Sävar Turbo Site

Ett forum för motorentusiaster
Aktuellt datum och tid: tis jan 28, 2020 11:39 pm

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 3 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Styrvinkelkitt fråga
InläggPostat: sön jan 12, 2020 10:29 pm 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: ons dec 23, 2015 11:43 pm
Inlägg: 180
Hej har en 740 som jag öka styrvinkel på.

Jag har varit sugen på att köpa mkms "stora" styrvinkelkitt med bärarmar.
De kitt med armar som jag sett så är de 70mm bredare en orginal, jag antar att detta är för att hjulet ska få plats utan att ta i?
Men utöver de är de någon mer till fördel med armarna?
Saken är att jag kör med nav vända plåtisar så tror de ska funka
Med org bäramar, då kompisen köpte "lilla" till sin 240 o då tog fälgen i men när han testade mina fälgar så kunde han styra Max o hade gott om plats kvar
Stora kittet kostar ca 6-7 tusen köper man lilla kittet och nya topplagringar hamnar man på ca 2 tusen. Detta är bus bil o ingen ren banbil så kan man komma undan lite billigare vore det ju schysst.
Läser man på ex mkm så står de att lilla ger ca 45 ° och stora 66° vinkel, är detta för att de räknar med att fälgen tar i armen ?

Är de någora andra fördelar med stora ex att de är uniballs ist för bussning mm? Folk med erfarenhetfår gärna säga ni tycker om skillnaden mellan stora /lilla detta är ju så klart förutsatt att mina fälgar inte tar i med lilla kittet, om de inte tar i med lilla betyder de att jag borde kunna få upp emot 60° vinkel på de med ?
Mvh


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Styrvinkelkitt fråga
InläggPostat: sön jan 12, 2020 10:44 pm 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: tis mar 17, 2009 10:32 am
Inlägg: 248
Dra loss styrleden och testa hur mycket du kan svänga som de är.
Lilla kittet är väl mest för att få snabbare styrning och mindre ackermann.

Längre länkarmar ger ju plats för mer vinkel (och mer caster om jag minns rätt)


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Styrvinkelkitt fråga
InläggPostat: tis jan 14, 2020 3:56 pm 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: ons dec 23, 2015 11:43 pm
Inlägg: 180
Översta bilden är max rattutslag orginal, de två andra är max jag kna ha innan däcken tar i, någon som skulle våga gissa vinkeln på den andra bilden ? Kanske klarar man sig på de när det är mest körning på gata? Som sagt inte kört med ökad vinkel innan o vet inte riktigt om de stora är värt pengarna för mitt syfte ?
Så folk som har erfarenhet ös på med info vad ni tycker gärna lite rolig info om toe, camber och caster grader med !!

Bild


Bild


Bild


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 3 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
POWERED_BY
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010