Fälgar Amazon

Modifieringar och tips
gravis
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 52
Blev medlem: ons feb 06, 2013 6:42 pm

Fälgar Amazon

Inlägg av gravis »

Hej,

Efter att ha läst en massa trådar om fälgar på olika forum så är jag fortfarande lika villrådig ang fälgbredd, ET, mm på Volvo Amazon.
Hav förtröstan med mina frågor.

Jag har tänkt att plocka på ett par fetare fälgar på min Amazon 2 dörrars 69'a, dvs ET25 och bultcirkel på 5*114,3. Bilen är senkt ca 5cm.

Jag har hittat ett par trevliga 18" fälgar som är 8,5" breda. Fälgarna har bultcirkel 5*114,3 och ET 35. Utifrån det jag har läst så verkar det inte gå att få fälgarna att få plats rakt av utan itag. Om jag lägger in spcers brickor med samma bultcirkel går det då? och i så fall hur tjocka spacers måste jag ha.

Alternativet är att jag byter bultcirkel via spacers, om jag gör det vilken bredd på spacers ska jag i så fall ha och kommer då fälgarna att passa utan en massa itag?
Tänkta däck är 225x40x18, kan det funka?

Nedan är de olika fälgdata som jag kan välja på tidigare nämnda fälgar, utifrån det kan jag välja att göra om bultcirkeln via spacers, vilka skulle ni välja, dvs om ni tror att det går att få dit utan att det tar i.
5/108 ET42

5/112 ET35

5/112 ET45

5/114,3 ET35

5/120 ET20

5/120 ET35

Hoppas att någon som har labbat med fälgar på Amazon har bra svar, vågar inte handla dyra fälgar för att senare upptäcka att dom inte passar.
Känner även att mitt inlägg blev lite rörigt men jag tror att ni förstår hur jag menar :oops:

//Gravis
Användarvisningsbild
Steve
Steve, inte Stiiiv
Inlägg: 6048
Blev medlem: ons sep 24, 2003 7:58 pm
Ort: Lykksällä

Re: Fälgar Amazon

Inlägg av Steve »

Om du kollar den här: http://www.garaget.org/?car=308337 så kör han 18x8,5" fälgar med ET6 utan spacers och dom sitter ju riktigt snyggt i hjulhuset
Evighetsprojekten
If it has tits or wheels it will give you problems
gravis
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 52
Blev medlem: ons feb 06, 2013 6:42 pm

Re: Fälgar Amazon

Inlägg av gravis »

Tack för tipset, ser brutalt bra ut! Frågan är bara hur mycket itag det är?

//Gravis
Skriv svar