Problem! Krängningshämmaren är i vägen =(

Modifieringar och tips
matte119
För mycket laddtryck
Inlägg: 197
Blev medlem: tor jul 29, 2004 10:15 pm
Ort: Linköping/Ljungsbro

Problem! Krängningshämmaren är i vägen =(

Inlägg av matte119 »

Har ett lite udda problem på mitt bygge som är en 242 -75a med B204ft motor! och nu har ja märkt att balansaxeln och oljefiltret kommer stå rakt på Krängningshämmaren :cry: skulle man kunna bygga om så att Krängningshämmaren kommer längre ner eller längre fram på nått sätt??
OBS! ska gå och besikta :wink:

har en bild me men de syns inge vidare :wink:

Bild
Old Customs Never Die, They Just Get Restored!
http://teamstrike57.blogspot.com/
Användarvisningsbild
AFFE
Forumsberoende
Inlägg: 1142
Blev medlem: tis feb 15, 2005 11:08 pm
Ort: Järfälla / 08 stan

Inlägg av AFFE »

Ett tips e att du tar å gör två distanser i tex aluminium borrar två hål för bultarna sätter dom i mellan karosen å fästena till krägninghämmaren - sen kapar du pinnarna som stter på bärarmen lika mycke som distansen e tjock
obs kapa pinnen i botten vid busningen å svetsa tillbaka den
detta tycker jag e den enklaste lösningen på problemet + att detta inte borde bli några problem att få igenom besiktning
Mvh AFFE
matte119
För mycket laddtryck
Inlägg: 197
Blev medlem: tor jul 29, 2004 10:15 pm
Ort: Linköping/Ljungsbro

Inlägg av matte119 »

AFFE skrev:Ett tips e att du tar å gör två distanser i tex aluminium borrar två hål för bultarna sätter dom i mellan karosen å fästena till krägninghämmaren - sen kapar du pinnarna som stter på bärarmen lika mycke som distansen e tjock
obs kapa pinnen i botten vid busningen å svetsa tillbaka den
detta tycker jag e den enklaste lösningen på problemet + att detta inte borde bli några problem att få igenom besiktning
Mvh AFFE
låter som en bra lösning :wink:
Old Customs Never Die, They Just Get Restored!
http://teamstrike57.blogspot.com/
Användarvisningsbild
Ersviken
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 2827
Blev medlem: ons nov 19, 2003 6:55 pm
Ort: Umeå

Inlägg av Ersviken »

1. hade du tänkt ha kvar blansaxlarna över huvudtaget ?
2. går det inte att montera en filterförflyttare i värsta fall så du kan ha filtret på ett mer passande ställe ?
matte119
För mycket laddtryck
Inlägg: 197
Blev medlem: tor jul 29, 2004 10:15 pm
Ort: Linköping/Ljungsbro

Inlägg av matte119 »

Jo blansaxlarna ska vara kvar men om det inte går att flytta ner hämmaren så tänkte jag fixa en 260 hämmare som går längre ner och en filterflyttare :wink: det är vad ja kommit fram till under dagens funderingar :lol:

(balansaxlarna ska vara kvar för att motorn är fabriksny! och ja vill inte skruva ner den för mycke :wink: )
Old Customs Never Die, They Just Get Restored!
http://teamstrike57.blogspot.com/
Skriv svar