svetsa upp golvet på 142an!

Modifieringar och tips
Användarvisningsbild
CWR
För mycket laddtryck
Inlägg: 179
Blev medlem: mån sep 22, 2003 6:39 pm
Ort: Lycksele

Inlägg av CWR »

Såna där öglor verkar sitta på dom flesta bilar, och ofta just bakom bakhjulet...antingen är det för att surra fast bilen på trailers? eller nåt som används på fabriken när karosserna doppas i olika bad. Själv använder jag den vänstra öglan till att hänga upp ett 2,5" rör :D
Användarvisningsbild
larsat
Forumsberoende
Inlägg: 4331
Blev medlem: tis sep 23, 2003 4:22 pm
Ort: MantorpPark
Kontakt:

Inlägg av larsat »

ok, jag kanske blir tvungen att kapa bort dom för att svetsa fast balkarna som går bakåt, dom var helt upprostade så jag byter hela alltet.. men då har dom ju ingen funktion iaf utan bara att kapa, tacktack
Användarvisningsbild
mattias
Admin
Inlägg: 10081
Blev medlem: ons okt 22, 2003 10:25 pm
Ort: Sävar
Kontakt:

Inlägg av mattias »

M10 skrev:Såna där öglor verkar sitta på dom flesta bilar, och ofta just bakom bakhjulet...antingen är det för att surra fast bilen på trailers? eller nåt som används på fabriken när karosserna doppas i olika bad. Själv använder jag den vänstra öglan till att hänga upp ett 2,5" rör :D
Bra tips :)
Måste fixa nytt system på min 142:a..
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Användarvisningsbild
larsat
Forumsberoende
Inlägg: 4331
Blev medlem: tis sep 23, 2003 4:22 pm
Ort: MantorpPark
Kontakt:

Inlägg av larsat »

har en fråga till angående svetsning i golvet på bilen:
på följande ställe (se bilden) vid bakre domkraftsfäste är det dubbel plåt i golvet, dvs en plåt ovanför innåt med hålrum imellan och där går rör från värmesystemet osv. kan det vara något problem med besiktning om man kapar bort och ersätter med enkel plåt istället tror ni? :roll:
Bild
tack på förhand //patrik
Användarvisningsbild
CWR
För mycket laddtryck
Inlägg: 179
Blev medlem: mån sep 22, 2003 6:39 pm
Ort: Lycksele

Inlägg av CWR »

Det är nog utsläppet på genomventilationen från hatthylla ner genom rambenen du ser. (Dom tidiga 140 hade inte det vanliga utsläppet nedanför bakrutan). Nu minns jag inte riktigt hur det ser ut, men den övre plåten är väl en del av golvet och tvärbalk, och det grövre nedre är en del av rambenen. det är ju viktigt att det blir stabilt i det området eftersom bakaxeln sitter upphängd där. I övrigt behöver det inte se exakt likt orginal bara det är vettigt gjort.
Skriv svar