vad är det för skillnad egentligen?
varför funkar det med spacers som många skriver i annonser?
har skummat några fälglistor, och som jag fattat så är det navhålet som skiljer, eller?
det är ju samma bultmönster (5x108) ...
(funderar på köpa alufälgar till 140´n nämligen .. det finns jue mkt mer å välja på om man kan köra nyare fälgar)
tackar på förhand, och god fortsättning!
skillnad på bultmönster 1-2-7-900 vs 850 och nyare ..
- fizz
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 396
- Blev medlem: fre nov 26, 2004 8:55 pm
- Ort: Kumla/Örebro
- Kontakt:
skillnad på bultmönster 1-2-7-900 vs 850 och nyare ..
Older and YZer ....
Troligtvis har du redan märkt de men även om de inte kan ta i fjäderbenet på en 140 så kan de ta i innerskärmarna när du svänger. Titta t.ex ner mot där fästet för krägningshämaren sitter... efter fullt rattutslag. Då kan du givetvis ändra på ställskruvarna som stoppar rattutslaget så de inte tar men får sämre vändradie som följd.
Isbil 142DL -74 mattsvart eldflammor B22 dubbla solex 45
164A -69 orginal
164A -72 trippel solex 45 bromsad 217 bakhjuls hk
164E -72 ombyggd 162 turbo
164E -74 trippel dellorto 45
960E/s90 -96 självklart 3.0
164A -69 orginal
164A -72 trippel solex 45 bromsad 217 bakhjuls hk
164E -72 ombyggd 162 turbo
164E -74 trippel dellorto 45
960E/s90 -96 självklart 3.0
Ja precis..oftast är de stoppskruvarna som på en sån gammal bil har blivit feljusterad..eller så är den lite sne helt enkelt.
Men går ju att justera ut ena stoppskruven för att de inte ska ta i.
Men går ju att justera ut ena stoppskruven för att de inte ska ta i.
Isbil 142DL -74 mattsvart eldflammor B22 dubbla solex 45
164A -69 orginal
164A -72 trippel solex 45 bromsad 217 bakhjuls hk
164E -72 ombyggd 162 turbo
164E -74 trippel dellorto 45
960E/s90 -96 självklart 3.0
164A -69 orginal
164A -72 trippel solex 45 bromsad 217 bakhjuls hk
164E -72 ombyggd 162 turbo
164E -74 trippel dellorto 45
960E/s90 -96 självklart 3.0