Har ett lite udda problem på mitt bygge som är en 242 -75a med B204ft motor! och nu har ja märkt att balansaxeln och oljefiltret kommer stå rakt på Krängningshämmaren skulle man kunna bygga om så att Krängningshämmaren kommer längre ner eller längre fram på nått sätt??
OBS! ska gå och besikta
har en bild me men de syns inge vidare
Problem! Krängningshämmaren är i vägen =(
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 197
- Blev medlem: tor jul 29, 2004 10:15 pm
- Ort: Linköping/Ljungsbro
Problem! Krängningshämmaren är i vägen =(
Old Customs Never Die, They Just Get Restored!
http://teamstrike57.blogspot.com/
http://teamstrike57.blogspot.com/
Ett tips e att du tar å gör två distanser i tex aluminium borrar två hål för bultarna sätter dom i mellan karosen å fästena till krägninghämmaren - sen kapar du pinnarna som stter på bärarmen lika mycke som distansen e tjock
obs kapa pinnen i botten vid busningen å svetsa tillbaka den
detta tycker jag e den enklaste lösningen på problemet + att detta inte borde bli några problem att få igenom besiktning
Mvh AFFE
obs kapa pinnen i botten vid busningen å svetsa tillbaka den
detta tycker jag e den enklaste lösningen på problemet + att detta inte borde bli några problem att få igenom besiktning
Mvh AFFE
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 197
- Blev medlem: tor jul 29, 2004 10:15 pm
- Ort: Linköping/Ljungsbro
låter som en bra lösningAFFE skrev:Ett tips e att du tar å gör två distanser i tex aluminium borrar två hål för bultarna sätter dom i mellan karosen å fästena till krägninghämmaren - sen kapar du pinnarna som stter på bärarmen lika mycke som distansen e tjock
obs kapa pinnen i botten vid busningen å svetsa tillbaka den
detta tycker jag e den enklaste lösningen på problemet + att detta inte borde bli några problem att få igenom besiktning
Mvh AFFE
Old Customs Never Die, They Just Get Restored!
http://teamstrike57.blogspot.com/
http://teamstrike57.blogspot.com/
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 197
- Blev medlem: tor jul 29, 2004 10:15 pm
- Ort: Linköping/Ljungsbro
Jo blansaxlarna ska vara kvar men om det inte går att flytta ner hämmaren så tänkte jag fixa en 260 hämmare som går längre ner och en filterflyttare det är vad ja kommit fram till under dagens funderingar
(balansaxlarna ska vara kvar för att motorn är fabriksny! och ja vill inte skruva ner den för mycke )
(balansaxlarna ska vara kvar för att motorn är fabriksny! och ja vill inte skruva ner den för mycke )
Old Customs Never Die, They Just Get Restored!
http://teamstrike57.blogspot.com/
http://teamstrike57.blogspot.com/