Sävar Turbo Site

Ett forum för motorentusiaster
Aktuellt datum och tid: fre aug 18, 2017 11:04 pm

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 4 inlägg ] 
Författare Meddelande
InläggPostat: ons dec 31, 2014 5:14 pm 
Offline
Lite mer laddtryck

Blev medlem: mån jun 16, 2014 2:35 pm
Inlägg: 27
Ort: Långnäs
Hej! Det är så att för någon månad sedan när snön började komma skulle jag ta en liten tur på isen. Startade skotern som vanligt och for ut. Sen när jag kom ut på isen körde jag runt lite i nån minut innan jag började dra på och efter två fullgasrepor så när jag saktade in började den gå på en cylinder och den lät väldigt konstigt och försökte hålle den vid liv och till slut dog den och den var stum. Är fullt medveten om att det hela förmodligen var förarfel och att jag hade för bråttom, men tänkte ändå höra vad ni har för synpunkter och vad som kan ha hänt. Hur ser jag t.ex. om det är oljepumpen som har gått sönder eller något i den stilen? Den hade inte varit startad på nån vecka iaf och olja och bensin är från förra året. Vad tror ni det är som måste bytas? Hur ser jag om det hänt något med veven? Ni får gärna hålla era kommentarer om hur klantig jag är osv för er själva, för det är inte vad jag frågar efter. MVH Isak Wahlberg


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: sön jan 04, 2015 11:14 pm 
Offline
HK Performance

Blev medlem: tor jun 02, 2005 11:35 am
Inlägg: 1837
Ort: Lycksele
ta isär den och fota lite så får du nog bättre svar

_________________
Håkan Kirjonen

Evighetsprojekten


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: mån jan 05, 2015 8:06 am 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: mån mar 19, 2007 6:50 pm
Inlägg: 320
Ort: Piteå
Skulle gissa på att ett munstycke satt igen lite under sommaren med mager gång och lite för varm kolv som följd. Dom är känliga de där 44orna... jag satte avgastempmätare på min 670 så man kunde hålla lite koll.

_________________
Bild
Fd GOLiO


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: tis jan 06, 2015 4:19 pm 
Offline
Lite mer laddtryck

Blev medlem: mån jun 16, 2014 2:35 pm
Inlägg: 27
Ort: Långnäs
Kirre: självklart är det ju så :P, problemet är att mitt 745 turbo projekt står i garaget och väntar på att lyfta i motorn.
John Rönnbäck: Ja det låter väldigt vettigt tycker jag, fick höra samma sak av en annan också. Bra idé med tempgivarn, ska kolla på det!
En liten update också kanske: har inte fått så mycket gjort på den, men har iaf tagit upp stiften. Mag-sidan ser bra ut, har möjligtvis gått lite lite snålt, men annars ser det bra ut. Pto-sidan däremot; vet inte riktigt hur man ska förklara; är typ vita/ljusa prickar på elektroden, och om man lyser ner i cylindern tycker jag det ser likadant ut (kan vara inbillning dock). Sen tycker jag det är lite konstigt; vevaxeln är ju inte stum och den går att röra på några mm/cm. Ska öppna den så fort jag får ut bilen ur garaget. MVH Isak W


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 4 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
POWERED_BY
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010