Kan man anvende en vanlig høytrykk nåleventil som justerbarventiltil bakbremsene istedet for type Wilwood. Finnes flere kompakte "inline" med mulighet for låsing. Var senest på et treff forrige helg hvor jeg så en som lignet på denne....
http://www.speedwaymotors.com/Speedway- ... ,1979.html
Olav
Proportion valve/ bremsejustering
-
- Ganska mycket laddtryck
- Inlägg: 72
- Blev medlem: lör jan 05, 2013 9:18 pm
- Ort: Stavanger/ Klepp NORGE
Proportion valve/ bremsejustering
Camaro -79 355, C5/ LS1 brakes, VBP and PST +++
Tahoe 5.3 LPG Converted -02
Tahoe 5.3 LPG Converted -02
-
- SFRO-snubben
- Inlägg: 2641
- Blev medlem: mån jan 19, 2004 8:57 am
- Ort: Skellefteå
- Kontakt:
Re: Proportion valve/ bremsejustering
Jag är tveksam, det är ju inte flöde utan tryck som ska begränsas (eller egentligen fördröjas kanske).
Gustaf
Gustaf
______________________________
Capri Turbo
SFRO-besiktningsman i Skellefteå
Capri Turbo
SFRO-besiktningsman i Skellefteå
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 428
- Blev medlem: ons nov 12, 2008 8:55 pm
- Ort: Jönköping
Re: Proportion valve/ bremsejustering
Det är skillnad på en line-lock och en reducering. Här är en bra beskrivning http://tiltonracing.com/wp-content/uplo ... Valve_.pdf
Anders Karlsson
Opel Commodore 24V
Opel Commodore 24V
-
- Ganska mycket laddtryck
- Inlägg: 72
- Blev medlem: lör jan 05, 2013 9:18 pm
- Ort: Stavanger/ Klepp NORGE
Re: Proportion valve/ bremsejustering
Er klar over forskjellen mellom line lock og proportion valve. Om en ser på linken jeg postet og ventiler type den det ble postet link til så er de to forskjellige design. ser ut som Tilton og Wilvood sine er proposjonale vs Speedway sin er kun en nåleventil.
Camaro -79 355, C5/ LS1 brakes, VBP and PST +++
Tahoe 5.3 LPG Converted -02
Tahoe 5.3 LPG Converted -02