Nu har jag snart fastnat helt i strippträsket...
Fästet är för dåligt i 164:an och ngt bör göras innan Mantorp.
När jag körde 201m i helgen, så körde jag på ett par äckligt gamla MT et-street 10,5*26*15. Detta gjorde extrem skillnad mot mina 18" bling bling, men frågan är om det finns ngt att göra åt bakvagnen?
Min tanke var först att sätta dit org.fjädrar och ett par org. dämpare för att dels få mer fjädringsväg och dels få mjukare överföring av kraften ner i marken. Just nu är det nästan bara däcken som "fjädrar", tänker jag rätt? Finns det ngt annat smart sätt att få bättre fäste?
Jag vill inte i år göra massa stora modifieringar, utan vill helst ha tips på hur man med lite bonnmek kan få till fästet ytterligare..
skulle även behöva ett par lite fräschare däck om ngn har sådana?
jag kan få tag på ett par rätt fräscha 10*5*26*16 ska jag satsa på dom istället för dom 10år gamla 15-tummarna??
Tacksam för svar!
MVH/
Simon
Enkla förbättringar av bakvagnen på 164:an (för stripp)??
- marmander
- Forumsberoende
- Inlägg: 1560
- Blev medlem: tis dec 16, 2003 11:50 pm
- Ort: Torestorp
- Kontakt:
Enkla förbättringar av bakvagnen på 164:an (för stripp)??
Det finns bara lösningar....
MVH/
Simon
MVH/
Simon
- marmander
- Forumsberoende
- Inlägg: 1560
- Blev medlem: tis dec 16, 2003 11:50 pm
- Ort: Torestorp
- Kontakt:
Har kollat lite med en polare nu, det han rekommenderade att göra var:
Behåll dina koni och fjädrar, sänk fästena för bärarmarna i bakaxeln, byt bussningarna i bärarmarna till ngt bättre, typ sfäriska bussningar och byt däck..
ska tillverka ett par nya fästplattor till bärarmarna och byta främre bärarmsbussningarna till ngt hårdare...
Vad tror ni om detta??
Behåll dina koni och fjädrar, sänk fästena för bärarmarna i bakaxeln, byt bussningarna i bärarmarna till ngt bättre, typ sfäriska bussningar och byt däck..
ska tillverka ett par nya fästplattor till bärarmarna och byta främre bärarmsbussningarna till ngt hårdare...
Vad tror ni om detta??
Det finns bara lösningar....
MVH/
Simon
MVH/
Simon