Wishbonestag vs. Panhard?

Modifieringar och tips
Westrin
För mycket laddtryck
Inlägg: 169
Blev medlem: lör sep 01, 2007 8:40 pm
Ort: Iggesund

Wishbonestag vs. Panhard?

Inlägg av Westrin »

Vilka för och nackdelar är det med att använda wishbonestag istället för panhardstag i en bil som är tänkt att användas på gatan.
Och vad säger SFRO om att använda wishbone tillsammans med fyrlink?
Per-Johan Westrin
Volvo 140 V8 Turbo
The
Forumsberoende
Inlägg: 5090
Blev medlem: tis jun 01, 2004 11:05 pm
Ort: Boden
Kontakt:

Re: Wishbonestag vs. Panhard?

Inlägg av The »

Torbjörn.A
Har man slagit yxan i båten får man ro som fan
therealpinto
SFRO-snubben
Inlägg: 2641
Blev medlem: mån jan 19, 2004 8:57 am
Ort: Skellefteå
Kontakt:

Re: Wishbonestag vs. Panhard?

Inlägg av therealpinto »

Art Morrison beskrev det ganska bra :-)

Man kan visserligen bygga wishbone som är kapslat och lagrat så det håller bättre men det blir sällan rikigt bra ändå. Monterar man det ovanför axeln får man också ett (för) högt rollcentrum vilket inte är så bra.

Gustaf
______________________________
Capri Turbo
SFRO-besiktningsman i Skellefteå
Skriv svar