snabbare styrning e36, m20lut på m50 motor och diesellåda

Modifieringar och tips
norges02
Lite mer laddtryck
Inlägg: 26
Blev medlem: sön sep 02, 2012 10:46 am
Ort: Östersund -> Norge

snabbare styrning e36, m20lut på m50 motor och diesellåda

Inlägg av norges02 »

ønskar att få snabbare styrning på min e36 320/325 turbo, ær inte intreserad i att ha något driftingupplægg dær hjulen hamnar långt åt satan utanfør skærmarna, utan så lite rattvarv som møjligt och om møjligt lite extra styrvinkel. læste någonstans att m3 har 2,5rattvarv? ær det 3,0 eller 3,2? eller samma på båda?


har køpt ett plenum men verkar som de ær før m20 lut før huven tar i insuget 7-8cm føre de ska gå i lås, vad krævs før att få m20lut? bolt-on delar eller svetsa egna?

om jag kør med 525tds væxellåda, passar spakstællet bra ihop med m20lut eller måste man bygga eget dær också?
ToTTeN
Lite mer laddtryck
Inlägg: 32
Blev medlem: mån sep 03, 2012 5:20 pm

Re: snabbare styrning e36, m20lut på m50 motor och diesellåd

Inlägg av ToTTeN »

Jag har en adapter som gör det du önskar. Men du får även parallellstyrning på köpet:
Tillsammans med e46 länkarm. 3serie fälgar (et 40) så kommer fälgarna fortfarande innanför skärmarna och man får ganska "lagom" styrvinkel


Annars

Tror m3. 3.2 har den kortaste orginal men det lär bekräftas!
Eller sådan styrväxelutväxling
norges02
Lite mer laddtryck
Inlägg: 26
Blev medlem: sön sep 02, 2012 10:46 am
Ort: Östersund -> Norge

Re: snabbare styrning e36, m20lut på m50 motor och diesellåd

Inlägg av norges02 »

Då kommer de tyværr inte på fråga, att bredda ær helt ointressant då jag redan har dom fælgar som ska anvændas och finns inte en extra mm extra å gå på.
ToTTeN
Lite mer laddtryck
Inlägg: 32
Blev medlem: mån sep 03, 2012 5:20 pm

Re: snabbare styrning e36, m20lut på m50 motor och diesellåd

Inlägg av ToTTeN »

Välj isfl att bara läsa mitt första sitat. Då kommer du få styrvinkel tills däcket tar i rambenet och man får bygga ett enkelt styrstopp bara.

"Jag har en adapter som gör det du önskar. Men du får även parallellstyrning på köpet:"
Skriv svar