Racingbur amazon!

Modifieringar och tips
THolandsli
Lite mer laddtryck
Inlägg: 49
Blev medlem: tor mar 18, 2004 1:39 pm
Ort: Ottersøy, Norge

Inlägg av THolandsli »

Er 4 og 6 punkts belter ulovlig for montering fremme i Sverige? Når jeg var på besiktning viste jeg bilen helt uten belter, men fortalte besiktningsgubben at jeg brukte 4 punkts FIA godkjente belter på lengre turer, det sa han ingenting på. Med de beltene fikk jeg ikke til å røre meg så lite i stolen att jeg ikke berørte buret med hodet.
85" 740 Turbo Intercooler
67" Amazon (under restaurering/turbokonvertering)
JS
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 80
Blev medlem: ons mar 31, 2004 4:39 pm
Ort: Kalmar

Inlägg av JS »

Tack för bilderna THolandsli verkar vara en fin amazon du har byggt :wink: bockade du till rören själv eller? finns la inge burar å köpa till amazon? har bara sett till 140-240 :?
THolandsli
Lite mer laddtryck
Inlägg: 49
Blev medlem: tor mar 18, 2004 1:39 pm
Ort: Ottersøy, Norge

Inlägg av THolandsli »

Rørene var självbockade ja....
85" 740 Turbo Intercooler
67" Amazon (under restaurering/turbokonvertering)
Användarvisningsbild
C Upp
Forumsberoende
Inlägg: 648
Blev medlem: lör dec 27, 2003 12:04 am
Ort: Uppsala
Kontakt:

Inlägg av C Upp »

Tänkte bara klargöra att om jag bygger med baksätet kvar så är det bara för syns skull. De enda som ska åka i min bil när den är klar är jag och min "kartläsare". Och det sker (förhoppningsvis) i Sköna Recaro-stolar.

Tycker dock inte att 142an ser så snygg ut utan baksäte, därav mitt intresse.

Nån som vet förresten. Kan man regga en 142a med baksäte för endast 1 passagerare (fram såklart)... Eller måste det bort?
JS
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 80
Blev medlem: ons mar 31, 2004 4:39 pm
Ort: Kalmar

Inlägg av JS »

Ok..som jag har förstått det så ska rören vara i sömnlösa stålrör med ca 43mm i ytterdiameter och 2,5-3mm i godstjocklek. Om man bygger en "sexpunktsbur" är det nått särkilda regler hur den måste se ut/mått?
hur blir det med besiktningen?
Användarvisningsbild
larsat
Forumsberoende
Inlägg: 4331
Blev medlem: tis sep 23, 2003 4:22 pm
Ort: MantorpPark
Kontakt:

Inlägg av larsat »

man måste ha vanliga bälten och får inte använda 4 eller 6punkt på vanliga vägar..
man kan regga som 1 platsig och ändå ha alla säten kvar men det står väll isåfall på regpapprena att det är för en person, kan inte tänka mig annat men isåfall får man väll plocka bort bältena bara exempelvis
jag har inte sett nån skillnad på 4punkt eller 6punkt bälten eller burar det är isåfall inom rally eller folkrace med deras regler... för gatan måste man som sagt ha orginal bälten eller motsvarande.. detta för att ambulans & brandpersonal inte är utbildade för att ta upp 4 eller 6punkts bälten & det räknas då som en fara.. dumt som fan men så är det

edit: det blir regbes med nybyggd bur!
Användarvisningsbild
Tommy
Chevrolet owner
Inlägg: 527
Blev medlem: tor nov 20, 2003 4:35 pm
Ort: Björksele

Inlägg av Tommy »

om det är för dragracing måste huvudbågen vara i 45mm sömlösa rör med 3mm tjocklek. Det går att läsa om på sbf`s hemsida
Http://www.sbf.se
Skriv svar