vet att många kör enligt min ritning. använder enkla kulkranar som även är billiga! eller så kan man ju också köra med separata kretser.Jckssn skrev:Knåpade ihop en liten paint-bild för att lättare förklara.
Såhär har jag sett folk bygga som bara har en krets bak. (Dom har alltså delat upp i ett tvåkretssystem fram/bak och sen handbromsen på bakkretsen)
Akta paint-skillsen!
Bara bakre systemet i bild, man drar alltså kretsen genom handbromsens vätskebehållare, sätter man ett t-kors som föreslogs innan kommer man väl ändå en stor del av trycket i systemet bara gå upp i vätskebehållaren för fotbromsen? (Eftersom den står öppen när den ej används)
Alternativa sätt är att bygga dubbla kretsar bak, en för fotbroms och en för handbroms. Det kan göras med bromsok som har flera kolvar eller dubbla bromsok.
Bygger jag själv om till större bromsar och hydralisk handbroms blir det som bilden ovan mest troligt.
/Mvh Jocke
http://public.fotki.com/matzin/allt-mjl ... msrtt.html
*sorry för länken gick inte att infoga som bild.