Vilka för och nackdelar är det med att använda wishbonestag istället för panhardstag i en bil som är tänkt att användas på gatan.
Och vad säger SFRO om att använda wishbone tillsammans med fyrlink?
Wishbonestag vs. Panhard?
Wishbonestag vs. Panhard?
Per-Johan Westrin
Volvo 140 V8 Turbo
Volvo 140 V8 Turbo
Re: Wishbonestag vs. Panhard?
Torbjörn.A
Har man slagit yxan i båten får man ro som fan
Har man slagit yxan i båten får man ro som fan
-
- SFRO-snubben
- Inlägg: 2641
- Blev medlem: mån jan 19, 2004 8:57 am
- Ort: Skellefteå
- Kontakt:
Re: Wishbonestag vs. Panhard?
Art Morrison beskrev det ganska bra
Man kan visserligen bygga wishbone som är kapslat och lagrat så det håller bättre men det blir sällan rikigt bra ändå. Monterar man det ovanför axeln får man också ett (för) högt rollcentrum vilket inte är så bra.
Gustaf
Man kan visserligen bygga wishbone som är kapslat och lagrat så det håller bättre men det blir sällan rikigt bra ändå. Monterar man det ovanför axeln får man också ett (för) högt rollcentrum vilket inte är så bra.
Gustaf
______________________________
Capri Turbo
SFRO-besiktningsman i Skellefteå
Capri Turbo
SFRO-besiktningsman i Skellefteå