sänka 140 fram?
sänka 140 fram?
ni som testat, hur ska man typ göra med hjulinställningen om man vill sänka men ändå ha rätt hjulvinkel ja har inte testat men det ser ju inte ut att finnas så mycke att ta på bultarna, man ska väll lägga som "brickor" imellan?
- Fredde Holmgren
- Impellerhead
- Inlägg: 2512
- Blev medlem: lör sep 20, 2003 3:31 pm
- Ort: Skellefte
- Kontakt:
få se nu... det blir ju så att du ska ta bort brickor när du sänker den för att återställa hjulvinklarna.
7.47 - 295km/h gammal Volvo med original framvagn
---------------------------------------------------------------
Sponsorer:
http://www.kastorfastigheter.se http://www.klracing.se
http://www.motornord.se
Fler Sponsorer sökes!
---------------------------------------------------------------
Sponsorer:
http://www.kastorfastigheter.se http://www.klracing.se
http://www.motornord.se
Fler Sponsorer sökes!
hmm jo det stämmer nog det är ju den övre bärarmen man justerar med..?
ja tänkte ha ganska hårda fjädrar så det är längden på dom jag funderar på, jag vill ha den så sänkt som möjligt utan att få kassa hjulvinklar, dom fjädrarna som satt innan borde ju funka att jämföra med men vet ju inte redigt om hjulinställningen var bra, tänkte om ni som kör 140 här visste mer om detta?
ja tänkte ha ganska hårda fjädrar så det är längden på dom jag funderar på, jag vill ha den så sänkt som möjligt utan att få kassa hjulvinklar, dom fjädrarna som satt innan borde ju funka att jämföra med men vet ju inte redigt om hjulinställningen var bra, tänkte om ni som kör 140 här visste mer om detta?
Inte är det väl nåt problem att få till hjulvinklarna på en 140? Finns ju gott om justering. 35mm sänkning är ju lite o ingenting=) Jag har kört med både 2 o 2,5varv kapade fjädrar på 140 o amazon.
35mm sänkning betyder ungeför 15-20mm kortare fjäder i teorin, men det går inte att räkna så, det beror ju på hur mycket hårdare sänkfjädrarna är och om dom är progressiv.
35mm sänkning betyder ungeför 15-20mm kortare fjäder i teorin, men det går inte att räkna så, det beror ju på hur mycket hårdare sänkfjädrarna är och om dom är progressiv.
ok men då kör ja nog på 2 varv då det borde räcka! sen kan man ju skruva in maximalt & sen lägga brickor imellan om det blir för mycket hjulvinkel, men ja tänkte på det oxå... om man snackar bästa väghållning ska man inte ha lite sneda däck då, cambert & toe in vinklar & allt vad det heter... fast ja låter nog nån verkstad ställa in det sen när ja vet hur ja vill ha det tänker iaf köra med orginaldäck och fälgar fram!!