242 bakaxel i 142an!???
- Kiwlad
- För lite laddtryck
- Inlägg: 5
- Blev medlem: lör jul 02, 2005 6:08 pm
- Ort: Kronoby/ Finland
- Kontakt:
242 bakaxel i 142an!???
e de nån å hänger här på forumet längre??? ...140 bakaxeln e helt rostig å då står en 242 hemma som ja kan plokka ur..men om den passar???
Beep Beep...
-
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 1711
- Blev medlem: fre apr 02, 2004 5:08 pm
- Ort: Sävar
- Kontakt:
Re: 242 bakaxel i 142an!???
???Kiwlad skrev:e de nån å hänger här på forumet längre???
-
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 1711
- Blev medlem: fre apr 02, 2004 5:08 pm
- Ort: Sävar
- Kontakt:
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 3844
- Blev medlem: sön aug 22, 2004 11:32 am
- Ort: nord-norge, TROMSØ
- Cpt Tuttle
- Forumsberoende
- Inlägg: 1833
- Blev medlem: fre jul 15, 2005 10:57 pm
- Ort: Kalix
- Kontakt:
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 3844
- Blev medlem: sön aug 22, 2004 11:32 am
- Ort: nord-norge, TROMSØ
- Cpt Tuttle
- Forumsberoende
- Inlägg: 1833
- Blev medlem: fre jul 15, 2005 10:57 pm
- Ort: Kalix
- Kontakt:
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 3844
- Blev medlem: sön aug 22, 2004 11:32 am
- Ort: nord-norge, TROMSØ
240 bakaxel på 140 hovedlænkarm passer rakt av på 140 dom små reaksjonstaga må produseres nye tips bruk panhardstag fra 140( fra 1967-1973) samme matrial DOM SKA VARE 49CM LANGE c/c foringshull.MEN dom må ha 140 foring(inch,tomme) i bildelen å 240 (millimeter) i axeln.....MÅ BYGGES PÅ BILEN DA DET SKA VÆRE 6,5^ VINKEL PÅ FORINGENE SEN MÅ DET BYGGES nytt PANHARDSTAG BAK, ca ska det være 90cm langt.....med millimeterforing i bakaxeln å tommeforing i bilen.... å bøyd forbi diffhus...BRUK CA 40 mm steam ledning(4,5mm gods) slåes LITT flatt i endarne,ved foringene... KONTROLLMÅLT I DAG
Senast redigerad av caterpillar den fre jul 22, 2005 4:39 pm, redigerad totalt 1 gånger.
caterpillar har alltid stooore turbos-å diesel
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 3844
- Blev medlem: sön aug 22, 2004 11:32 am
- Ort: nord-norge, TROMSØ
SEN bromsar bromsok fra 140 passer inte på 240 axeln... ei heller bromsrør...MÅ BRUKE 240 bromsar..bromsrør må kones om da konen går andre veien....inkon å utkon.....bromse slangene er i millimeter på 240axel å i 1/8 tomme på 140 gjengene likner ,men DOM PASSER INTE SEN FÅR DU FIXE OM handbromsen...slik som på 140 å ha det handtaket i rovan er inte så lykli det må bores opp i durken på 140,ved dom orginale avgassopphengninen,se på en 240 så fatte du.sen må du svetse i den konsollen for handbromsen inni bilen..... SKRUEN /hullet for innfestet av sikkerhetsbeltet er felles kan brukes som ett referansepunkt venstre handbromsevire ska på HØYRE SIDE,å høyre vire SKA PÅ VENSTRE SIDE MEDBRINGER for mellomaxel må bores opp/tilpasses.....JEPP!!
caterpillar har alltid stooore turbos-å diesel