44orna... jag satte avgastempmätare på min 670 så man kunde hålla lite koll.
Bild
Fd GOLiO
Isak Wahlberg
Lite mer laddtryck
Inlägg: 29
Blev medlem: mån jun 16, 2014 2:35 pm
Ort: Långnäs

Re: Ski-doo summit 670x -99 har skurit.

Inlägg av Isak Wahlberg »

Kirre: självklart är det ju så :P, problemet är att mitt 745 turbo projekt står i garaget och väntar på att lyfta i motorn.
John Rönnbäck: Ja det låter väldigt vettigt tycker jag, fick höra samma sak av en annan också. Bra idé med tempgivarn, ska kolla på det!
En liten update också kanske: har inte fått så mycket gjort på den, men har iaf tagit upp stiften. Mag-sidan ser bra ut, har möjligtvis gått lite lite snålt, men annars ser det bra ut. Pto-sidan däremot; vet inte riktigt hur man ska förklara; är typ vita/ljusa prickar på elektroden, och om man lyser ner i cylindern tycker jag det ser likadant ut (kan vara inbillning dock). Sen tycker jag det är lite konstigt; vevaxeln är ju inte stum och den går att röra på några mm/cm. Ska öppna den så fort jag får ut bilen ur garaget. MVH Isak W
Skriv svar