Byta centrum på 4" amazon-fälgar?

Modifieringar och tips
Användarvisningsbild
Magistern
Forumsberoende
Inlägg: 675
Blev medlem: mån jun 20, 2011 11:48 pm
Kontakt:

Byta centrum på 4" amazon-fälgar?

Inlägg av Magistern »

Som topic. Går det att göra det? Vil bygga ett par frontrunners. Centrum från 940 på amazonfälgarna. Tack
Kör Volvo 940 med B230 8v, 736Hp /787Nm på navet på 2,45 bar LÄNK TILL PROJEKTTRÅD

Sponsorer: Mattssons Smides AB, L-M-R.se, Oljemagasinet, Intera
Användarvisningsbild
Whiplash
För mycket laddtryck
Inlägg: 319
Blev medlem: fre aug 17, 2007 9:00 pm
Ort: Malå
Kontakt:

Re: Byta centrum på 4" amazon-fälgar?

Inlägg av Whiplash »

Slakta en fälg så du får ett löst centrum sen kan du besöka nån gummiverkstad och kolla vilka fälgar det passar i. Finns ju ett gäng med bilar som har smala fälgar om du nu inte har så tur att Amazonens passar (jag parade bubblans fälgcentrum med BMW fälgbana för att få fetare)
J-O Arthursson

PV 444 -53 CSB projekt

Austin Cambridge projekt Såld till en pensionerad Scaniaförsäljare från Skellefteå

http://www.garaget.org/?car=52087 (Frugans Bubbla)



Kolla gärna detta Volvo V8 forum http://v8volvo.forum24.se/v8volvo.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
Magistern
Forumsberoende
Inlägg: 675
Blev medlem: mån jun 20, 2011 11:48 pm
Kontakt:

Re: Byta centrum på 4" amazon-fälgar?

Inlägg av Magistern »

Whiplash skrev:Slakta en fälg så du får ett löst centrum sen kan du besöka nån gummiverkstad och kolla vilka fälgar det passar i. Finns ju ett gäng med bilar som har smala fälgar om du nu inte har så tur att Amazonens passar (jag parade bubblans fälgcentrum med BMW fälgbana för att få fetare)
A frågan är om nån modern bil rullar på 15"are som är 4" smala...
Kör Volvo 940 med B230 8v, 736Hp /787Nm på navet på 2,45 bar LÄNK TILL PROJEKTTRÅD

Sponsorer: Mattssons Smides AB, L-M-R.se, Oljemagasinet, Intera
Guson
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 93
Blev medlem: tor feb 25, 2010 10:45 pm
Ort: Uppsala

Re: Byta centrum på 4" amazon-fälgar?

Inlägg av Guson »

Jag tror inte 940-centrumen passar på Amazonringarna. Jag tänkte göra tvärt om med 140-centrum och bredare fälgbanor. De fälgarna jag har (740) hade annan diameter på centrumet än mina 140-fälgar. Jag snackade med en kille på parkeringen vid Hot rod reunion och han sa att han satt V70 fälgbanor på sina Amazonfälgar, kan vara värt att kolla upp. Dock ser inte V70-fälgarnas centrum riktigt ut som 940 om jag minns rätt.

Guson
Tomas Gunnarsson
Användarvisningsbild
MagnusS
För mycket laddtryck
Inlägg: 152
Blev medlem: sön maj 10, 2009 7:26 am

Re: Byta centrum på 4" amazon-fälgar?

Inlägg av MagnusS »

Jag åker volvo nödhjulsfälgar på isdäcken, 4,5x15".

Kan inte exakt vilka modeller som har de men ut på skroten o kolla.
The
Forumsberoende
Inlägg: 5083
Blev medlem: tis jun 01, 2004 11:05 pm
Ort: Boden
Kontakt:

Re: Byta centrum på 4" amazon-fälgar?

Inlägg av The »

Det är väl lättare att smalna ner en fälg än att bredda och det gör ju folk titt som tätt?
Torbjörn.A
Har man slagit yxan i båten får man ro som fan
Skriv svar