Hur ska man hänga upp bakvagnen?
Hur ska man hänga upp bakvagnen?
Hallå.
Satt på jobbett och funderade på hur man skulle få ner den tänkta effekten i marken (om motorn blir klar )
Tanken är att kunna köra strippen och gasa runt på både gata och kanske en och annan ban träff.
Kan ju vara svårt att ha en bakvagn som klarar allt, men kanske lite av en komprimiss, så man kan köra allt.
Satt och kollade runt på lite fyrlink och hittade detta från snowball.
Ett kitt skulle kosta 1400 eller 1560:- vilket ja inte tycker är dyrt.
Men frågan är om det räcker eller om man skulle satsa på någe mer när man ändå håller på.
mvh Hanky
Satt på jobbett och funderade på hur man skulle få ner den tänkta effekten i marken (om motorn blir klar )
Tanken är att kunna köra strippen och gasa runt på både gata och kanske en och annan ban träff.
Kan ju vara svårt att ha en bakvagn som klarar allt, men kanske lite av en komprimiss, så man kan köra allt.
Satt och kollade runt på lite fyrlink och hittade detta från snowball.
Ett kitt skulle kosta 1400 eller 1560:- vilket ja inte tycker är dyrt.
Men frågan är om det räcker eller om man skulle satsa på någe mer när man ändå håller på.
mvh Hanky
- fizz
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 396
- Blev medlem: fre nov 26, 2004 8:55 pm
- Ort: Kumla/Örebro
- Kontakt:
fyrlink är jue inte optimalt för bana, men det kanske du redan visste ..
beeroende på vad det är för bil så kanske det är bättre än orginalupphängningen på gata/bana, men det är jue ett kanske ...
om du kör mest på strippen är jue 4-link givet, annars tycker jag att det kostar mer än det smakar ....
beeroende på vad det är för bil så kanske det är bättre än orginalupphängningen på gata/bana, men det är jue ett kanske ...
om du kör mest på strippen är jue 4-link givet, annars tycker jag att det kostar mer än det smakar ....
Older and YZer ....
-
- SFRO-snubben
- Inlägg: 2641
- Blev medlem: mån jan 19, 2004 8:57 am
- Ort: Skellefteå
- Kontakt:
Fyrlink funkar visst på bana.
Det är inte optimalt men dög till att vinna DTM på 1980-talet (mot konkurrenter med mer "avancerade" bakvagnar) så visst fungerar det.
På bana är ofta en "trelink" ett bättre val (två av stagen, de övre eller undre är istället V-formade och möts antingen mitt på diffklumpen eller kardanen) men är det bara en busbil, bygg fyrlänk men se till att den går att justera för bana (lika långa, parallella stag).
/Gustaf
Det är inte optimalt men dög till att vinna DTM på 1980-talet (mot konkurrenter med mer "avancerade" bakvagnar) så visst fungerar det.
På bana är ofta en "trelink" ett bättre val (två av stagen, de övre eller undre är istället V-formade och möts antingen mitt på diffklumpen eller kardanen) men är det bara en busbil, bygg fyrlänk men se till att den går att justera för bana (lika långa, parallella stag).
/Gustaf
______________________________
Capri Turbo
SFRO-besiktningsman i Skellefteå
Capri Turbo
SFRO-besiktningsman i Skellefteå
hilmerssons bil går inte speciellt snabbt på strippen för att vara så vass motor med 580 häst... så att den piskar vet jag inte, nu när folk kör 8or på strippen han kör ju som bäst låga 11or, sen att det är världens fränaste bil typ är en annan 5a, och på bana kanske den går bättre de vet jag inte... men det är ju delvis därför den är byggd som jag förstått....
tycker vinklarna på bilderna i denna tråd är galna, som just stog i en annan tråd, bara för man sätter dit 4 länk så blir det inte bättre, kan bli sämre & dessutom är det ju redan 4 länk på 240
tycker vinklarna på bilderna i denna tråd är galna, som just stog i en annan tråd, bara för man sätter dit 4 länk så blir det inte bättre, kan bli sämre & dessutom är det ju redan 4 länk på 240
Har inte Hilmersson kört ca 10.50? Med 600häst och snäppet över 1000kg (tror jag då) borde de väl vara ganska normalt? Phredde har väl inte kört så mycke snabbare med ungeför samma spec fast aningens tyngre bil?
Manta A Rallye - Såld till Polen
Kadett C -76, på gång med V8 från Audi
Audi V8 -91, med RS4 B7 V8
https://www.instagram.com/retro_motorsports_garage/
Kadett C -76, på gång med V8 från Audi
Audi V8 -91, med RS4 B7 V8
https://www.instagram.com/retro_motorsports_garage/
Jo d stämmer.. Här kommer lite fakta
Han har kört 10,52, 578Hk vid 6300rpm och 1,7bar
Phredde har kört 10.54 - 217km/h, 580hk vid 1.75 bar och 6750 varv
Han har kört 10,52, 578Hk vid 6300rpm och 1,7bar
Phredde har kört 10.54 - 217km/h, 580hk vid 1.75 bar och 6750 varv
Amazon turbo -65 Dragrace/Streetrace
201m 6.81@164 60ft 1.41 Åmsele -15
201m 6.64@173 60ft 1.57 Åmsele -17
201m 6.93@178 60ft 1.75 Åmsele -19
201m 6.37@177 60ft 1.40 Fällfors -21
201m 6.43@176 60ft 1.43 Åmsele -21
201m 6.41@174 60ft 1.40 pite dragway -22
-------------------------------------
Daniel Westerlund
201m 6.81@164 60ft 1.41 Åmsele -15
201m 6.64@173 60ft 1.57 Åmsele -17
201m 6.93@178 60ft 1.75 Åmsele -19
201m 6.37@177 60ft 1.40 Fällfors -21
201m 6.43@176 60ft 1.43 Åmsele -21
201m 6.41@174 60ft 1.40 pite dragway -22
-------------------------------------
Daniel Westerlund
okaj det var mer än jag visste, ja har bara sett honom köra 11or, asfalten är så kass i emmaboda, dock så ska dom bygga om hela flygplatsen till ett dragracingcenter typ snackade dom om nu i våras.. de låter inte fel, ny asfalt & en returbana samt ny väg in till anlägningen osv.. ska bli kul hoppas dom jobbar på fort me de..
men vad är det eg för bil du ska sätta 4 länken i?
men vad är det eg för bil du ska sätta 4 länken i?
larsat: om du läser vad han har skrivit i tidigare posts ist, så ser du att det är till 142:an hans.
- Mappar och installerar styrsystem. Bromsar med Dynapack 5000nm chassidyno. Säljer VEMS, LinkEcu och AEM.
- Svensk distributör för Sachs Performance, ZF Motorsport, Samsonas, VEMS, AEM, Procharger mfl.
- Säljer Borgwarner, Garret Race Turbos, Holset turbos