Problem med lyftning av bromsar

Modifieringar och tips
johanF
För mycket laddtryck
Inlägg: 268
Blev medlem: mån nov 19, 2007 7:51 pm
Ort: tjörn

Problem med lyftning av bromsar

Inlägg av johanF »

Ja får ingen ordning på bromsarna på min 240. Jag har bytt ok huvudcylinder varningsventil men pedalen tar ca2-3cm från golvet och tar jag i kan jag trycka den i golvet.

Fattar inte vad som är fel. Om jag trycker flera gånger på pedalen tar den inte högre upp heller.

Använder nig av en behållare med över tryck och som fyller på med vätska samtidigt när jag luftar.
Någon annan som haft liknande problem och löst det eller finns det någon ide vad ja kan göra bättre eller vad som kan va kass??

Mvh Johan.


Skickas från min iPad via Tapatalk
wrooommm
StefanM
Forumsberoende
Inlägg: 1134
Blev medlem: ons mar 02, 2011 10:11 am
Ort: Torpshammar

Re: Problem med lyftning av bromsar

Inlägg av StefanM »

och du har oken fram på rätt sida? (bak också för den delen....) Även den bäste kan sätta fel och få hjärnsläpp. Luftnipplarna hamnar då neråt istället och det går ej att lufta ordentligt.
johanF
För mycket laddtryck
Inlägg: 268
Blev medlem: mån nov 19, 2007 7:51 pm
Ort: tjörn

Re: Problem med lyftning av bromsar

Inlägg av johanF »

Ne dom sitter rätt kollade de:) har luftat några liter till så nu är det bättre men inte helt 100 än. Funderar på om reduseringsventilerna där bak kan gå sönder å göra så det blir problem?


Sent from my iPhone using Tapatalk
wrooommm
Nova Jörgen
Forumsberoende
Inlägg: 740
Blev medlem: mån feb 18, 2008 11:15 pm
Kontakt:

Re: Problem med lyftning av bromsar

Inlägg av Nova Jörgen »

johanF skrev:Ja får ingen ordning på bromsarna på min 240. Jag har bytt ok huvudcylinder varningsventil men pedalen tar ca2-3cm från golvet och tar jag i kan jag trycka den i golvet.

Fattar inte vad som är fel. Om jag trycker flera gånger på pedalen tar den inte högre upp heller.

Använder nig av en behållare med över tryck och som fyller på med vätska samtidigt när jag luftar.
Någon annan som haft liknande problem och löst det eller finns det någon ide vad ja kan göra bättre eller vad som kan va kass??

Mvh Johan.


Skickas från min iPad via Tapatalk
Jag tycker att det låter som en trasig huvudbromscylinder. var det en ny cylinder du monterade?
Jörgen K.
Framgångsrik Bracket racer ;)
Fixar det mesta i Bakaxelväg och pular en del med DR-chassin. Mer Info på hemsidan
johanF
För mycket laddtryck
Inlägg: 268
Blev medlem: mån nov 19, 2007 7:51 pm
Ort: tjörn

Re: Problem med lyftning av bromsar

Inlägg av johanF »

Jag provade att plugga båda utgångarna på huvudcylindern och då blev den helt stumm direkt och pedalen sjunker inte så tror inte det är den?
Mvh Johan


Sent from my iPhone using Tapatalk
wrooommm
johanF
För mycket laddtryck
Inlägg: 268
Blev medlem: mån nov 19, 2007 7:51 pm
Ort: tjörn

Re: Problem med lyftning av bromsar

Inlägg av johanF »

Har kört en del me bilen nu. För några dagar sedan bytte jag belägg då blev pedalen riktig. Misstänker att beläggen måste varit mjuka så de svikta i dom? Tack för alla råd:)!


Skickas från min iPad via Tapatalk
wrooommm
Skriv svar