Bur volvo 945, bilder å frågor

Modifieringar och tips
Ferken
För mycket laddtryck
Inlägg: 342
Blev medlem: mån apr 07, 2008 9:06 pm

Bur volvo 945, bilder å frågor

Inlägg av Ferken »

Tjo håller på å pluppar i en bur i 945an första gången jag bygger, det är lite halvt på känns mellan regler och vad som känns rätt och sitta bra utan att tillexempel veva i armbågen i snedsträvan...

Buren är tänkt för dragrace och drifting


buren köpt hos finnes, man ser även här hur dom tänkt. fast hittar ej deras lösning i några regelböcker från SBF

http://www.finess.se/dragracing-bur/pro ... k-artnr800

Nu till frågan

röret som går mellan huvudbågens rör längs ner var nog ej tanken från finess att den skulle sitta där, endast dom 3 tunnare rören 32x3mm
men innan jag fattade det så var det nedre röret helsvetsat och det känns ju inte som det blir ivägen häller så min lösning ser ut så här... är det OK? eller är det ajabajja?

Bild

Bild

Bild
Fredrik
Pacman
Forumsberoende
Inlägg: 1756
Blev medlem: ons apr 25, 2007 11:05 am
Ort: Skånska Landsbygden

Re: Bur volvo 945, bilder å frågor

Inlägg av Pacman »

Det är inte så att du köpt rören till både DR och DG bur och sen själv fått välja?
Tittar du på Finess DG-bur så har du golvsträvan där.
Som du har det nu så måste jag tolka det som att du byggt en hybridbur och du borde inte få några problem med det sålänge du kan visa för teknikerna vid besiktningen på banan hur du tänkt.
Det heter att man inte får tillföra några rör som inte är godkända enl SBF beskrivning och det har du ju inte gjort då. Bägge typerna finns med.
//Pacman
(Patrik Ståhl)
Ferken
För mycket laddtryck
Inlägg: 342
Blev medlem: mån apr 07, 2008 9:06 pm

Re: Bur volvo 945, bilder å frågor

Inlägg av Ferken »

Mjo köpte en dragrace bur, och kompletterade men drifting rören..

låter kanon det, hoppas dom tycker likadant ;p
Fredrik
Skriv svar